Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Comprensió dels principals problemes que afecten als processos de transformació social a partir del fet migratori, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals. |
|
AC2 |
Adquisició de les capacitats i coneixements especialitzats que permetin la comprensió del fet migratori i l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per tal d'analitzar i/o assesorar sobre les fonts del problema i sobre els possibles abordatges. |
|
Professionalitzador |
|
AP6 |
Adquisió de capacitats per planificar, implementar i avaluar la intervenció de manera conjunta amb persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats, partint de l'anàlisi de les seves necessitats i circumstàncies. |
|
AP7 |
Capacitat per actuar, des dels diferents àmbits professionals, en la resolució de situacions de risc i de conflicte amb els propis col•lectius, la resta d'agents socials i les organitzacions. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Adquisició dels coneixements bàsics i dels principals debats en matèria de planificació, mediació social i resolució de conflictes en un nivell multidisciplinar. Saber discernir, en definitiva, què es pot demanar als especialistes de les diferents disciplines socials en el disseeny d'un projecte de recerca concret. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Respecte profund per l’ètica i la integritat intel•lectual. |
|
Professionalitzador |
|
BP3 |
Apreciació de que el coneixement avançat proporciona a l’estudiant la capacitat de lideratge en l’àrea d’especialitat. |
|
BP6 |
Capacitat per involucrar-se, quan s’escaigui, en aspectes de la societat contemporània. |
|
Recerca |
|
BR1 |
Capacitat per iniciar projectes de recerca i definir el context i les variables que hi intervenen. |
|
BR4 |
Habilitats ben desenvolupades per resoldre problemes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau. |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
Objectius |
Competències |
1. Conèixer el marc teòric i conceptual específic de l'assignatura |
AC1 AC2 AP6 AP7 AR1
|
BP3 BP6 BR1 BR4 BC1
|
CC1 CC2 CC3
|
2. Incorporar els elementes teòrics adquirits a l'anàlisi empírica de la realitat en aquest camp específic |
AC1 AC2 AP6 AP7 AR1
|
BP3 BP6 BR1 BR4 BC1
|
CC1 CC2 CC3
|
3. Integrar aquests coneixements i pràctiques en el marc general de la disciplina |
AC1 AC2 AP6 AP7 AR1
|
BP3 BP6 BR1 BR4 BC1
|
CC1 CC2 CC3
|
Tema |
Subtema |
1.DINÀMIQUES SÒCIO-ECONÒMIQUES RECENTS EN MEDI RURAL
|
Introducció als fenòmens demogràfics dels darrers anys en medi rural i processos socials i econòmics que els causen. |
2.LA IMMIGRACIÓ RECENT EN MEDI RURAL |
Característiques de les noves poblacions en medi rural: tipologies de poblacions i d'espais.
El paper de la immigració en l'espai rural actual. |
3.LA INTEGRACIÓ DELS IMMIGRANTS EN MEDI RURAL |
Problemes d'integració més freqüents.
Exemples d'experiències d'integració en diferents àmbits. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
24 |
36 |
Seminaris |
|
4 |
8 |
12 |
|
Atenció personalitzada |
|
2.5 |
2.5 |
5 |
|
Proves pràctiques |
|
2.5 |
5 |
7.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció als objectius de l'assignatura i presentació dels instruments de treball. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament sistemàtic del temari de l'assignatura a càrrec del professor. |
Seminaris |
Debat al voltant d'estudis de cas sobre conflictes de diferent naturalesa dins l'entorn de la societat multicultural. Les darreres sessions d'aquest seminari es dedicaran als debats sobre els projectes d'assaig presentats pels estudiants. |
|
Sessió Magistral |
Seminaris |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada (realitzada de forma presencial o mitjançant les TIC) te com a finalitat el suport al treball i desenvolupament individual de cada alumne, i, al mateix temps, serveix de referent al professor per orientar la marxa de l'assignatura i realitzar el procés d'avaluació continua. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Avaluació de les fitxes de lectura i dels exercicis proposats per cadascú dels temes |
35% |
Seminaris |
Avaluació continuada de la participació i aportacions fetes pels estudiants, amb especial atenció a la proposta d'assaig que cada estudiant presentarà a debat |
25% |
Proves pràctiques |
Avaluació de l'assaig escrit que cada estudiant presentarà al finalitzar el curs. Es valoraran tant la documentació com l'elaboració teòrica i la capacitat d'argumentació |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, III Coloquio Internacional de Geocrítica. Migración y cambio social., Universidad de Barcelona, 2001, Scripta Nova. Revista electrónica de Geografía y C
, www.rural-in.org, ,
MALGESINI, G., Buenas prácticas para la integración de los inmigrantes en medio rural, Cruz Roja Española, 2004
CEPAIM, Senderos. Integración de inmigrantes en zonas rurales despobladas: un modelo de intervención, NEXOS, Teruel Emplea,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|