DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) SEMINARI IV Codi 12685106
Ensenyament
Estudis Superiors de Llengua, Literatura i Cultura Catalanes (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
ALCINA ROVIRA, JUAN FRANCISCO
Adreça electrònica juanfrancisco.alcina@urv.cat
Professors/es
ALCINA ROVIRA, JUAN FRANCISCO
Web
Descripció general i informació rellevant El Renaixement a Catalunya Estat de la qüestió i estudi monogràfic del cercle de Tarragona al voltant de la figura d' Antoni Agostí

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 Dominar en profunditat la llengua, la literatura i la cultura catalanes
  AP2 Plantejar i resoldre qüestions al voltant dels autors i les obres de diferents períodes de la literatura catalana
  AP4 Utilitzar amb propietat els mètodes de la crítica literària catalana
  Recerca
  AR13 Valorar críticament la influència actual de la cultura clàssica en la cultura catalana
  AR14 Fer recerca amb la metodologia adequada en història cultural i història literària
  AR16 Formar-se una opinió crítica sobre un text
  AR19 Cercar informació de tipus filològic en fons documentals (biblioteques, bases de dades, diccionaris, fonoteques, atles lingüístics, etc.)
  AR20 Fer recerca historicoliterària i lingüística en fons documentals (arxius públics i privats, hemeroteques, i altres entitats culturals)
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC13 Aprendre a aprendre
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Anàlisi de les característiques peculiars de la recepció de l' humanisme a Catalunya AP1
AP2
AP4
AR16
AR19
AR20
BC6
BC13
CC1
CC4
Conèixer les eines i els problemes fonamentals de l'estudi del Renaixement a Catalunya AP2
AR13
AR14
AR19
BC2
CC1

Continguts
Tema Subtema
1.Introducció: el Renaixement a Catalunya estat de la qüestió.
2. Els inicis: Avinyó. Els contactes amb Nàpols. 1450-1500: l' expansió de l' humanisme pedagògic a Catalunya i València.
3. El segle XVI: el cercle de Tarragona: A. Agostí, P.J. Núnyes, P. Galès.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
14 14 28
 
Treballs
20 20 40
 
Atenció personalitzada
3 3 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Conèixer eines bibliogràfiques i recursos informàtics sobre la matèria
Treballs Realitzar un treball d' investigació sobre un aspecte de la matèria

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Tots els treballs es realitzaran sota la guia del professor al qual enviaran per correu electrònic al menys una planificació i un esborrany

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Un treball de recerca 100
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , , ,
Rubió i Balaguer,, Humanisme i Renaixement [Obres VIII] , Abadia de Montserrat, 1990
J.LAWRENCE, “Humanism in the Iberian Peninsula”, a A. Goodman-A. Mackay (eds.), The impact of humanism in Western Europe, Londres, Longman, 1990
M.H. CRAWFORD (ed.), , Antonio Agustin between Renaissance and Counter-Reform, , Londres, The Warburg Institute. University of London, , 1993
AAVV, Jornades d’Història. Antoni Agustín i el seu temps,, .,Tarragona, Hemeroteca de Tarragona-Arquebisbat-Fac. de Filosofia, , 1988

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent