DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) TALLERS Codi 12685110
Ensenyament
Estudis Superiors de Llengua, Literatura i Cultura Catalanes (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
RULL MURUZÀBAL, XAVIER
Adreça electrònica xavier.rull@urv.cat
Professors/es
RULL MURUZÀBAL, XAVIER
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP10 Treballar amb expertesa en política lingüística i planificació lingüística
  Recerca
  AR3 Aplicar les tècniques d'expressió en llengua catalana
  AR4 Gestionar els mecanismes d’organització i transferència cultural
  AR10 Valorar críticament els discursos contemporanis sobre dones, cultura i llenguatge
  AR17 Expressar una opinió (sobre un text) amb claredat i concisió oralment i per escrit
  AR19 Cercar informació de tipus filològic en fons documentals (biblioteques, bases de dades, diccionaris, fonoteques, atles lingüístics, etc.)
  AR20 Fer recerca historicoliterària i lingüística en fons documentals (arxius públics i privats, hemeroteques, i altres entitats culturals)
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional
  BC8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat
  BC9 Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social
  BC14 Planificació i organització
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional
  CC6 Desenvolupament de processos d'incorporació al món del treball (compte d'altres i/o emprenedoria) (Orientació professional)
  CC7 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Posar a l'abast els mitjans necessaris per assolir una educació integral i vital, en equilibri amb l’especialització que l’alumne hagi triat. Donar diferents percepcions ètiques i filosòfiques sobre la ciència i el món acadèmic. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. AR3
AR4
AR17
AR19
AR20
Donar eines pràctiques per la recerca de treball o la direcció del treball independent AP10
BC1
BC2
BC3
BC4
AR10
BC6
BC7
BC8
BC9
BC14
BC15
CC3
CC5
CC6
CC7

Continguts
Tema Subtema
Globalització econòmica i cooperació al desenvolupament
Ètica professional
Com buscar feina
Autoocupació i emprenedoria
Elaboració del CV
Entrevista de treball. Role-Play
Noves competències, noves professions
Creativitat

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
45 45 90
Seminaris
23 0 23
Debats
20 0 20
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
15 0 15
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura.
Sessió Magistral Sessions presentades per diversos ponents. Sempre s'enfocaran les explicacions per a sensibilitzar i activar l'alumnat envers el compromís ètic i aconseguir també la seva responsabilitat social com a ciutadà/na i com a professional. El guiatge incorporarà la definició i el desenvolupament del projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat i que permet integrar els alumnes i les alumnes tant en la comunitat intel·lectual universitària com en la societat i en el món professional.
Seminaris Algunes sessions teoricopràctiques prendran la forma de seminaris, en els quals es motivarà i s'ajudarà l'alumnat a obtenir eines per a gestionar la informació i el coneixement i per a comprometre’s amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/na i com a professional.
Debats En les sesions magistrals s'incorporaran espais de debat. Sempre s'enfocaran aquests debats envers la sensibilització de l'alumnat cap al compromís ètic i aconseguir així la seva responsabilitat social com a ciutadà/na i com a professional. També s'iincorporarà en les sessions la definició i el desenvolupament del projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat i que permet integrar els alumnes i les alumnes tant en la comunitat intel·lectual universitària com en la societat i en el món professional.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Diversos especilistes en els temes plantejaran supòsits i casos pràctics relacionats amb els continguts, tots pertanyents a l'orientació professional i al món professional on s'ha d'integrar l'alumnat.Sempre s'enfocaran les explicacions per a sensibilitzar i activar l'alumnat envers el compromís ètic i aconseguir també la seva responsabilitat social com a ciutadà/na i com a professional. El guiatge incorporarà la definició i el desenvolupament del projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat i que permet integrar els alumnes i les alumnes tant en la comunitat intel·lectual universitària com en la societat i en el món professional.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Descripció
Es resoldran individualment els dubtes sobre les sessions magistrals.

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Es valorarà l'assistència i l'aprofitament (en la classe) de l'alumnat en les sessions magistrals teòriques i pràctiques.
40%
Seminaris Es valorarà l'assistència i l'aprofitament (en la classe) de l'alumnat en les sessions pràctiques. 20%
Debats Es valorarà l'assistència i l'aprofitament (en la classe) de l'alumnat en les sessions de debat. 20%
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Es valorarà l'assistència i l'aprofitament (en la classe) de l'alumnat en les sessions de seminari. 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent