DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) LITERATURES ÈTNIQUES CONTEMPORÀNIES DELS ESTATS UNITS Codi 12605109
Ensenyament
Estudis Culturals en Llengua Anglesa, Textos i Contextos (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Adreça electrònica jordi.lamarca@urv.cat
Professors/es
LAMARCA MARGALEF, JORGE
Web
Descripció general i informació rellevant A complete view of literary texts and cultural contexts in contemporary USA demands special attention to the fact of ethnic self conscioussness. Ethnicity quite often goes beyond socioeconomic and religious factors in USA. While American politics go hand in hand with ethnic awareness, nowhere more clearly than in literature present issues concerning discrimination and marginality, assimilation and racial heritage.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR1 Analitzar textos de contingut específic relacionats amb els Estudis Culturals
  AR3 Articular un discurs acadèmic coherent basat en l’anàlisi científic de les dades obtingudes
  AR4 Analitzar diverses manifestacions artístiques dels països de parla anglesa diferenciant entre els conceptes d’anàlisi i opinió
  AR6 Contrastar les interaccions entre diferents disciplines i els Estudis Culturals
  AR7 Desenvolupar habilitades investigadores que permeten l’autonomia a l’aprenentatge
  AR8 Aplicar diferents models teòrics a l’anàlisi textual i contextual
  AR9 Valorar les sinèrgies que genera la multiculturalitat a les societats de parla anglesa
  AR10 Elaborar un discurs propi sobre la cultura als països de parla anglesa basat en el coneixement científic, el respecte a la diversitat política, cultural i personal, i la igualtat
Tipus B Codi Competències Transversals
  Recerca
  BR2 Resoldre problemes complexos en contextos d’innovació i multidisciplinaris
  BR3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a la vanguàrdia del camp d’estudi
  BR4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa
  BR5 Treballar en equip de forma col•laborativa i responsabilitat compartida en clau de lideratge
  BR6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  Recerca
  CR2 Gestionar la informació i el coneixement
  CR3 Comprometre’s amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional (Ciutadania)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
To analyze ethnic awareness, discrimination and marginality, assimilation and cultural heritage through a selection of texts that, while dealing with all these issues, combine the imaginative resources of language with innovative literary techniques. To this end the selected texts deliberately feature ethnicity as a result from careful technical decisions. AR1
AR4
AR6
AR7
AR9
AR10
BR3
BR4
BR5
CR2
CR3
After a background consideration of the six main ethnic groups in USA, special attention will be devoted to the study of the importance of race and religion and the experience of descrimination and prejudice in African-American literature. AR3
AR7
AR8
BR2
BR4
BR6
CR2
CR3

Continguts
Tema Subtema
1.Chicano/Hispanic-American texts and contexts
2.Native- American texts and contexts
3.Asian-American texts and contexts.
4.Jewish-American texts and contexts.
5.African-American






Race
Religion
Descrimination
Prejudice
Fact and myth
Distinctive perspectives of female writers

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
6 12 18
 
Sessió Magistral
12 24 36
Debats
3 0 3
 
Atenció personalitzada
3 15 18
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Students will be given handouts to read in class or at home in the attempt to provide them the information needed for future class discussions and oral presentations.
Sessió Magistral To provide a theoretical background. To develop historical, cultural and literary information about contemporary USA.
Debats Discussion and debate will be meant to analyze questions raised in lectures and readings

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Debats
Descripció
Students will stop at the instructor´s office at least three times. They should be ready to disccuss any issue raised in class.

Avaluació
  Descripció Pes
Debats Contents 10%
Atenció personalitzada attendance and ideas 10%
Altres

Class attendance Oral presentations Short paper

20 %10%
50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Fredrick Douglass, Narrative of the Life of Frederick Douglass, ,
Toni Morrison, Sula, ,
Jordi Lamarca, Selected Texts, ,

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Class attendance and class participation are fundamental parts of the course procedure and keys to the final grade
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent