Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP10 |
Treballar amb expertesa en política lingüística i planificació lingüística |
|
Recerca |
|
AR3 |
Aplicar les tècniques d'expressió en llengua catalana |
|
AR4 |
Gestionar els mecanismes d’organització i transferència cultural |
|
AR10 |
Valorar críticament els discursos contemporanis sobre dones, cultura i llenguatge |
|
AR17 |
Expressar una opinió (sobre un text) amb claredat i concisió oralment i per escrit |
|
AR19 |
Cercar informació de tipus filològic en fons documentals (biblioteques, bases de dades, diccionaris, fonoteques, atles lingüístics, etc.) |
|
AR20 |
Fer recerca historicoliterària i lingüística en fons documentals (arxius públics i privats, hemeroteques, i altres entitats culturals) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC7 |
Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
|
BC9 |
Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d'incorporació al món del treball (compte d'altres i/o emprenedoria) (Orientació professional) |
|
CC7 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania) |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Sessions presentades per diversos ponents. Sempre s'enfocaran les explicacions per a sensibilitzar i activar l'alumnat envers el compromís ètic i aconseguir també la seva responsabilitat social com a ciutadà/na i com a professional. El guiatge incorporarà la definició i el desenvolupament del projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat i que permet integrar els alumnes i les alumnes tant en la comunitat intel·lectual universitària com en la societat i en el món professional. |
Seminaris |
Algunes sessions teoricopràctiques prendran la forma de seminaris, en els quals es motivarà i s'ajudarà l'alumnat a obtenir eines per a gestionar la informació i el coneixement i per a comprometre’s amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/na i com a professional.
|
Debats |
En les sesions magistrals s'incorporaran espais de debat. Sempre s'enfocaran aquests debats envers la sensibilització de l'alumnat cap al compromís ètic i aconseguir així la seva responsabilitat social com a ciutadà/na i com a professional. També s'iincorporarà en les sessions la definició i el desenvolupament del projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat i que permet integrar els alumnes i les alumnes tant en la comunitat intel·lectual universitària com en la societat i en el món professional. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Diversos especilistes en els temes plantejaran supòsits i casos pràctics relacionats amb els continguts, tots pertanyents a l'orientació professional i al món professional on s'ha d'integrar l'alumnat.Sempre s'enfocaran les explicacions per a sensibilitzar i activar l'alumnat envers el compromís ètic i aconseguir també la seva responsabilitat social com a ciutadà/na i com a professional. El guiatge incorporarà la definició i el desenvolupament del projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat i que permet integrar els alumnes i les alumnes tant en la comunitat intel·lectual universitària com en la societat i en el món professional. |