DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) BASES PER L'ELABORACIÓ D'UNA TESI DOCTORAL Codi 12695110
Ensenyament
Ensenyament de Llengües Estrangeres (Esp. Llengua Estrangera/Ang.) (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
NOMDEDEU RULL, ANTONIO
Adreça electrònica antonio.nomdedeu@urv.cat
Professors/es
NOMDEDEU RULL, ANTONIO
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura consisteix en conèixer els diversos aspectes que intervenen en l'elaboració d'una tesis doctoral: marc legal, fases, pautes metodològiques, fonts documentals, gestió de la informació, etc. A partir del coneixement i de la pràctica de cadascun d'aquests apartats, l'estudiant podrà posar en pràctica el seu projecte de tesi.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC9 Ús instrumental de la llengua. Fluidesa i precisió en l'ús instrumental de la llengua segons l'itinerari
  AC10 Capacitat de treball en equip. Interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent.
  Recerca
  AR1 Coneixement i familiaritat amb les eines de cerca d'informació en bases de dades electròniques
  AR4 Capacitat organitzativa i comunicadora
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC3 Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC13 Aprendre a aprendre
  BC14 Planificació i organització
  BC15 Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional
  CC6 Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (per compte d’altres i/o empreneduria)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Adquirir pautes metodològiques per poder elaborar una tesi doctoral AR4
BC2
BC13
BC14
CC5
Definir les fases de què consta l'elaboració d'una tesi doctoral AR4
BC2
BC4
BC6
BC13
BC14
CC5
Conèixer les fonts documentals de cara al desenvolupament del tema de recerca AR1
BC2
BC6
BC13
BC14
BC15
CC2
CC4
Saber gestionar la informació obtinguda de manera adequada AR1
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC6
BC13
BC14
BC15
CC4
CC5
Prendre consciència de les habilitats comunicatives que corresponen a aquest tipus de comunicació científica AC9
AC10
AR4
BC1
BC2
BC3
BC4
BC6
BC13
BC14
BC15
CC2
CC5
CC6

Continguts
Tema Subtema
Marc legal Accés i admissió als estudis oficials de doctorat
Beques per realitzar el doctorat
Fases de què consta l'elaboració d'una tesi doctoral: decisió, realització i execució Selecció de l'àrea de recerca
Selecció de temes possibles de recerca
L'aportació de coneixement d'una tesi
Exploració d'un tema i proposta de tesi
La planificació temporal
Gestió de les activitats relacionades amb la tesi
Pautes metodològiques per elaborar una tesi doctoral Domini de la metodologia adequada de cara al desenvolupament del tema de recerca escollit
Les fonts documentals per al desenvolupament del tema de recerca Tipus de fonts documentals
Com gestionar la informació Selecció de lectures
Prendre notes
Sistemes d'arxiu i codificació
Les habilitats comunicatives per a la comunicació científica: expressió oral i escrita dels resultats de la recerca Redacció del treball: problemes, solucions i estratègies
Presentació i defensa de la tesi

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
12 10 22
Presentacions / exposicions
8 10 18
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
7 0 7
Resolució de problemes, exercicis
0 10 10
 
Atenció personalitzada
0 5 5
 
Proves pràctiques
2 10 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura, de la metodologia i de les activitats d'avaluació
Sessió Magistral Desenvolupament de cadascun dels temes que constitueixen el programa de l'assignatura
Presentacions / exposicions Presentació, per part de l'estudiant, dels exercicis que ha preparat de forma autònoma
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Discussió de les solucions que planteja l'estudiant que fa la presentació per part de la resta de la classe
Resolució de problemes, exercicis Resolució d'exercicis d'aplicació dels temes desenvolupats a les sessions magistrals
Atenció personalitzada L'alumne podrà resoldre els dubtes amb el professor relacionats amb els continguts de la matèria.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Presentacions / exposicions
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Resolució de problemes, exercicis
Proves pràctiques
Descripció
L'alumne serà atès pel professor per resoldre els dubtes i/o problemes que li plantegin els diferents continguts de l'assignatura i també altres qüestions que tinguin a veure amb la matèria. També se l'assessorarà sobre l'elaboració de les pràctiques que hagi de realitzar. Resolució de dubtes o bé de forma presencial (dimarts de 15h a 17h i dimecres de 15h a 16h) o bé a través del correu electrònic (antonio.nomdedeu@urv.cat).

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Avaluació de l'argumentació realitzada per resoldre els exercicis plantejats 40%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Avaluació de les intervencions que realitzen els estudiants a l'aula 5%
Resolució de problemes, exercicis Avaluació de la correcta aplicació de ls continguts de l'assignatura a qüestions concretes 15%
Proves pràctiques Avaluació de la correcta consecució dels objectius que es plantegen a l'assignatura mitjançant preguntes de tipus pràctic 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica ALCINA FRANCH, José, Aprender a investigar: métodos de trabajo para la redacción de tesis doctorales (Humanidades y Ciencias Sociales), Compañía Literaria, 1994
ÁLVAREZ-GAYOU JURGENSON, J.L., Cómo hacer investigación cualitativa. Fundamentos y metodología, Paidos Educador, 2003
ARACIL VOLTES, Vicente , Introducción a la investigación científica: ensayo sobre la elaboración de una tesis doctoral, Anroart, 2005
Blaxter, L.; Ch. Hughes; M. Tight, Cómo se hace una investigación, Gedisa, 2005
CASSANY, Daniel, Afilar el lapicero. Guía de redacción para profesionales, Anagrama, 2007
Castelló, M. (coord.), Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Conocimientos y estrategias, Graó, 2007
COLOBRANS DELGADO, Jordi, El Doctorando organizado: la gestión del conocimiento aplicada a la investigación, Mira Editores, 2001
DÖRNYEI, Z., Research methods in Applied Linguistics, Oxford University Press, 2007
ECO, Umberto, Cómo se hace una tesis: técnicas y procedimientos de estudio, investigación y escritura (11ª ed.), Gedisa, 1992
HERNÁNDEZ SAMPIERI, Roberto; FERNÁNDEZ-COLLADO, Carlos; BAPTISTA LUCIO, Pilar, Metodología de la investigación, McGraw-Hill / Iberoamericana Editores, 2006
Icart, M.T. et alii, Elaboración y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, Universitat de Barcelona, 2001
JIMÉNEZ RUIZ, Juan Luis , Metodología de la investigación lingüística, Univ. de Alicante, 2007
López Yepes, J. et alii, Las tesis doctorales: producción, evaluación, defensa, Fragua, 2005
MACE, Gordon, Guide d'élaboration d'un projet de recherche en sciences sociales, De Boeck Université: Les Presses de l'Université Laval, 2000
Medina Revilla, A. et alii (coord.), Metodología para la realización de Proyectos de Investigación y Tesis doctorales, Universitas, 2003
Reyes, G., Cómo escribir bien en español, Arco Libros, 2001
Rigo, A.; G. Genesca, Tesis i treballs. Aspectes formals, Eumo Editorial, 2000
Serafini, M.T., Cómo se escribe, Paidós, 1994
SALKIND, Neil J., Métodos de investigación, Prentice Hall Hispanoamericana, 1998
WALKER, Melissa, Cómo escribir trabajos de investigación, Editorial Gedisa- Col. Biblioteca de Educación-Herramientas Universitarias, 2000

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent