DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) SEMINARI D'INTERVENCIÓ I BONES PRÀCTIQUES Codi 12675112
Ensenyament
Migracions i Mediació Social (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
5 Obligatòria Segon AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Dret Públic
Coordinador/a
ZAFRA APARICI, EVA
Adreça electrònica eva.zafra@urv.cat
Professors/es
ZAFRA APARICI, EVA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura té com a objectiu principal orientar l'estudiant vers algunes bones pràctiques que són imprescindibles i que s'han d'incorporar en la intervenció social i la mediació en l'àmbit de la immigració. Es tracta de integrar diferents coneixements en la persona de l'estudiant des de la reflexió individual a la col•lectiva. Es tracta d'investigar des de l'experiència per incorporar i acceptar la implicació subjectiva de les pràctiques. Fer un seminari de intervenció i bones pràctiques suposa introduir als estudiants en la revisió, reflexió dels conceptes que emergeixen en la pràctica per així conèixer de prop la gestació de determinades actuacions professionals.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, aquesta assignatura es realitza a través de tutoria. Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
Què són les "Bones Practiques"
Característiques
Objectius
Tipus
"Bones Pràctiques" en els diferents àmbits de la immigració en el nostre context. Assessorament
Formació i cultura
Habitatge
Interelació
Salut
Treball
Evolució de les polítiques locals en l'àmbit de la immigració, la diversitat i la convivència.
Criteris per a la definició i avaluació de "Bones Pràctiques" en l'àmbit de la immigració.

Atenció personalitzada
Descripció
L'atenció personalitzada consistirà en atendre de forma individual i singular a l'estudiant sempre que ho requereixi. Per connectar amb la professora fer-ho via mail

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

S'avaluarà el treball realitzat per l'alumne/a. Aquest treball ha de constar de dues parts. Una primera part descriptiva de la “pràctica” escollida per l'estudiant. Podeu escollir-la a partir de la bibliografia recomanada a l'assignatura o a partir de la vostra experiència i/o coneixement. En aquest segon cas, necessitareu el vist i plau previ de la professora. En segon lloc, s'ha de fer una anàlisi crítica de la “pràctica” escollida, avaluant-la a partir dels criteris explicats a l'assignatura i que estan penjants en un document pdf a l'espai moodle.


Fonts d'informació
Bàsica Stefan VANISTENDAEL , RESILENCIA Como crecer superando los percances, 1989,
Spector- Bitan, Graciela , La identidad Alquilada , 2010, article no publicat
Segado Sánchez-Cabezudo,, Nuevas tendencias en trabajo social con Familias. Una propuesta para práctica desde el empowerment, 2010,
PUIG CRUELLS , C, LA SUPERVISIÓN EN LOS EQUIPOS DE SERVICIOS SOCIALES , 2011,
COHEN -EMERIQUE, M, LA MEDIATION INTERCULTURELLE, LES MEDIATEURS ET LEUR FORMATION , 2008,

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent