Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Aplicar la interdisciplinarietat en l'àmbit de les ciències humanes. |
| A8 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Adquireix coneixements literaris i culturals.
| | A8 |
Distingeix i valora les teories dels principals pensadors i filòsofs, amb especial referència a l'estudi de la història i de la història de l'art.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. L'estètica antiga grega. |
1.1. Plató.
1.2. Aristòtil. |
Tema 2. L'estètica moderna. |
2.1. Kant.
2.2. Hegel. |
Tema 3. L'estètica contemporània. |
3.1. Pensament crític i estètica: Benjamin i Adorno.
3.2. Estètica i Hermenèutica: Gadamer. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
43 |
73 |
116 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
15 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
1 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Comentaris dels texts del dossier de pràctiques. |
Atenció personalitzada |
Entrevista amb l'estudiant. |
Descripció |
Tipologia entrevista: Conversa individual o en petit grup per resoldre possibles dubtes o aclarir algun aspecte de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Prova que inclou: comentari d'un text breu, preguntes de resposta sintètica i desenvolupament d'un tema. |
80% |
Proves pràctiques |
|
Presentació a l'aula dels comentaris dels textos del dossier (oral i/o escrit). |
10% |
Altres |
|
Presentació per escrit del comentaris de text que s'indiquin. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La prova de desenvolupament té un pes del 80% sobre la nota, però cal aprovar-la per a poder fer mitja amb les altres activitats (20%). En la segona convocatòria, en cas de no haver fet el seguiment del curs, a més de la prova de desenvolupament, s'hauran de presentar per escrit tots els comentaris de text. |
Bàsica |
BOSANQUET, B., Història de l’estètica (2 vol.), Edicions 62/Diputació de Barcelona, Barcelona, 1986
BOZAL, V., Historia de las ideas estéticas y de las teorías artísticas contemporáneas. (2 vol.), Visor, Madrid, 2000
GIVONE, S., Historia de la estética, Tecnos, Madrid, 1999
TATARKIEWICZ, W., Historia de la estética (3 vol.), Akal, Madrid, 2000
VALVERDE, J.M., Breve historia y antología de la estética., Ariel, Barcelona, 1987
|
Per a cada tema del programa,
es lliurarà a l'estudiant una bibliografia específica.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|