DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 12645301
Ensenyament
Arqueologia del Quaternari i Evolució Humana (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
30 Treball fi de màster Segon AN conv. única
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
LORENZO MERINO, CARLOS
Adreça electrònica
Professors/es
Web
Descripció general i informació rellevant Treball d'iniciació a la recerca avançada en arqueologia del quaternari i evolució humana. El format i el contingut s'ha d'acostar al de la producció científica real.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Avaluar la informació actualitzada en els diferents camps d'investigació.
  AC2 Tenir capacitat de decisió analítica.
  AC3 Conduir protocols d'anàlisi tècnica.
  AC4 Avaluar restes fòssils i decidir en intervenció arqueològica preventiva.
  AC7 Capacitar-se en el tractament i registre de dades.
  AC9 Planificar projectes d'investigació
  AC11 Tenir capacitat d'investigació, generació de paradigma i demostració.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi.
  BC3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
- Valorar la capacitat de l'alumne en realitzar una recerca inèdita sobre una tema relacionat amb els àmbits de la Prehistòria i l'Evolució humana. AC1
AC2
AC3
AC4
AC7
AC9
AC11
BC2
BC3
BC4
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6
Adquirir els coneixements per estructurar formalment un treball científic (Introducció, Material, Métodes, Discussió, Conclusions). AC1
AC2
AC3
AC4
AC7
AC11
BC2
BC3
BC4
CC1
CC2
CC3
CC4
CC6
Defensa pública del treball de recerca AC11
BC2
BC3
BC4
BC6
CC1
CC2
CC3
CC4
CC6

Procediments de selecció
Procediments

El responsable del màster, el professorat del màster i l'alumnat efectuen una reunió per tal de presentar l'oferta de temes i tutors possibles per realitzar el treball de fi de màster. Una vegada expressat l’interès de recerca dels alumnes, amb l'acord de tutor/a i alumne/a s'assignarà un tutor que dirigirà el treball de recerca.  Els tutors dels treballs seran professors del màster d'Arqueologia del Quaternari i Evolució Humana. Hi ha la possibilitat de tindre un segon tutor del mateix professorat o extern a la URV.  El tutor s’escollirà per afinitat de temes entre el professorat del màster.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 1 0 1
 
Selecció/assignació del treball de fi de màster 1 8 9
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster 9 0 9
Elaboració del treball de fi de màster 0 710 710
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster 1 20 21
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Plantejament com avantprojecte del treball de pràctiques i tesi de màster
Selecció/assignació del treball de fi de màster Selecció/assignació del treball de fi de Màster segons interes de l'alumnat i professorat
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster Coordinació i seguiment del treball de fi de màster
Elaboració del treball de fi de màster Elaboració del treball de fi de màster
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Presentació i defensa pública del treball de fi de màster

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Atenció personalitzada
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster
Descripció
Seguiment del treball de pràctiques en el laboratori extern i coordinació dels tutors. El responsable del màster realitza consultes al final de cada quatrimetres per comprovar l'estat de desenvolupament del treball de fi de màster.

Criteris i procediments d’avaluació
  Descripció Pes
Elaboració del treball de fi de màster Treball de recerca on s'evaluaran de forma conjunta els següents aspectes:
- Estructura i argumentació.
- Qualitat del contingut de recerca.
- Utilització de recursos de qualitat.
- Planificació i realització.
- Us del llenguatge.
- Presentació del treball escrit.

En l'avaluació del treball també es considera l'informe del tutor/a.
80%
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Presentació pública del treball fi de master.
L'estudiant respon a les preguntes/comentaris que li plantegen.
20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

El TFM s'avalua en convocatòria única i continuada, sense possibilitat d'avaluació única final.


Fonts d'informació

Bàsica

Cada tutor/a proporcionarà les fonts d'informació necessaries pel desenvolupament del treball de fi de màster.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent