BARRERA VIDA. A. (2002). "¿Gramática y/o comunicación?" [http://www.quadernsdigitals.net/articles/quadernsdigitals/quaderns25/barrera.htm] BORG, S. (1999b). “The use of grammatical terminology in the second language classroom¨, Applied Linguistics, 20, 95-126. CADIERNO, T. (1995). “Formal instruction from a processing perspective: An investigation into the Spanish past tense”. Modern Language Journal, 79, 179-193. DeKEYSER, R. (1998). “Beyond focus on form: Cognitive perspectives on learning and practicing second language grammar” in: DOUGHTY, C. y J.WILLIANS (1998c). Focus on form in classroom second language acquisition, 42-63. Cambridge University Press, Cambridge. DOUGHTY, C. y J.WILLIANS (1998c). Focus on form in classroom second language acquisition. Cambridge University Press, Cambridge. GÓMEZ ASENCIO, J. y SÁNCHEZ LOBATO, J. (dir.), (2001). Forma 1. Gramática y comunicación, Madrid, SGEL. GÓMEZ DEL ESTAL VILLARINO, M. El aprendizaje y la enseñanza de la gramática en el aula de ELE. http://cvc.cervantes.es/ENSENANZA/biblioteca_ele/antologia_didactica/gramatica/default.htm GARCÍA GARCÍA, S. (2001), "El papel y el lugar de la gramática en la enseñanza de E/LE" en GÓMEZ ASENCIO, J. y SÁNCHEZ LOBATO, J. (dir.), Forma 1. Gramática y comunicación, madrid, SGEL, pp. 9-21. MORENO, C. et alii. (2001), Actividades lúdicas para la clase de español, Madrid, SGEL. ORTEGA OLIVARES, J. (1999), "La instrucción gramatical en el enfoque comunicativo" en Actas del IX Congreso Internacional de ASELE, Santiago de Compostela: Universidad, pp. 133-140. |