DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) PLANIFICACIÓ LINGÜÍSTICA Codi 12685101
Ensenyament
Estudis Superiors de Llengua, Literatura i Cultura Catalanes (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
MONTSERRAT CIURANA, ANNA MARIA
Adreça electrònica anna.montserrat@urv.cat
Professors/es
MONTSERRAT CIURANA, ANNA MARIA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP9 Corregir i assessorar d’acord amb les tècniques de correcció i assessorament lingüístics
  AP10 Treballar amb expertesa en política lingüística i planificació lingüística
  Recerca
  AR3 Aplicar les tècniques d'expressió en llengua catalana
  AR4 Gestionar els mecanismes d’organització i transferència cultural
  AR9 Treballar amb expertesa en política lingüística i planificació lingüística
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional
  BC8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat
  BC9 Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social
  BC14 Planificació i organització
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC6 Desenvolupament de processos d'incorporació al món del treball (compte d'altres i/o emprenedoria) (Orientació professional)
  CC7 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
AP9
AP10
AR3
AR4
AR9
BC6
BC7
BC8
BC9
BC14
CC2
CC6
CC7

Continguts
Tema Subtema
1. Societat, llengua i cultura
2. De la sociolingüística a la política lingüística i la planificació
3. Els objectius de la política lingüística i les tasques de planificació
4. Anàlisi de casos: territoris, organismes i actuacions


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
23 46 69
Resolució de problemes, exercicis
20 40 60
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
6 12 18
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Prendre contacte i recollir informació de l'alumnat. Presentació de l’assignatura.
Sessió Magistral Explicacions teoricopràctiques del professor sobre els continguts de l'assignatura obertes al diàleg amb els alumnes. Es tracta de sessions-seminari on, rere els plantejaments teòrics, es treballa sobre models i casos pràctics. Sempre s'enfocaran les explicacions per a sensibilitzar i activar l'alumnat envers el compromís ètic i aconseguir també la seva responsabilitat social com a ciutadà/na i com a professional. Les classes desenvoluparan en col·laboració amb l'alumnat i amb tècniques de seminari –sempre integrats a les explicacions dels continguts– la definició i el desenvolupament del projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat i que permet integrar els alumnes i les alumnes tant en la comunitat intel·lectual universitària com en la societat i en el món professional.
Resolució de problemes, exercicis Per a realitzar els exercicis l'alumnat haurà d'utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació i, sobretot, caldrà que aprengui a gestionar la informació i el coneixement amb maduresa i habilitat.
En la confecció dels exercicis l'alumnat haurà de corregir i assessorar d’acord amb les tècniques de correcció i assessorament lingüístics. Haurà de treballar amb expertesa en política lingüística i planificació lingüística.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària En l'estudi i solució dels casos pràctics plantejats a l'aula l'alumnat haurà d'actuar amb un esperit crític i responsable; haurà de considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials en la pràctica professional; haurà de comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat i manifestar disponibilitat a la participació compromesa en la vida social. En general, l'alumnat haurà de desenvolupar en els estudis supòsits de processos d'incorporació al món del treball (compte d'altres i/o emprenedoria) (Orientació professional). I, sempre, haurà de comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/na i com a professional (Ciutadania).

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Seguiment de l'actitud i de les intervencions de l'alumnat en les sessions magistrals (avaluació contínua).


5%
Resolució de problemes, exercicis Seguiment de l'actitud i de les intervencions de l'alumnat en les sessions dedicades a la resolució de problemes i exercicis (avaluació contínua).
45
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Seguiment de l'actitud i de les intervencions de l'alumnat en les sessions dedicades als supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària (avaluació contínua). 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per les característiques de l'assignatura és fonamentall'assistència a classe i la realització de les pràctiques corresponents, quecompten el 70% de la nota. El 30% restant s'obté a partir d'un examen sobre elsapartats més teòrics, que farem al novembre.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
SOCIOLINGÜÍSTICA CATALANA/12121105
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent