Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
1. Conèixer el marc teòric i conceptual específic de l'assignatura |
|
|
|
2. Incorporar els elementes teòrics adquirits a l'anàlisi empírica de la realitat en aquest camp específic |
|
|
|
Saber llegir articles professionals en anglès |
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. Descripció densa i coneixement local.
2. Els apunts de treball de camp i la identitat de l'antropòleg.
3. És possible una antropologia de la bruixeria escrita per una bruixa?
4. La mentida com a font de dades
5. Etnografia de la malaltia mental
6. La mort, l'etnografia i la refiguració de l'anàlisi social
7. Autoetnografia en l'antropologia mèdica
8. Etnografia de la discapacitat des de dins |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
6 |
12 |
Treballs |
|
2 |
2 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
12 |
12 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als objectius de l'assignatura i presentació dels instruments de treball. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament sistemàtic del temari de l'assignatura a càrrec del professor. |
Presentacions / exposicions |
Presentacions per part dels alumnes dels articles de lectura obligatòria. |
Treballs |
El Treball consistirà en un assaig per part de l'alumne sobre una temàtica específica. |
Resolució de problemes, exercicis |
Es treballarà amb lectures associades a cada un dels temes. Aquestes lectures seran comentades a les classes. Esporàdicament també es visualitzaran documentals i altre material audiovisual que, igualment serà objecte de debat a l'aula. |
Atenció personalitzada |
Tutories |
|
Sessió Magistral |
Presentacions / exposicions |
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
Treballs |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada és important per resoldre els dubtes que pugui generar l'assignatura i, també per guiar els estudiants en la confecció dels treballs del curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
S'avaluarà el coneixement dels continguts teòrics i metodològics del curs conjuntament amb l'assaig. |
0% |
Presentacions / exposicions |
Presentació d'un dels articles de lectura obligatòria |
10% |
Treballs |
Redacció d'un assaig del curs |
80% |
Resolució de problemes, exercicis |
No hi ha problemes a resoldre |
0% |
Altres |
Assistència i participació en els debats |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Clifford Geertz, Descripción densa: hacia un: La teoria interpretativa de la cultura.ENa interpretación de las culturas, pàgines 19-20., Barcelona: Gedisa, 1987
Clifford Geertz, 'Desde el punto de vista del nativo': sobre la naturalea del conocimiento antropológico. EN Conocimiento local: ensayos sobre la interpretación de las culturas, pàgines 73-90., Barcelona: Editorial Paidos, 1994
Jean Jackson, 'I am a fieldnote': Fieldnotes as a symbol of professional identity. EN Fieldnotes: The Makings of Anthropology, Roger Sanjek, ed., pàgines 3-33, Ithaca: Cornell University Press, 1990
Jo Thobeka Wreford, Conversations in Anthropological Theory and Method. EN Working with Spirit: Experiencing Izamgoma Healing in Contemporary South Africa, Chapter 1, pàgines 20-46., New York: Berghahn Books, 2008
Wolf Bleek, Lying Informants: A Fieldwork Experience from Ghana, Population and Development Review 13(2):314-322, juny 1987
Martín Correa Urquiza, Tomás J. Silva, Márcio M. Belloc, Àngel Martínez-Hernáez, La evidencia social del sufrimiento. Salud mental, políticas globales, y narrativas locales , Quaderns de l'Institut Català d'Antropologia 22:47-69, 2006
Renato Rosaldo, Introduction: Grief and a Headhunter's Rage. EN Culture and Truth: The Remaking of Social Analysis, pàgines 1-21, Boston: Beacon Press, 1989
Ruth Behar, Death and Memory: From Santa María del Monte to Miami Beach. Chapter 2, The Vulnerable Observer: Anthropology That Breaks Your Heart, pàgines 34-89, Boston: Beacon Press1996,
Josep Ma. Comelles, Tecnología, cultura y sociabilidad. Los Límites culturales del hospital contemporáneo. EN Medicina y cultura. Estudios entre la antropología y la medicina. Enrique Perdiguero y Josep Ma. Com, Barcelona: Edicions Bellatera, 2000
Marta Allué, Discapacitados, Prefacio y capítols 2, 3 i 4, Barcelona: Edicions Bellaterra, 2003
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TREBALL DE FI DE MÀSTER/12625301 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
TEORIA III: LES ESCOLES FENOMENOLÒGIQUES I CULTURALISTES/12625113 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|