Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Definir un mapa de coordenades espaciotemporals per a la producció material i historicoartística des de l'antiguitat fins a l'actualitat. |
| A6 |
Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques. |
| A7 |
Aplicar la interdisciplinarietat en l'àmbit de les ciències humanes. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Aconsegueix una base de coneixements sobre la producció material i les manifestacions artístiques del període que permet la interpretació i la contextualització espaciotemporal de l'objecte d'estudi.
| | A6 |
Interpreta tots els elements narratius i simbòlics presents en la producció artística.
| | A7 |
Demostra una base teòrica sobre les diferents teories i corrents estètics des de l'antiguitat fins a la contemporaneïtat.
Usa mètodes i tècniques d'altres ciències humanes.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
I. La història de l'art en la societat.
|
Cultura i consum social de la imatge. |
II. Promotors i artistes. |
El món Antic i el món Medieval.
El món Modern i el món Contemporani.
|
III. Audiències i receptors. |
El món Antic i el món Medieval.
El món Modern i el món Contemporani.
|
IV. La producció artística al llarg del temps. |
L'art com eina política.
L'art com eina religiosa.
|
V. Altres funcions de l'art. |
Art i poder.
Art i memòria. |
VI. Conclusions. |
La nova Història de l'Art. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
5 |
9 |
Sessió Magistral |
|
30 |
40 |
70 |
Debats |
|
5 |
10 |
15 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
15 |
25 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
5 |
10 |
15 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Planificació de l'assignatura i dels treballs a realitzar durant el curs. |
Sessió Magistral |
Hores de treball del professor i alumne en l'aula. Impartició de docència tradicional, encara que amb espais destinats al debat de lectures. |
Debats |
Debats protagonitzats pels alumnes dins de l'aula relacionats amb la matèria impartida a classe i les lectures obligatòries a realitzar. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Es plantejarà un treball professionalitzador per tal que l'alumne prengui consciència del rol de l'historiador de l'art en la societat, i que entronqui directament amb l'argument d'aquesta assignatura. |
Atenció personalitzada |
Resolució de problemes o dubtes directament amb el professor, en el despatx. |
Descripció |
Aquesta atenció es basarà en el seguiment particular de l'alumne i tindrà en compte les necessitats de cadascun d'ells. El professor atendrà, en el seu despatx i durant les hores assignades per a tal, qualsevol dubte de l'estudiant relacionada amb l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Debats |
|
Es valorarà la participació de l'alumne en els debats respecte de les lectures a realitzar. |
10% |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Treball professionalitzador. Es valorarà la creativitat i la bona consecució del treball a realitzar (plantejament, justificació i desenvolupament). |
40% |
Proves mixtes |
|
Proves escrites i altres textos i comentaris a lliurar. |
40% |
Altres |
|
Sortides de camp |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria l'alumne haurà de realitzar una prova escrita amb la qual es valoraran els seus coneixements relatius al temari ofert al llarg del curs i les lectures obligatòries. |
Bàsica |
|
-
Abella Villar, "Pora la
enfermeria del monesterio: la enfermería de Las Huelgas de Burgos en
contexto", Viator, 44, 3, 2013.
- Arias Guillén, Fernando,
"Enterramientos reegios en Castilla y León (c. 842-1504). La dispersión de
los espacios funerarios y el fracaso de la memoria dinástica", Anuario de
Estudios Medievales, 45/2, 2015.
- Aurell, Martin, "L'art comme propagande
royale? Henri II, Aliénor d'Aquitaine et leurs enfants (1154-1204), Hortus
Artium Medievalium, 21, 2015.
- Boto Gerardo y Lozano Esther, "Les lieux
des images historiées dans les galeries du cloître de la cathédrale de
Tarragone. Une approche de la périodicité de l'espace et de la topographie du
temps", Cahieers de civilisation médiévale, 56, 2013.
- Carrero, Eduardo,
"Catedral y liturgia medievales. la definición funcional del espacio y sus
usos", O clero secular medieval e as suas catedrais. Novas perspectivas e
abordagens, Lisboa, 2014.
- Domenge Mesquida, "Arquitectura palatina del
reino de Mallorca. Símbolos de poder para una efímera dinastía", Anales de
Historia del Arte, 23, 2013.
- Español, Francesca, "El Córrer les armes. Un
aparte caballeresco en las exequias medievales hispanas", ANuario de
Estudios Medievales, 37/1, 2007.
- García de Castro, César, "Las arquitecturas
pintadas de Santullano (Oviedo). Sobre monaquismo, aniconismo, adopcionismo y
otros ismos"; Codex Aquilarensis, 31, 2015.
- Kessler, Herbere, "The
object as subject in Medieval Art", The Haskins Society Journal, 23,
2011.
- Molina, Joan, "La memoria visual de una dinastía. pedro IV el
Ceremonioso y la retórica de las imágenes en la Corona de Aragon
(1336-1387)", Anales de Historia del Arte, 23, 2013.
- Palazzo, Éric,
"Relics, Liturgical Space, and the Theology of the Church", Treasures
of Heaven. Saints, Relics and Devotion in Medieval Europe, London, 2010.-
Panofsky, Erwin, Three Essays on Style, London, s/a
- Schmitt, Jean-Claude,
"La pluralité interprétative: entre textes et images", Les
conférences du Collège de France, 2010.
- Sureda Marc, "Les liex de la Vierge.
Notes de topo-liturgie mariale en Catalogne (XI-XV siècles), COllectrion
Histoire de l'Art, 5, 2013.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|