Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
1. Conèixer el marc teòric i conceptual específic de l'assignatura |
|
|
|
2. Incorporar els elementes teòrics adquirits a l'anàlisi empírica de la realitat en aquest camp específic |
|
|
|
Aprendre a llegir articles professionals en anglès |
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. El cos com a objecte d'estudi antropològic.
2. Relació cos-ment.
3. Embodiment
4. Modes somàtics d'atenció en la salut i en la malaltia
5. Comparació aproximacions semiòtiques i fenomenològiques
6. Metàfores, representacions i vivències de la malaltia
7. Embodiment i experiència
8. Aproximacions antropològiques i filosòfiques a la fenomenologia |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
20 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
6 |
12 |
Treballs |
|
2 |
2 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
12 |
12 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als objectius de l'assignatura i presentació dels instruments de treball. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament sistemàtic del temari de l'assignatura a càrrec del professor. |
Presentacions / exposicions |
Presentacions individuals d'articles de lectura obligatòria |
Treballs |
El Treball consistirà en un assaig per part de l'alumne sobre una temàtica específica. |
Resolució de problemes, exercicis |
Es treballarà amb lectures associades a cada un dels temes. Aquestes lectures seran comentades a les classes. |
Atenció personalitzada |
Tutories |
|
Atenció personalitzada |
Treballs |
Resolució de problemes, exercicis |
Presentacions / exposicions |
Sessió Magistral |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada és important per resoldre els dubtes que pugui generar l'assignatura i, també per guiar els estudiants en la confecció dels treballs del curs. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
S'avaluarà conjuntament amb l'assaig |
0% |
Presentacions / exposicions |
Presentació d'un article de lectura obligatòria |
10% |
Treballs |
Redacció d'un assaig del curs |
80% |
Resolució de problemes, exercicis |
No hi ha problemes a resoldre |
0% |
Altres |
Assistència i participació en els debats |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Mari Luz Esteban, El estudio del cuerpo en las ciencias sociales. EN Antropología del cuerpo. Género, itinerarios corporales, identidad y cambio. Pàgines 19-27, Barcelona: Edicions Bellaterra, 2004
Nancy Scheper-Hughes i Margaret Lock, The Mindful Body: A Prolegomenon to Future Work in Medical Anthropology., Medical Anthropology Quaarterly 1(1), New Series:6-41., 1987
Havi Carel, Phenomenology and Its Application in Medicine., Theor Med Bioeth 32:33-46, 2011
Thomas J. Csordas, Embodiment as a Paradigm for Anthropology. EN Body/Meaning/Healing, pàgines 58-87., New York: Palgrave Macmillan, 2002
Thomas J. Csordas, Somatic Modes of Attention. EN Body/Meaning/Healing, pàgines 241-259. , New York: Palgrave Macmillan , 2002
Thomas J. Csordas, Introduction: The Body as Representation and Being-in-the-World. EN Embodiment and Experience: The Existential Ground of Culture and Self, Thomas J. Csordas, ed., pàgines 1-24., New York: Cambridge University Press, 2004
Byron J. Good, El cuerpo, la experiencia de la enfermedad y el mundo vital: una exposición fenomenológica del dolor crónico. EN Medicina, racionalidad y experiencia: Una perspectiva antropológica, Barcelona: Edicions Bellaterra, 2003
dern Dilemmas in the Representation of Body, Mind and DisSusan M. DiGiacomo, Metaphor as Illness: Postmodern Dilemmas in the Representation of Body, Mind and Disorder. , Medical Anthropology 14:109-137, 1992
Thomas Ots, The Silenced Body–The Expressive Leib: On the Dialectic of Mind and Life in Chinese Cathartic Healing. EN Embodiment and Experience: The Existential Ground of Culture and Self, Tho, New York: Cambridge University Press, 2004
Susan M. DiGiacomo, A Narrative Deconstruction of 'Diagnostic Delay'. Amb comentari d'Arthur Frank., Second Opinion 20(4), April:21-39, 1995
Havi Carel, 'I Am Well, Apart From the Fact That I Have Cancer': Explaining Wellbeing Within Illness. EN The Philosophy of Happiness, L. Bortolloti, ed.,pàgines 82-99. , Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2009
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TREBALL DE FI DE MÀSTER/12625301 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
METODOLOGIA ETNOGRÀFICA EN ANTROPOLOGIA MÈDICA/12625107 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|