Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Dominar en profunditat la llengua, la literatura i la cultura catalanes |
|
AP2 |
Plantejar i resoldre qüestions al voltant dels autors i les obres de diferents períodes de la literatura catalana |
|
AP4 |
Utilitzar amb propietat els mètodes de la crítica literària catalana |
|
Recerca |
|
AR13 |
Valorar críticament la influència actual de la cultura clàssica en la cultura catalana |
|
AR14 |
Fer recerca amb la metodologia adequada en història cultural i història literària |
|
AR16 |
Formar-se una opinió crítica sobre un text |
|
AR19 |
Cercar informació de tipus filològic en fons documentals (biblioteques, bases de dades, diccionaris, fonoteques, atles lingüístics, etc.) |
|
AR20 |
Fer recerca historicoliterària i lingüística en fons documentals (arxius públics i privats, hemeroteques, i altres entitats culturals) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
Objectius |
Competències |
Anàlisi de les característiques peculiars de la recepció de l' humanisme a Catalunya |
AP1 AP2 AP4 AR16 AR19 AR20
|
BC6 BC13
|
CC1 CC4
|
Conèixer les eines i els problemes fonamentals de l'estudi del Renaixement a Catalunya |
AP2 AR13 AR14 AR19
|
BC2
|
CC1
|
Tema |
Subtema |
1.Introducció: el Renaixement a Catalunya estat de la qüestió.
2. Els inicis: Avinyó. Els contactes amb Nàpols. 1450-1500: l' expansió de l' humanisme pedagògic a Catalunya i València.
3. El segle XVI: el cercle de Tarragona: A. Agostí, P.J. Núnyes, P. Galès. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
14 |
14 |
28 |
|
Treballs |
|
20 |
20 |
40 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
3 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Conèixer eines bibliogràfiques i recursos informàtics sobre la matèria |
Treballs |
Realitzar un treball d' investigació sobre un aspecte de la matèria |
|
Descripció |
Tots els treballs es realitzaran sota la guia del professor al qual enviaran per correu electrònic al menys una planificació i un esborrany |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Un treball de recerca |
100 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, , ,
Rubió i Balaguer,, Humanisme i Renaixement [Obres VIII] , Abadia de Montserrat, 1990
J.LAWRENCE, “Humanism in the Iberian Peninsula”, a A. Goodman-A. Mackay (eds.), The impact of humanism in Western Europe, Londres, Longman, 1990
M.H. CRAWFORD (ed.), , Antonio Agustin between Renaissance and Counter-Reform, , Londres, The Warburg Institute. University of London, , 1993
AAVV, Jornades d’Història. Antoni Agustín i el seu temps,, .,Tarragona, Hemeroteca de Tarragona-Arquebisbat-Fac. de Filosofia, , 1988
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|