DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 12685301
Ensenyament
Estudis Superiors de Llengua, Literatura i Cultura Catalanes (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
24 Treball fi de màster Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
RULL MURUZÀBAL, XAVIER
Adreça electrònica jordi.ginebra@urv.cat
joan.marti@urv.cat
margarida.aritzeta@urv.cat
montserrat.palau@urv.cat
pere.navarro@urv.cat
xavier.rull@urv.cat
miquelangel.pradilla@urv.cat
Professors/es
GINEBRA SERRABOU, JORDI
MARTÍ CASTELL, JOAN
ARITZETA ABAD, MARGARIDA
PALAU VERGÉS, MONTSERRAT
NAVARRO GÓMEZ, PERE
RULL MURUZÀBAL, XAVIER
PRADILLA CARDONA, MIQUEL ÀNGEL
Web http://www.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Treball d'investigació per a l'itinerari de recerca Pràcticum per a l'itinerari professionalitzador

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Professionalitzador
  AP1 Dominar en profunditat la llengua, la literatura i la cultura catalanes
  AP3 Aplicar les tècniques d'expressió en llengua catalana
  Recerca
  AR1 Dominar en profunditat la llengua, la literatura i la cultura catalanes
  AR10 Valorar críticament els discursos contemporanis sobre dones, cultura i llenguatge
  AR17 Expressar una opinió (sobre un text) amb claredat i concisió oralment i per escrit
  AR19 Cercar informació de tipus filològic en fons documentals (biblioteques, bases de dades, diccionaris, fonoteques, atles lingüístics, etc.)
  AR20 Fer recerca historicoliterària i lingüística en fons documentals (arxius públics i privats, hemeroteques, i altres entitats culturals)
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC7 Considerar l’ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials a la pràctica professional
  BC8 Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat
  BC9 Disponibilitat a la participació compromesa en la vida social
  BC11 Treballar en equip i gestionar equips
  BC14 Planificació i organització
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Domini de l’expressió i la comprensió del/s idioma/es estrangers per al desenvolupament professional derivat del curs del postgrau
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional
  CC6 Desenvolupament de processos d'incorporació al món del treball (compte d'altres i/o emprenedoria) (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Desenvolupar les aptituds de recerca acadèmica Iniciar-se en l'exercici professional AP1
AP3
AR1
AR10
AR17
AR19
AR20
BC1
BC2
BC3
BC4
BC6
BC7
BC8
BC9
BC11
BC14
CC1
CC2
CC5
CC6

Procediments de selecció
Procediments


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 1 0 1
 
 
Treballs 0 648 648
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Explicació del treball. Sempre s'enfocaran les explicacions per a sensibilitzar i activar l'alumnat envers el compromís ètic i aconseguir també la seva responsabilitat social com a ciutadà/na i com a professional. El guiatge incorporarà la definició i el desenvolupament del projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat i que permet integrar els alumnes i les alumnes tant en la comunitat intel·lectual universitària com en la societat i en el món professional.
Treballs Realització del treball de recerca o de les pràctiques. L'objectiu serà obtenir un treball autònom de l'alumnat, dut a terme amb responsabilitat i iniciativa. L'alumnat hurà d'utilitzar materials diversos entre els quals podran constar fonts per a consultar les quals caldrà que domini un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. Per a realitzar el treball l'alumnat haurà d'utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació i, sobretot, caldrà que aprengui a gestionar la informació i el coneixement amb maduresa i habilitat.

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
Conversa amb el coordinador del màster. Converses i consultes per correu electrònic al professor/a que dirigeix cada treball de fi de màster.

Criteris i procediments d’avaluació
  Descripció Pes
Treballs Valoració general Valoració del treball
Altres

Treball de recerca: tutor assignat. Pràcticum: tutor del lloc de les pràctiques i coordinador del màster.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Específiques per a cada treball. Proporcionades pel tutor o per la tutora.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent