DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) CIÈNCIA-FICCIÓ I EL CONCEPTE DEL CANVI Codi 12605106
Ensenyament
Estudis Culturals en Llengua Anglesa, Textos i Contextos (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
GALLARDO TORRANO, PEDRO
Adreça electrònica pere.gallardo@urv.cat
Professors/es
GALLARDO TORRANO, PEDRO
Web
Descripció general i informació rellevant In-depth analysis of Science Fiction as a literary/cinematographic genre, and its social implications, in particular the relationships between individual, social and technoscientific change.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR4 Analitzar diverses manifestacions artístiques dels països de parla anglesa diferenciant entre els conceptes d’anàlisi i opinió
  AR10 Elaborar un discurs propi sobre la cultura als països de parla anglesa basat en el coneixement científic, el respecte a la diversitat política, cultural i personal, i la igualtat
Tipus B Codi Competències Transversals
  Recerca
  BR6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  Recerca
  CR2 Gestionar la informació i el coneixement

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Students will learn to analyse written and filmed SF texts through a comparative analysis of classic and modern works AR4
AR10
BR6
CR2

Continguts
Tema Subtema
1. Frankenstein Myth, religion and science
2.The War of the Worlds Victorian SF and social paranoia
3.Metropolis Production, consumption and human relationships
4.The Day the Earth Stood Still Pacifism, neo-colonialism, police states
5.Planet of the Apes Technoscience, violence and knowledge
6.Things to Come The two cultures and the future of mankind
7.Blade Runner Life-machine borderlands
8.Jurassic Park Technoscientific power and late capitalism
9.AI:Artificial Intelligence/Minority Report Surrogate humans, cyborgisation, cloning
10.Star Trek TOS "Paradise Syndrome"/TNG "The Masterpiece Society" Utopia and loss of inocence
11.The Handmaid's Tale Feminist and totalitarian futures
12.The Left Hand of Darkness/The Forever War The construction of gender
13.Gattaca/Brave New World Genetic manipulation and freedom
14.Fahrenheit 451 Access to/control of information
15.The X-Files US Science Fiction and paranoia pre and post 9/11

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
 
Seminaris
32 96 128
 
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves de desenvolupament
0 5 5
Proves de desenvolupament
0 5 5
Proves de desenvolupament
0 5 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries The teacher will provide a general introduction of the course, bearing in mind the number of students and their heterogeneity.
Seminaris All classes will be a combination of analytical discussion and seminar-like presentation. Students will participate actively in all classes. The discussions will be moderated by the teacher and will revolve around topics triggered by the readings and films dealt with in class.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Students are welcome to use the visiting hours which the teacher will specify at the beginning of the term.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves de desenvolupament Students will write a short essay on one topic suggested by the teacher 30%
Proves de desenvolupament Students will write a short essay on one topic suggested by the teacher 30%
Proves de desenvolupament Students will write a short essay on one topic suggested by the teacher 30%
Altres

Class participation. The teacher will use the remaining 10% of the final grade discretionally, to reward excellence in attendance and participation

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , Anthology of Reading Materials, ,

The Anthology of Reading Materials will be ready before the begining of the term (Photocopy Shop), or through Moodle.

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Class attendance is a requirement as this is a highly practical course. In case students foresee they will miss a class, they must contact the teacher before this happens. Please notice that all the informatin included in this guide is tentative and may be modified at the beginning of the term deoending on the number of students and the heterogeneity of the group.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent