DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE GRAU Codi 12304301
Ensenyament
Grau en Història de l'Art i Arqueologia (2018)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de grau Quart AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
SERRA MASDEU, ANNA ISABEL MARIA
Adreça electrònica ricardo.mar@urv.cat
eva.subias@urv.cat
joseignacio.fiz@urv.cat
jordi.diloli@urv.cat
jorgeangel.carbonell@urv.cat
annaisabel.serra@urv.cat
licia.butta@urv.cat
joaquin.ruizdearbulo@urv.cat
vaninayael.hofman@urv.cat
samuel.sarda@urv.cat
ireneu.visa@urv.cat
Professors/es
MAR MEDINA, RICARDO
SUBIAS PASCUAL, EVA
FIZ FERNÁNDEZ, JOSÉ IGNACIO
DILOLI FONS, JORDI
CARBONELL PALLARÉS, JORGE ANGEL
SERRA MASDEU, ANNA ISABEL MARIA
BUTTÀ , LICIA
RUIZ DE ARBULO BAYONA, JOAQUIN
HOFMAN MATUSEVICH, VANINA YAEL
SARDÀ SEUMA, SAMUEL
VISA GUERRERO, IRENEU
Web
Descripció general i informació rellevant <p>El treball de fi de grau avalua dfierents competències que l'alumne ha anat aprenent en diferents assignatures. Cal que ell/a triï un tema que li interessi i el desenvoluparà, acompanyat del seu tutor/a, fins a la seva presentació i defensa d'un tribunal acadèmic.&nbsp;</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Definir un mapa de coordenades espaciotemporals per a la producció material i historicoartística des de l'antiguitat fins a l'actualitat.
 A2 Aplicar la metodologia pròpia de la història de l'art i de l'arqueologia a l'anàlisi de l'objecte artístic.
 A3 Elaborar projectes i itineraris en l'àmbit de la gestió del patrimoni artístic i arqueològic a partir de coneixements avançats de museologia i museografia.
 A4 Conèixer els fonaments teòrics de les humanitats digitals i gestionar els principals mitjans tecnològics aplicats al patrimoni historicoartístic i arqueològic.
 A5 Analitzar, interpretar i comparar el patrimoni arqueològic i historicoartístic propi del territori en relació amb l'arqueologia i la història de l'art general.
 A6 Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques.
 A7 Aplicar la interdisciplinarietat en l'àmbit de les ciències humanes.
 A8 Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques.
 A9 Realitzar i executar projectes, informes i dossiers aplicant la didàctica de la història, de l'arqueologia i de la història de l'art.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
 CT2 Gestionar la informació i el coneixement mitjançant l'ús eficient de les TIC.
 CT3 Resoldre problemes de forma crítica, creativa i innovadora en el seu àmbit d'estudi.
 CT4 Treballar de forma autònoma i en equip amb responsabilitat i iniciativa.
 CT5 Comunicar informació de forma clara i precisa a audiències diverses.
 CT6 Identificar el procés d'aprenentatge i l'orientació acadèmica i professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Adquireix una visió panoràmica del període estudiat i pot relacionar-lo sincrònicament i diacrònicament.
Demostra una base de coneixements sobre la producció material i les manifestacions artístiques que permet interpretar i contextualitzar l'objecte d'estudi.
 A2 Adquireix capacitat d'anàlisi dels processos artístics interrelacionats amb les tendències de transformació cultural de la societat actual.
Aplica els instruments crítics i metodològics per reflexionar sobre la professió de l'historiador de l'art.
Combina en la recerca històrica en art les bases teòriques del pensament estètic occidental.
Coneix la metodologia d'estudi relativa a cada conjunt d'objectes artesanals.
 A3 Aplica l'ús de les noves tecnologies a la recerca sobre patrimoni arqueològic i històric artístic.
Reconeix els aspectes característics que identifiquen un període històric.
 A4 Aplica els coneixements sobre noves tecnologies a la conservació i valoració del patrimoni arqueològic i artístic.
 A5 Analitza, interpreta i compara el patrimoni arqueològic i historicoartístic propi del territori en relació amb l'arqueologia i història de l'art general.
Aprecia i compara de forma diacrònica i sincrònica la cultura visual de diferents èpoques històriques i diferents geografies.
 A6 Aplica la terminologia necessària per interpretar les arts figuratives, audiovisuals i la música.
Incorpora els elements teòrics adquirits en l'anàlisi crítica de les obres d'art.
Interpreta tots els elements narratius i simbòlics presents en la producció artística.
 A7 Aplica la interdisciplinarietat en l'àmbit de les ciències humanes.
Aplica la terminologia necessària per interpretar les arts figuratives, audiovisuals i la música.
 A8 Aplica el mètode arqueològic com a instrument d'anàlisi del passat.
Aplica els mètodes històrics al tractament de les fonts i a l'anàlisi del coneixement històric.
Realitza treballs de reflexió i síntesi a partir de la cerca en les fonts bibliogràfiques fonamentals.
S'aproxima al treball de camp arqueològic.
 A9 Coneix, analitza i realitza estudis en relació amb la divulgació del passat.
Elabora projectes relacionats amb el coneixement històric.
Realitza projectes relacionats amb el coneixement històric.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Utilitzar informació en llengua estrangera d'una manera eficaç.
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital.
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de fiabilitat i pertinença.
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials) que li permetin desenvolupar les seves activitats acadèmiques.
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta.
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar informació.
 CT3 Identificar la situació plantejada com un problema en l’àmbit de la disciplina i tenir la motivació per afrontar-lo.
Seguir un mètode sistemàtic per dividir el problema en parts, identificar les causes i aplicar els coneixements propis de la disciplina.
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris per afrontar el problema.
Incloure els aspectes concrets de la solució proposada en un model realista.
Reflexionar sobre el model proposat i ser capaç de trobar-hi limitacions i proposar millores.
 CT4 Identificar el propi rol dins del grup i conèixer els objectius i tasques del grup.
Comunicar i actuar dins del grup per facilitar la cohesió i el rendiment.
Comprometre’s amb les tasques i l’agenda del grup.
Col·laborar dins del grup en un bon clima de treball i en la resolució de problemes.
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques.
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Elaborar un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu.
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral.
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada.
Produir un discurs adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, i interactuar de manera efectiva amb l’auditori.
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement acadèmic, laboral o professional.
Identificar el propi procés d’aprenentatge.
Analitzar l’entorn laboral o professional de l’àmbit d’estudi.
Dissenyar itineraris acadèmics i d’inserció laboral o professional.
 CT7 Conèixer les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i comprendre'n les causes.
Identificar els principals problemes ambientals.
Reconèixer i reflexionar sobre les necessitats i problemàtiques socials, i implicar-se en la millora de la comunitat.
Reconèixer els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement, mostrar capacitat crítica i de diàleg, i fer un ús responsable de les normes que l’afecten com a membre de la comunitat universitària.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Cada estudiant triarà lliurement una tutora o un tutor per al seu treball de Fi de Grau. El projecte, no obstant haurà de ser acceptat per consens dins l'àrea en el plaç que estableix el Pla de Treball


