Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Aplicar la metodologia pròpia de la història de l'art i de l'arqueologia a l'anàlisi de l'objecte artístic. |
| A6 |
Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques. |
| A7 |
Aplicar la interdisciplinarietat en l'àmbit de les ciències humanes. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Adquireix capacitat d'anàlisi dels processos artístics interrelacionats amb les tendències de transformació cultural de la societat actual.
Classifica les eines i recursos bàsics de les disciplines per aplicar-los a l'estudi de la producció audiovisual.
| | A6 |
Incorpora els elements teòrics adquirits en l'anàlisi crítica de les obres d'art.
| | A7 |
Aplica la terminologia necessària per interpretar les arts figuratives, audiovisuals i la música.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció al Patrimoni Cultural |
1.1. Introducció a la noció de patrimoni
1.2. Patrimoni Cultural
1.3. Múltiples creus entre fotografia i patrimoni |
2. Històries i poètiques fotogràfiques |
|
3. Conservació de la fotografia |
3.1 Materials fotogràfics. Tipologies
3.2 Estratègies i protocols per a la conservació de la fotografia
3.3 Objecte i eina: la fotografia com una eina de documentació patrimonial |
4. Història del cinema
|
4.1. Pràctiques i dispositius pre-cinematogràfics
4.2. Proto-cinematografia
4.3. El desenvolupament del llenguatge cinematogràfic |
5. Integritat de l'obra cinematogràfica |
5.1. "L'art en l'època de la seva obsolescència tècnica"
5.2. Materials audiovisual
5.3. Estratègies i protocols per a la conservació de l'audiovisual
5.3 El cinema i el vídeo com testimonis històrics |
6. Visionado de películas |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
40 |
26 |
66 |
Debats |
|
8 |
10 |
18 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
12 |
14 |
Treballs |
|
4 |
42 |
46 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
3 |
0 |
3 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
En la primera classe s'introduiran els temes que vertebren l'assignatura i el funcionament de la mateixa així com el sistema d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Al llarg del curs s'aprofundirà en els temes claus de l'assignatura. |
Debats |
Es formaran grups de lectura i reflexió que debatran els temes centrals de l'assignatura en classe. |
Presentacions / exposicions |
Es presentarà els avanços del treball final en forma oral. |
Treballs |
Es farà un treball individual de síntesi de l'assignatura. |
Pràctiques de camp/sortides |
És realitzarà una sortida per veure el funcionament intern d'un arxiu o col·lecció. |
Atenció personalitzada |
La professora resoldrà aquells dubtes que puguin sorgir al llarg del quadrimestre. També, quan sigui possible, ho farà per e-mail. |
Descripció |
L'alumnat rebrà atenció personalitzada mitjançant les tutories a demanda. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
L'assignatura serà avaluada mitjançant dos treballs. |
100% |
Altres |
|
El 75% de l'assistència a classe serà obligatòria per a poder superar l'avaluació continuada de l'assignatura. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquells estudiants no superin l'avaluació continuada de l'assignatura o que no s'hagin presentat al 75% de les classes hi hauran de presentar-se a l'examen en la segona convocatòria. Les indicacions específiques per a la preparació d'aquesta es publicarà al tauler de l'assignatura quan arribi el moment. |
Bàsica |
|
BAZIN,
André: ¿Qué es el cine?, Rialp, Madrid, 1990.
BORDWELL,
David (y otros): El cine clásico de Hollywood, Paidós, Barcelona,
1977. ELSAESSER,
Thomas: Film History as Media Archaeology, Amsterdam University
Press, Amsterdam, 2016. METZ,
Christian (ed.): Lo verosímil, ETC Editorial Tiempo Contemporáneo,
Buenos Aires, 1970.
MONFORT
CARRERAS, César y MUNILLA , Gloria: Patrimonio digital, Editorial
UOC, Barcelona, 2005. SÁNCHEZ-BIOSCA,
Vicente: Cine y vanguardias artísticas, Paidós, Barcelona, 2004.
SCHIANCHI,
A.: Televisión en la era digital. E M. Yeregui (Comp.), Taxonomía.
De formatos de pantallas en la era digital (pp. 19-26). Buenos Aires:
Fundación Alfonso y Luz Castillo, 2012. |
Complementària |
|
DEPOCAS, A.; Ippolito, J.; Jones, C.: The Variable Media Approach. Permanence through change. New York; Montreal: Guggenheim Museum Publications & The Daniel Langlois Foundation for Art, Science, and Technology, 2003. GARCÍA MORALES, Lino: Ergonomía de la obsolescencia. Actas del las 14ª Jornada de Conservación de Arte Contemporáneo (pp. 11-21). Madrid: MNCARS, 2013. HENARE, A., Holbraad, M., & W. (Ed.): The social Life of Things: commodities in cultural perspectives. Cambridge University Press, Cambridge Mass., 1986. LOZANO-HEMMER, R.: Best practices for conservation of media art from an artist’s perspective, 2015. Recuperado de: https://github.com/antimodular/ Best-practices-for-conservation-of-media-art MUNDY, J.: Lost art: missing artworks of the twentieth century. TATE Publishing, Londres, 2013. SÁNCHEZ-BIOSCA, Vicente: Cine y vanguardias artísticas, Paidós, Barcelona, 2004. SCHIANCHI, A.: Televisión en la era digital. E M. Yeregui (Comp.), Taxonomía. De formatos de pantallas en la era digital (pp. 19-26). Buenos Aires: Fundación Alfonso y Luz Castillo, 2012. VANRELL VELLOSILLO, A.: "La evolución del conservador y restaurador en la preservación de las nuevas formas de expresión" En V. Hofman & C. Rozo (Eds.), Conservación del arte electrónico: ¿qué preservar y cómo preservarlo?, CCEBA - Centro Cultural de España en Buenos Aires, Buenos Aires, 2009. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|