Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Avaluar la informació actualitzada en els diferents camps d'investigació. |
|
AC2 |
Tenir capacitat de decisió analítica. |
|
AC3 |
Conduir protocols d'anàlisi tècnica. |
|
AC4 |
Avaluar restes fòssils i decidir en intervenció arqueològica preventiva. |
|
AC5 |
Planificar la intervenció arqueològica de prospecció i excavació. |
|
AC6 |
Dirigir la intervenció arqueològica. |
|
AC7 |
Capacitar-se en el tractament i registre de dades. |
|
AC9 |
Planificar projectes d'investigació |
|
AC10 |
Organitzar equips d'investigació. |
|
AC11 |
Tenir capacitat d'investigació, generació de paradigma i demostració. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi. |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
1.- Comprendre els sistemes d'erosió i transport de material. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC10 AC11
|
BC1 BC2 BC4 BC5 BC8
|
CC1 CC3
|
2.- Analitzar l'estratigrafia antròpica d'un jaciment. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC10 AC11
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC8
|
CC1 CC2 CC3
|
3.- Analitzar un model d'ocupació humana. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC9 AC10 AC11
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8
|
CC1 CC2 CC3
|
4.- Conèixer el registre arqueològic. |
AC1 AC3 AC4 AC5 AC6 AC7 AC9 AC10 AC11
|
BC1 BC3 BC6 BC8
|
CC1 CC2 CC3 CC5 CC6
|
Tema |
Subtema |
I. Història de l’arqueologia espacial |
|
II. Els sistemes fluvials |
|
III. L’anàlisi estratigràfica i l’anàlisi espacial |
|
IV. Els models d’ocupació |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Seminaris |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
4 |
20 |
24 |
Treballs |
|
0 |
25 |
25 |
Sessió Magistral |
|
30 |
0 |
30 |
Estudis previs |
|
0 |
20 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a les anàlisis de les restes arqueològiques per a la reconstrucció estratigràfica de l'activitat antròpica |
Seminaris |
Anàlisis de conjunts arqueològics. |
Resolució de problemes, exercicis |
Lectura d’articles científics. |
Treballs |
Treball pràctic |
Sessió Magistral |
Exposició de les analítiques bàsiques per a l'estudi estratigràfica i discussió d'exemples extrets de jaciments modèlics. Presentació dels conceptes necessaris per al desenvolupament d'una anàlisi espacial i estratigràfica |
Estudis previs |
Recerca de documentació. Biblioteca i internet |
Atenció personalitzada |
- Seguir el procés acadèmic dels alumnes.
- Facilitar la recerca i l’accés a la documentació bibliogràfica
- Orientar l’alumne en el treball pràctic
- Discutir els articles i/o material docent per facilitar la comprensió de l’assignatura
|
|
Descripció |
1.- Seguir el procés acadèmic dels alumnes.
2.- Facilitar la recerca i l’accés a la documentació bibliogràfica
3.- Orientar l’alumne en el treball pràctic
4.- Discutir els articles i/o material docent per facilitar la comprensió de l’assignatura
|
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Ressenya d’articles científics seleccionats pel professor |
20% |
Treballs |
Treball pràctic |
60% |
Proves de desenvolupament |
Prova escrita |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Criteris: 1.- Coneixement de dades empíriques. 2.- Capacitat de sintetitzar i estructurar conclusions. 3.- Capacitat tècnica per a la realització d'un procés d'anàlisi. Aquesta guia docent és orientativa. En el cas de situacions d'emergència sanitària s'adaptarà l'avaluació perquè es pugui dur a terme d'acord amb les directrius que estableixin els organismes pertinents. Qualsevol modificació s'informarà, si escau, mitjançant el fòrum de notícies del campus virtual (Moodle). |
Bàsica |
|
Revistes científiques:
Geoarchaeology, American Antiquity, Antiquity, Journal of Archaeological Science, Journal of Human Evolution, Journa of Worl Prehistory, Trabajos de Prehistoria, L’anthropologie, World Archaeology.
Bibliografia general:
Rapp, G. & Hill, C. (1998): Geoarchaeology: The Earth-Science Approch to Archaeological Interpretation, Yale University Press.
Schiffer, M. (1987): Formation Processes of the Archaeological Record, University of New Mexico Press, Albuquerque.
Hietala, H. (1984): Intrasite Spatial Analysis in Archaeology, Cambridge University Press, London. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|