IDENTIFYING DATA 2018_19
Subject (*) HOW TO WRITE A MASTER'S THESIS Code 12645110
Study programme
Quaternary Archaeology and Human Evolution (2010)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory Second AN
Language
Anglès
Department History and History of Art
Coordinator
LORENZO MERINO, CARLOS
E-mail carlos.lorenzo@urv.cat
eudald.carbonell@urv.cat
Lecturers
LORENZO MERINO, CARLOS
CARBONELL ROURA, EUDALD
Web
General description and relevant information This subject provides information on the methods and mechanism for the preparation of the Master Thesis, the monitoring of mobility in other centers is carried out and the practices carried out by the students during their mobility or participation in excavations are incorporated.

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC1 Avaluar la informació actualitzada en els diferents camps d'investigació.
  AC2 Tenir capacitat de decisió analítica.
  AC3 Conduir protocols d'anàlisi tècnica.
  AC7 Capacitar-se en el tractament i registre de dades.
  AC9 Planificar projectes d'investigació
  AC11 Tenir capacitat d'investigació, generació de paradigma i demostració.
Type B Code Competences Transversal
  Common
  BC1 Learning to learn.
  BC2 Effective solutions to complex problems.
  BC3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
  BC4 Autonomy, responsibility and initiative.
  BC5 Teamwork, collaboration and sharing of responsibility.
  BC6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field.
  BC8 Management of complex technical or professional projects.
Type C Code Competences Nuclear
  Common
  CC1 Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English.
  CC2 Be advanced users of the information and communication technologies.
  CC3 Be able to manage information and knowledge.
  CC4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV.
  CC5 Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals.
  CC6 Be able to define and develop their academic and professional project.

Learning aims
Objectives Competences
1. Conèixer el marc teòric i conceptual específic d'un treball de recerca AC1
AC2
AC3
AC7
AC9
AC11
BC1
BC2
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
2. Incorporar els elementes teòrics adquirits a l'anàlisi empírica de la realitat en el treball de recerca AC1
AC2
AC3
AC7
AC11
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC8
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
3. Integrar aquests coneixements i pràctiques en el marc general de la disciplina AC1
AC2
AC3
AC7
AC9
AC11
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC8
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6

Contents
Topic Sub-topic
1. Elaboració de Tesi de master - Organització
- Estructuració
- Objectius
- Mètodes
- Conclusions

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
20 0 20
 
Presentations / oral communications
5 5 10
Assignments
10 30 40
Fieldwork/excursions
20 55 75
 
Personal attention
5 0 5
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Plantejament com avantprojecte del treball de pràctiques i tesi de màster
Presentations / oral communications Defensa pública de la tesi de màster resultant dels treballs de pràctiques en el laboratori extern
Assignments Elaboració d'un treball de recerca fruit de l'estada de pràctiques en el laboratori extern
Fieldwork/excursions Estada en pràctiques en el laboratori extern a fi de realitzar un aprenentatge i un treball de recerca
Personal attention Atenció personalizatda per realitzar el sgeuiment de l'elaboració de la tesi de màster

Personalized attention
 
Personal attention
Description
Seguiment del treball de pràctiques en el laboratori extern i coordinació dels dos tutors

Assessment
  Description Weight
Presentations / oral communications Defensa pública de la tesi de màster resultant dels treballs de pràctiques en el laboratori extern 20%
Assignments Elaboració d'un treball de recerca fruit de l'estada de pràctiques en el laboratori extern 40%
Fieldwork/excursions Estada en pràctiques en el laboratori extern a fi de realitzar un aprenentatge i un treball de recerca 40%
 
Other comments and second exam session

Sources of information

Basic

No és necesari utilitzar altres fonts d'informació.

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.