Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Comprendre i dominar els conceptes i temes més importants de la història general, des de la prehistòria fins als nostres dies. |
| A5 |
Identificar, comprendre i saber usar les fonts historiogràfiques. |
| A6 |
Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques. |
| A7 |
Aplicar la interdisciplinarietat en l'àmbit de les ciències humanes. |
| A8 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
| A9 |
Realitzar i executar projectes, informes i dossiers aplicant la didàctica de la història, de l'arqueologia i de la història de l'art. |
| A10 |
Interpretar la història com a disciplina en construcció. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç. |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Entén temes específics tant històrics com metodològics d'estudi de la història.
| | A5 |
Realitza i gestiona informes, memòries, projectes i monografies sobre temes concrets.
| | A6 |
Interpreta tots els elements narratius i simbòlics presents en la producció artística.
| | A7 |
Sap usar mètodes i tècniques d'altres ciències humanes.
| | A8 |
Sap usar els diferents instruments d'anàlisi del passat: fonts escrites, numismàtica i arqueologia.
| | A9 |
Aplica les diferents tecnologies de la informació.
Realitza estudis en relació amb la divulgació del passat.
Sap socialitzar la informació.
| | A10 |
Demostra que posseeix un coneixement bàsic de les metodologies, les teories, les tècniques i els instruments de recerca.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
| | CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
| | CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
| | CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
| | CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
| | CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
L'assignatura "pràctiques externes" és obligatòria per obtenir el títol del Grau en Història. Per tant tots els estudiants del grau s'hi han de matricular. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
2 |
0 |
2 |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
4 |
0 |
4 |
Estada de pràctiques |
|
0 |
132 |
132 |
Memòria |
|
1 |
9 |
10 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Reunió presencial o via Teams per donar indicacions de com fer les pràctiques. |
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
El seguiment als estudiants de pràctiques serà presencialment, o via email o Teams. |
Estada de pràctiques |
Als centres que el tutor de pràctiques del Grau en Història consideri adequats pels estudiants del Grau en Història, sempre i quan tinguin un "conveni marc" vigent amb la URV, i s'avinguin a signar un "annex" a aquest conveni especificant les condicions en que l'estudiant farà les pràctiques. |
Memòria |
Cada estudiants ha de presentar al "tutor de pràctiques" una memòria de pràctiques quan acabi aquestes. A més el "tutor de pràctiques" ha de rebre un informe final del "tutor professional" al centre de destí, donant constància de que l'estudiant de pràctiques ha complert els paràmetres que especifica l'"Annex". |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
El seguiment serà presencial, via email, i via Teams. |
Criteris i procediments d'avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Activitats Introductòries |
|
Explicació als alumnes dels paràmetres a seguir per fer les pràctiques externes i ser avaluats. |
5% |
|
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes |
|
Procés d'interacció alumne-professor per garantir que les pràctiques es faran al centre adequat, en condicions d'aprenentatge òptimes, i d'acord amb els procediments reglamentaris que regulen la CRUE, i la URV. |
5% |
|
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes |
|
Procés de seguiment de l'alumne durant realització i finalització de les pràctiques atenent a les especificacions d'hores i tasques que s'especifiquen al document anomenat "Annex". |
5% |
|
Estada de pràctiques |
|
Qualitat de les pràctiques en relació a les necessitats formatives per obtenir el Grau en Història. Aquest apartat s'avaluarà a través de l'"Informe" final que obligatòriament ha d'emetre el "tutor professional" de l'alumne al centre de destí on ha fet les pràctiques. Aquest "informe" és condició "sine qua non" per ser avaluat de pràctiques. |
50% |
|
Memòria |
|
Per se avaluat cada estudiant de l'assignatura, ha de presentar una "memòria" de les pràctiques realitzades. Aquesta "memòria" és condició "sine qua non" per ser avaluat de pràctiques. |
30% |
|
Altres |
|
Mòdul d'"ocupabilitat" sessions informatives sobre con adaptar¡-se i participaqr en el mercat laboral. |
5% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. En el cas de l'assignatura de pràctiques externes, se segueix el paràmetre de fer una avaluació anual a l'acta de "juny". A més, els estudiants que acabin les pràctiques durant l'estiu següent al curs acadèmic al que s'han matriculat d'aquesta assignatura, seran avaluats a l'acta de "setembre". Els estudiants que facin les pràctiques a l'estiu anterior al curs acadèmic al que es matriculen d'aquesta assignatura, seran avaluats a l'acta de "juny" de l'any acadèmic següent a l'estiu en que han fet les pràctiques. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
RECURSOS I GESTIÓ DIGITAL/12294008 | DIDÀCTICA I SOCIALITZACIÓ DE LA HISTÒRIA I LA HISTÒRIA DE L'ART/12294121 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|