Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Comprensió dels principals problemes que afecten als processos de transformació social a partir del fet migratori, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals. |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Adquisició d'una significativa experiència pràctica en projectes vinculats amb les migracions i la mediació, així com en el disseny de projectes d'abast multidisciplinar on s'han d'articular els diferents rols de tots els àmbits professionals que intervenen en l'abordatge del fet migratori. |
|
AP2 |
Adquisició d'experiència pràctica en el treball en institucions públiques o privades lligades a la planificació i a la intervenció, mitjançant la realització d'un practicum. |
|
AP4 |
Adquisició de la suficient experiència de treball de camp (en el doble sentit de saber estar i saber analitzar) com per a ser mereixedor d'una titulació que dona entrada a l'alumne al camp professional. |
|
AP6 |
Adquisió de capacitats per planificar, implementar i avaluar la intervenció de manera conjunta amb persones, famílies, grups, organitzacions i comunitats, partint de l'anàlisi de les seves necessitats i circumstàncies. |
|
AP7 |
Capacitat per actuar, des dels diferents àmbits professionals, en la resolució de situacions de risc i de conflicte amb els propis col•lectius, la resta d'agents socials i les organitzacions. |
|
AP8 |
Treballar de forma eficaç dins de sistemes, xarxes i equips interdisciplinars. |
|
AP9 |
Gestionar conflictes, dilemes i problemes ètics complexes identificant-los, mediant i dissenyant estratègies de superació |
|
AP11 |
Combinar les dimensions temporal i espacial en l'explicació dels processos migratoris i comprendre la importància de les relacions espacials i la seva incidència en el fenomen migratori. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Adquisició dels coneixements bàsics i dels principals debats en matèria de planificació, mediació social i resolució de conflictes en un nivell multidisciplinar. Saber discernir, en definitiva, què es pot demanar als especialistes de les diferents disciplines socials en el disseeny d'un projecte de recerca concret. |
|
AR2 |
Coneixement de l'articulació de les polítiques d'immigració i de la incidència del dret en el seu desenvolupament |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Respecte profund per l’ètica i la integritat intel•lectual. |
|
Professionalitzador |
|
BP2 |
Capacitat de donar resposta a situacions en el mateix moment que es produeixen. |
|
BP4 |
Capacitat de valorar i participar en el treball en grup. |
|
BP5 |
Comprendre el valor del seu coneixement per la comunitat (que inclou negocis i indústria). |
|
BP6 |
Capacitat per involucrar-se, quan s’escaigui, en aspectes de la societat contemporània. |
|
Recerca |
|
BR4 |
Habilitats ben desenvolupades per resoldre problemes. |
|
BR5 |
Habilitat per analitzar dades i resultats de recerca en un ambient canviant de la disciplina. |
|
BR8 |
Capacitat de treballar en equip. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d'incorporació al món del treball (compte d'altres i/o emprenedoria) (Orientació professional) |
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
1 |
0 |
1 |
|
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
0 |
0 |
0 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
6.5 |
0 |
6.5 |
Elaboració del treball de fi de màster |
0 |
136 |
136 |
Sessió Magistral |
0 |
300 |
300 |
Presentacions / exposicions |
1.5 |
50 |
51.5 |
|
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessions d'introducció a les pràctiques on s'orientarà a l'estudiant sobre el contingut i objectius de les mateixes |
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
L'assignació del lloc de pràctiques es fa en funció dels interessos formatius de l'estudiant i del seu itinerari de formació previ. |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
S'estableix canals de coordinació amb els tutors-professionals de referència de les institucions o serveis de pràctiques. |
Elaboració del treball de fi de màster |
Redacció del Informe Final del Treball Fi de Master. |
Sessió Magistral |
L'estada en pràctiques s'orientarà a:
- Observació i coneixement de la realitat i de l'acció social i professional que desenvolupa la institució i/o projecte on l'estudiant realitza les pràctiques.
- L'estudiant s'entrenarà en el desenvolupament de les habilitats i competències que requereix l'acció professional.
- L'estudiant aportarà a la institució i /o projecte on faci les pràctiques, la seva capacitat de treball, de reflexió i de proposta de línies d'actuació futures. |
Presentacions / exposicions |
L'alumne farà una presentació pública i oral del treball de fi de màster incidint especialment en el projecte o pla dissenyat. |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
Presentació del Projecte d'Intervenció en l'acte de Cloenda del Master. |
|
Descripció |
Pes |
Elaboració del treball de fi de màster |
Capacitat per analitzar el marc institucional on ha realitzat les pràctiques. El Diari de Camp i l'anàlisi del mateix. El plantejament i fonamentació del projecte d'intervenció. |
40% |
Sessió Magistral |
Valoració del grau de compliment de l'estudiant en l'estada en pràctiques. |
20% |
Presentacions / exposicions |
L'evolució de l'argumentació del projecte d'intervenció i la capacitat per desenvolupar-lo. |
20% |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
Es valorarà la capacitat de l'estudiant per realitzar una bona defensa pública amb suficient capacitat de síntesi, de comunicació oral i de preparació de mitjans de suport audiovisual. |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|