DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 12675301
Ensenyament
Migracions i Mediació Social (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
20 Treball fi de màster Segon AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Dret Privat,Processal i Financer
Dret Públic
Geografia
Coordinador/a
COMAS D'ARGEMIR CENDRA, MARIA DOLORS
Adreça electrònica ramona.torrens@urv.cat
dolors.comasdargemir@urv.cat
Professors/es
TORRENS BONET, RAMONA
COMAS D'ARGEMIR CENDRA, MARIA DOLORS
Web
Descripció general i informació rellevant El treball de fi de máster té com a objectiu desenvolupar una formació que integri l'experiència i el coneixement. El treball consisteix en la realització de pràctiques que permeten dur a terme aprenentatges en contextes diferents a la universitat, afavoreixen la integració professional i personal i faciliten el desenvolupament de competències específiques. Les pràctiques instrumentalitzen i complementen el cos teòric ja que aporten, des de la praxi, de forma renovada, nous elements de reflexió.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Comprensió dels principals problemes que afecten als processos de transformació social a partir del fet migratori, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals.
  Professionalitzador
  AP1 Adquisició d'una significativa experiència pràctica en projectes vinculats amb les migracions i la mediació, així com en el disseny de projectes d'abast multidisciplinar on s'han d'articular els diferents rols de tots els àmbits professionals que intervenen en l'abordatge del fet migratori.
  AP2 Adquisició d'experiència pràctica en el treball en institucions públiques o privades lligades a la planificació i a la intervenció, mitjançant la realització d'un practicum.
  AP4 Adquisició de la suficient experiència de treball de camp (en el doble sentit de saber estar i saber analitzar) com per a ser mereixedor d'una titulació que dona entrada a l'alumne al camp professional.
  AP6 Adquisió de capacitats per planificar, implementar i avaluar la intervenció de manera conjunta amb persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats, partint de l'anàlisi de les seves necessitats i circumstàncies.
  AP7 Capacitat per actuar, des dels diferents àmbits professionals, en la resolució de situacions de risc i de conflicte amb els propis col•lectius, la resta d'agents socials i les organitzacions.
  AP8 Treballar de forma eficaç dins de sistemes, xarxes i equips interdisciplinars.
  AP9 Gestionar conflictes, dilemes i problemes ètics complexes identificant-los, mediant i dissenyant estratègies de superació
  AP11 Combinar les dimensions temporal i espacial en l'explicació dels processos migratoris i comprendre la importància de les relacions espacials i la seva incidència en el fenomen migratori.
  Recerca
  AR1 Adquisició dels coneixements bàsics i dels principals debats en matèria de planificació, mediació social i resolució de conflictes en un nivell multidisciplinar. Saber discernir, en definitiva, què es pot demanar als especialistes de les diferents disciplines socials en el disseeny d'un projecte de recerca concret.
  AR2 Coneixement de l'articulació de les polítiques d'immigració i de la incidència del dret en el seu desenvolupament
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Respecte profund per l’ètica i la integritat intel•lectual.
  Professionalitzador
  BP2 Capacitat de donar resposta a situacions en el mateix moment que es produeixen.
  BP4 Capacitat de valorar i participar en el treball en grup.
  BP5 Comprendre el valor del seu coneixement per la comunitat (que inclou negocis i indústria).
  BP6 Capacitat per involucrar-se, quan s’escaigui, en aspectes de la societat contemporània.
  Recerca
  BR4 Habilitats ben desenvolupades per resoldre problemes.
  BR5 Habilitat per analitzar dades i resultats de recerca en un ambient canviant de la disciplina.
  BR8 Capacitat de treballar en equip.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional
  CC6 Desenvolupament de processos d'incorporació al món del treball (compte d'altres i/o emprenedoria) (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Apropar l'alumne al camp d'acció professional on realitza les pràctiques. AC1
AP2
AP4
AP8
BP2
BP4
CC5
CC6
Desenvolupar la capacitat d'anàlisi de la realitat social en relació al fet migratori. AC1
AP1
AP11
AR2
BP6
BR5
CC4
Aprendre a elaborar plans d'intervenció social AC1
AP1
AP6
AP8
BR5
BR8
CC4
Potenciar el desenvolupament de les activitats i capacitats funcionals dels alumnes per gestionar i resoldre els conflictes propis de l'exercici professional. AP7
AP9
BP5
BR4
BR8
CC3
Aprendre a utilitzar la mediació com a eina de gestió de la relació intercultural i, arribat el cas, del conflicte. AP1
AR1
BP2
BP4
Desenvolupar el compromís ètic en les accions i en l'actitud professional envers la gestió de la diversitat. AP9
BC1
CC3

Procediments de selecció
Procediments


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 1 0 1
 
Selecció/assignació del treball de fi de màster 0 0 0
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster 6.5 0 6.5
Elaboració del treball de fi de màster 0 136 136
Sessió Magistral 0 300 300
Presentacions / exposicions 1.5 50 51.5
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster 2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Sessions d'introducció a les pràctiques on s'orientarà a l'estudiant sobre el contingut i objectius de les mateixes
Selecció/assignació del treball de fi de màster L'assignació del lloc de pràctiques es fa en funció dels interessos formatius de l'estudiant i del seu itinerari de formació previ.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster S'estableix canals de coordinació amb els tutors-professionals de referència de les institucions o serveis de pràctiques.
Elaboració del treball de fi de màster Redacció del Informe Final del Treball Fi de Master.
Sessió Magistral L'estada en pràctiques s'orientarà a:
- Observació i coneixement de la realitat i de l'acció social i professional que desenvolupa la institució i/o projecte on l'estudiant realitza les pràctiques.
- L'estudiant s'entrenarà en el desenvolupament de les habilitats i competències que requereix l'acció professional.
- L'estudiant aportarà a la institució i /o projecte on faci les pràctiques, la seva capacitat de treball, de reflexió i de proposta de línies d'actuació futures.
Presentacions / exposicions L'alumne farà una presentació pública i oral del treball de fi de màster incidint especialment en el projecte o pla dissenyat.
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Presentació del Projecte d'Intervenció en l'acte de Cloenda del Master.

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Atenció personalitzada
Descripció
L'atenció personalitzada consistirà en tutoritzar de forma individual el desenvolupament de les pràctiques de l'estudiant i el seu procés d'aprenentatge.

Criteris i procediments d’avaluació
  Descripció Pes
Elaboració del treball de fi de màster Capacitat per analitzar el marc institucional on ha realitzat les pràctiques. El Diari de Camp i l'anàlisi del mateix. El plantejament i fonamentació del projecte d'intervenció. 40%
Sessió Magistral Valoració del grau de compliment de l'estudiant en l'estada en pràctiques. 20%
Presentacions / exposicions L'evolució de l'argumentació del projecte d'intervenció i la capacitat per desenvolupar-lo. 20%
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Es valorarà la capacitat de l'estudiant per realitzar una bona defensa pública amb suficient capacitat de síntesi, de comunicació oral i de preparació de mitjans de suport audiovisual. 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
SEMINARI D'ORIENTACIÓ I SEGUIMENT/125221114

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
SEMINARI D'INTERVENCIÓ I BONES PRÀCTIQUES/125221112
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent