DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) SEMINARI IV Codi 12685106
Ensenyament
Estudis Superiors de Llengua, Literatura i Cultura Catalanes (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
ALCINA ROVIRA, JUAN FRANCISCO
Adreça electrònica juanfrancisco.alcina@urv.cat
Professors/es
ALCINA ROVIRA, JUAN FRANCISCO
Web
Descripció general i informació rellevant El Renaixement a Catalunya Estat de la qüestió i estudi monogràfic del cercle de Tarragona al voltant de la figura d' Antoni Agostí

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP4 Utilitzar amb propietat els mètodes de la crítica literària catalana
  AP15 Valorar críticament la influència de la cultura llatina en el món contemporani
  Recerca
  AR14 Fer recerca amb la metodologia adequada en història cultural i història literària
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC13 Aprendre a aprendre
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer les eines i els problemes fonamentals de l'estudi del Renaixement a Catalunya AP15
BC1
BC13
Anàlisi de les característiques peculiars de la recepció de l' humanisme a Catalunya AP4
AR14
CC2

Continguts
Tema Subtema
1.Introducció:a. el Renaixement a Itàlia - b. el Renaixement a Catalunya estat de la qüestió.
2. Els inicis: Avinyó. Els contactes amb Nàpols. 1450-1500: l' expansió de l' humanisme pedagògic a Catalunya i València.
3. El segle XVI: el cercle de Tarragona: A. Agostí, P.J. Núnyes, P. Galès.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
14 14 28
 
Treballs
20 20 40
 
Atenció personalitzada
3 3 6
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Conèixer eines bibliogràfiques i recursos informàtics sobre la matèria
Treballs Realitzar un treball d' investigació sobre un aspecte de la matèria
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Tots els treballs es realitzaran sota la guia del professor al qual enviaran per correu electrònic al menys una planificació i un esborrany

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Un treball de recerca 100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , , ,
Rubió i Balaguer,, Humanisme i Renaixement [Obres VIII] , Abadia de Montserrat, 1990
J.LAWRENCE, “Humanism in the Iberian Peninsula”, a A. Goodman-A. Mackay (eds.), The impact of humanism in Western Europe, Londres, Longman, 1990
M.H. CRAWFORD (ed.), , Antonio Agustin between Renaissance and Counter-Reform, , Londres, The Warburg Institute. University of London, , 1993
AAVV, Jornades d’Història. Antoni Agustín i el seu temps,, .,Tarragona, Hemeroteca de Tarragona-Arquebisbat-Fac. de Filosofia, , 1988

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent