Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
| A1 |
Definir un mapa de coordenades espaciotemporals per a la producció material i historicoartística des de l'antiguitat fins a l'actualitat. |
| A2 |
Aplicar la metodologia pròpia de la història de l'art i de l'arqueologia a l'anàlisi de l'objecte artístic. |
| A3 |
Elaborar projectes i itineraris en l'àmbit de la gestió del patrimoni artístic i arqueològic a partir de coneixements avançats de museologia i museografia. |
| A4 |
Conèixer els fonaments teòrics de les humanitats digitals i gestionar els principals mitjans tecnològics aplicats al patrimoni historicoartístic i arqueològic. |
| A5 |
Analitzar, interpretar i comparar el patrimoni arqueològic i historicoartístic propi del territori en relació amb l'arqueologia i la història de l'art general. |
| A6 |
Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques. |
| A7 |
Aplicar la interdisciplinarietat en l'àmbit de les ciències humanes. |
| A8 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
| A9 |
Realitzar i executar projectes, informes i dossiers aplicant la didàctica de la història, de l'arqueologia i de la història de l'art. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
| CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç. |
| CT2 |
Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC. |
| CT3 |
Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi. |
| CT4 |
Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa. |
| CT5 |
Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses. |
| CT6 |
Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Adquireix una visió panoràmica del període estudiat i pot relacionar-lo sincrònicament i diacrònicament.
Demostra una base de coneixements sobre la producció material i les manifestacions artístiques que permet interpretar i contextualitzar l'objecte d'estudi.
|
| A2 |
Adquireix capacitat d'anàlisi dels processos artístics interrelacionats amb les tendències de transformació cultural de la societat actual.
Aplica els instruments crítics i metodològics per reflexionar sobre la professió de l'historiador de l'art.
Combina en la recerca històrica en art les bases teòriques del pensament estètic occidental.
Coneix la metodologia d'estudi relativa a cada conjunt d'objectes artesanals.
|
| A3 |
Aplica l'ús de les noves tecnologies a la recerca sobre patrimoni arqueològic i històric artístic.
Reconeix els aspectes característics que identifiquen un període històric.
|
| A4 |
Aplica els coneixements sobre noves tecnologies a la conservació i valoració del patrimoni arqueològic i artístic.
|
| A5 |
Analitza, interpreta i compara el patrimoni arqueològic i historicoartístic propi del territori en relació amb l'arqueologia i història de l'art general.
Aprecia i compara de forma diacrònica i sincrònica la cultura visual de diferents èpoques històriques i diferents geografies.
|
| A6 |
Aplica la terminologia necessària per interpretar les arts figuratives, audiovisuals i la música.
Incorpora els elements teòrics adquirits en l'anàlisi crítica de les obres d'art.
Interpreta tots els elements narratius i simbòlics presents en la producció artística.
|
| A7 |
Aplica la interdisciplinarietat en l'àmbit de les ciències humanes.
Aplica la terminologia necessària per interpretar les arts figuratives, audiovisuals i la música.
|
| A8 |
Aplica el mètode arqueològic com a instrument d'anàlisi del passat.
Aplica els mètodes històrics al tractament de les fonts i a l'anàlisi del coneixement històric.
Realitza treballs de reflexió i síntesi a partir de la cerca en les fonts bibliogràfiques fonamentals.
S'aproxima al treball de camp arqueològic.
|
| A9 |
Coneix, analitza i realitza estudis en relació amb la divulgació del passat.
Elabora projectes relacionats amb el coneixement històric.
Realitza projectes relacionats amb el coneixement històric.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
|
| CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
|
| CT3 |
Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
|
| CT4 |
Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
|
| CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
|
| CT6 |
Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
|
| CT7 |
Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
6 |
6 |
12 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
6 |
269 |
275 |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
|
2 |
5 |
7 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
2 |
2 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Entrevistes que l’estudiant manté amb el seu tutor/s de treball de fi de grau en diferents moments del desenvolupament del treball.
En un context virtual o semipresencial:
Entrevistes que l’estudiant manté amb el seu tutor de treball de fi de grau en diferents moments del desenvolupament del treball a través de webconferència (Adobe Connect) o altres eines de comunicació síncrones i asíncrones. |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del grau. |
Selecció/assignació del treball de fi de grau |
Selecció i assignació de la temàtica del treball de fi de màster a desenvolupar |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Defensa oral per part dels estudiants del treball de fi de grau.
En un context virtual o semipresencial:
Defensa oral i pública per part dels estudiants del treball de fi de grau a través de webconferència (Adobe Connect) o altres eines TAC. |
|
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
Assessorament del tutor o tutora mirant de coordinar el treball de camp i fer-ne el degut seguiment
Presentació dins el calendari proposat per la coordinadora de Grau de les tasques corresponents a coordinació seguiment |
10% |
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
Contingut científic, originalitat, ritme expositiu, capacitat de síntesi i expressió escrita del treball de fi de grau, així com la seva estructura, segons la normativa establerta |
80% |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
La presentació i defensa pública haurà de tenir una durada de 20-25m. seguiran les consideracions del tribunal i hi haurà dret a rèplica per part de l'estudiant |
10% |
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. |