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
6 6 12
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
6 269 275
Selecció/assignació del treball de fi de grau
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
2 5 7
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
2 2 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Entrevistes que l’estudiant manté amb el seu tutor/s de treball de fi de grau en diferents moments del desenvolupament del treball.
En un context virtual o semipresencial:
Entrevistes que l’estudiant manté amb el seu tutor de treball de fi de grau en diferents moments del desenvolupament del treball a través de webconferència (Adobe Connect) o altres eines de comunicació síncrones i asíncrones.
Elaboració del treball de fi de grau/màster Elaboració d'un treball per part de l'estudiant en el qual es plasmarà l'assoliment de les competències del grau.
Selecció/assignació del treball de fi de grau Selecció i assignació de la temàtica del treball de fi de màster a desenvolupar
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Defensa oral per part dels estudiants del treball de fi de grau.
En un context virtual o semipresencial:
Defensa oral i pública per part dels estudiants del treball de fi de grau a través de webconferència (Adobe Connect) o altres eines TAC.

Mecanismes coordinació/seguiment
Descripció

La tutora o el tutor tindran l'obligació de marcar un seguiment i de proporcionar les eines d'investigació així com totes les fonts d'informació que li demani l'estudiant per tal de conduir a bon port les investigacions


Criteris i procediments d’avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
Assessorament del tutor o tutora mirant de coordinar el treball de camp i fer-ne el degut seguiment

Presentació dins el calendari proposat per la coordinadora de Grau de les tasques corresponents a coordinació seguiment
10%
Elaboració del treball de fi de grau/màster
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
Contingut científic, originalitat, ritme expositiu, capacitat de síntesi i expressió escrita del treball de fi de grau, així com la seva estructura, segons la normativa establerta 80%
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
CT1
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
La presentació i defensa pública haurà de tenir una durada de 20-25m. seguiran les consideracions del tribunal i hi haurà dret a rèplica per part de l'estudiant 10%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent.


Fonts d'informació

Bàsica

El/la tutor/a anirant proporcionant a l'alumnat la bibliografia corresponent a cada tema d'estudi.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent