Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Definir un mapa de coordenades espaciotemporals per a la producció material i historicoartística des de l'antiguitat fins a l'actualitat. |
| A6 |
Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquireix una visió panoràmica del període estudiat i pot relacionar-lo sincrònicament i diacrònicament.
Comprèn la producció artística a Itàlia i a Europa entre els segles XV i XVIII.
| | A6 |
Distingeix l'evolució de l'arquitectura i el seu significat sociopolític.
Interpreta tots els elements narratius i simbòlics presents en la producció artística.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
I.- Renaixement
1.- L'época del Renaixement. Introducció.
1.1. l'humanisme i el canvi a les arts.
2.- El Quattrocento a Florencia i altres centres italians.
2.2. L'arquitectura. L'escultura. La pintura.
3.- El Cinquecento a Italia: l'época dels genis.
3.3. Leonardo. Bramante. Rafael. Miguel Ángel. Els venecians.
4.- Expansió europea del model renaixentista.
4.4. Espanya. França. Països Baixos. Alemania. |
|
II.- Barroc
1.- El Manierisme. Ideals. Centres.
2.- El Barroc. Introducció. Context històric i cultural.
3.- El Barroco en la Europa católica. Italia. França. Països Baixos. Espanya.
4.- El Barroc a l'Europa protestant. Holanda. Anglaterra. Alemania. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
37 |
77 |
114 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
5 |
6 |
11 |
Seminaris |
|
10 |
7 |
17 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció general del temari l'assignatura, del context cronològic i sociopolític. |
Sessió Magistral |
Explicació detallada dels diferents punts del temari. |
Resolució de problemes, exercicis |
Estudi i anàlisis d'obres significatives del període renaixentista i barroc. |
Seminaris |
Assistència a seminarix, col·loquis i conferències que tinguin a veure amb el contingut de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Ajut individual a la comprensió i assimilació dels conceptes fonamentals del temari. |
Descripció |
Ajut individual a la comprensió dels continguts i qualsevol cosa que tingui a veure amb l'assignatura. Tanmateix, atenció personalitzada en el seguiment de l'evolució de les tasques del curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
assitencia i intervenció en seminaris especialitzats |
20% |
Proves mixtes |
|
Proves de tipus mixte on s'han de desenvolupar els conceptes bàsics de l'assignatura i analitzar un seguit d'obres. |
80% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatoria proves de tipus mixte on s'han de desenvolupar conceptes de l'assignatura i s'analitzen un seguit d'obres d'art. |
Bàsica |
ANTAL, F., El mundo florentino y su ambiente social., Alianza, Madrid 1989
BAXANDALL, M, Pintura y vida cotidianaen el Renacimiento., Gustavo Gili,, Barcelona. 2000
CHASTEL, A., Arte y humanismo en Florencia en tiempos de Lorenzo el Magnífico., Cátedra, Madrid, 1991
CHASTEL, A., El Renacimiento italiano, Akal, Madrid, 2005
HEYDENREICH, L, Arquitectura en Italia, 1400- 1600., Cátedra, Madrid, 1991
NIETO, V.-CHECA, F., El Renacimiento. Formación y crisis del modelo clásico, Itsmo, Madrid, 1980
POPE-HENNESSY, J.,, La escultura italiana en el Renacimiento, Nerea, Madrid, 1998
BLUNT, A, Teoría de las artes en Italia,, Cátedra, Madrid, 1993
BOTTINEAU, Y., El arte barroco, Tres cantos, Madrid, 1990
VV.AA., Los siglos del Barroco, Tres cantos, Madrid, 1997
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
SOCIETAT I CULTURA A L'ÈPOCA MODERNA/12304010 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|