DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) SEMINARI D'ORIENTACIÓ I SEGUIMENT Codi 12675114
Ensenyament
Migracions i Mediació Social (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
10 Obligatòria Segon Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Dret Públic
Geografia
Coordinador/a
TORRENS BONET, RAMONA
Adreça electrònica ramona.torrens@urv.cat
Professors/es
TORRENS BONET, RAMONA
Web
Descripció general i informació rellevant El seminari està relacionat amb les pràctiques que els estudiants realitzen en el marc de Treball fi de màster. Inclou activitats per a la selecció dels llocs de pràctiques i l'acompanyament, guiatge i seguiment del procés d'aprenentatge de l'alumne en el context de les pràctiques. Es treballa també, l'orientació metodològica per al disseny d'un projecte d'intervenció en matèria d'immigració.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  Professionalitzador
  AP6 Adquisió de capacitats per planificar, implementar i avaluar la intervenció de manera conjunta amb persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats, partint de l'anàlisi de les seves necessitats i circumstàncies.
  AP7 Capacitat per actuar, des dels diferents àmbits professionals, en la resolució de situacions de risc i de conflicte amb els propis col•lectius, la resta d'agents socials i les organitzacions.
  AP8 Treballar de forma eficaç dins de sistemes, xarxes i equips interdisciplinars.
  AP9 Gestionar conflictes, dilemes i problemes ètics complexes identificant-los, mediant i dissenyant estratègies de superació
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  Professionalitzador
  BP2 Capacitat de donar resposta a situacions en el mateix moment que es produeixen.
  BP4 Capacitat de valorar i participar en el treball en grup.
  Recerca
  BR4 Habilitats ben desenvolupades per resoldre problemes.
  BR5 Habilitat per analitzar dades i resultats de recerca en un ambient canviant de la disciplina.
  BR8 Capacitat de treballar en equip.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional
  CC6 Desenvolupament de processos d'incorporació al món del treball (compte d'altres i/o emprenedoria) (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Oferir a l'estudiant una formació pràctica d'acord a la seva trajectòria previa i el seus interessos i expectatives respecte el master. AP6
AP7
AP8
AP9
BP2
BR4
BR8
CC5
Oferir a l'estudiant espais i marc de reflexió sobre el seu procés d'aprenentatge AP6
AP7
AP8
BP4
BR5
CC6
Orientar i supervisar l'estudiant davant la resolució de situacions que li imposi la pràctica profesional per tal de corregir o minimitzar l'impacte que aquestes situacions li puguin generar a nivell personal. AP9
BR4

Continguts
Tema Subtema
L'assignació del lloc de pràctiques. Exploració dels interesos dels estudiants i adequació de l'àmbit, institució i/o programa on es realitzarà les seves les pràctiques.
Elaboració del Pla individual de treball on es concreten les activitats a desenvolupar.
Seguiment i supervisió del procés d'aprenentatge de l'estudiant Disseny d'un Diari de Camp amb les activitats desenvolupades d'acord al PIT i una reflexió sobre l'experiència adquirida i el seu nivell de participació.
Orientació per al projecte d'intervenció. Orientació metodològica en el disseny i la defensa del projecte d'intervenció que ha d'elaborar l'estudiant.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
5 0 5
 
Seminaris
50 75 125
Pràctiques de camp/sortides
25 25 50
 
Atenció personalitzada
35 35 70
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del contingut i organització de les pràctiques vinculades a l'itinerari professionalitzador.
Proces de selecció i assignacció del lloc de pràctiques a partir de les expectatives i interessos de cada estudiant.
Seminaris Els aobjectius dels seminaris són:

1. Compartir l'experiència de pràctiques amb el grup.

2. Presentar i debatre els projectes d'intervenció que proposen els estudiants.

Es realitzaran tres seminaris: de presentació, de seguiment i finalista.
Pràctiques de camp/sortides Consisteixen en uns Espais de Trobada amb agents socials de diferents àmbits on té una important incidència la immigració. Els objectius són:
1. Ajudar els estudiants a seleccionar l'àmbit on volen realitzar les seves pràctiques.
2. Generar un espai de reflexió en el mateix context on es realitza l'acció.
Es realitzaran 4 sortides per tal de coneixer experiències en 4 àmbits: la planificació municipal en immigració, l'àmbit cívic-social, l'àmbit educatiu i l'àmbit de la salut.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
L'atenció personalitzada consistirà en tutoritzar de forma individual i sistemàtica el material i continguts que l'estudiant ha de presentar en les sessions grupals.

Avaluació
  Descripció Pes
Seminaris Avaluació de les presentacions i de la participació en el debat que generin. 60%
Pràctiques de camp/sortides Assistència i participació en els Espais de Trobada amb agents socials (10% de la nota cada una de les 4 sortides). 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
TREBALL DE FI DE MÀSTER/125221115

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
SEMINARI D'ORIENTACIÓ I SEGUIMENT/125221114
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent