Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP4 |
Utilitzar amb propietat els mètodes de la crítica literària catalana |
|
AP15 |
Valorar críticament la influència de la cultura llatina en el món contemporani |
|
Recerca |
|
AR14 |
Fer recerca amb la metodologia adequada en història cultural i història literària |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
Objectius |
Competències |
Conèixer les eines i els problemes fonamentals de l'estudi del Renaixement a Catalunya |
AP15
|
BC1 BC13
|
|
Anàlisi de les característiques peculiars de la recepció de l' humanisme a Catalunya |
AP4 AR14
|
|
CC2
|
Tema |
Subtema |
1.Introducció:a. el Renaixement a Itàlia - b. el Renaixement a Catalunya estat de la qüestió.
2. Els inicis: Avinyó. Els contactes amb Nàpols. 1450-1500: l' expansió de l' humanisme pedagògic a Catalunya i València.
3. El segle XVI: el cercle de Tarragona: A. Agostí, P.J. Núnyes, P. Galès. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
14 |
14 |
28 |
|
Treballs |
|
20 |
20 |
40 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
3 |
6 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Conèixer eines bibliogràfiques i recursos informàtics sobre la matèria |
Treballs |
Realitzar un treball d' investigació sobre un aspecte de la matèria |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Tots els treballs es realitzaran sota la guia del professor al qual enviaran per correu electrònic al menys una planificació i un esborrany |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Un treball de recerca |
100% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, , ,
Rubió i Balaguer,, Humanisme i Renaixement [Obres VIII] , Abadia de Montserrat, 1990
J.LAWRENCE, “Humanism in the Iberian Peninsula”, a A. Goodman-A. Mackay (eds.), The impact of humanism in Western Europe, Londres, Longman, 1990
M.H. CRAWFORD (ed.), , Antonio Agustin between Renaissance and Counter-Reform, , Londres, The Warburg Institute. University of London, , 1993
AAVV, Jornades d’Història. Antoni Agustín i el seu temps,, .,Tarragona, Hemeroteca de Tarragona-Arquebisbat-Fac. de Filosofia, , 1988
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|