Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC9 |
Ús instrumental de la llengua. Fluidesa i precisió en l'ús instrumental de la llengua segons l'itinerari |
|
AC10 |
Capacitat de treball en equip. Interacció alumnat-professorat i entre l'equip docent. |
|
Recerca |
|
AR1 |
Coneixement i familiaritat amb les eines de cerca d'informació en bases de dades electròniques |
|
AR4 |
Capacitat organitzativa i comunicadora |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (per compte d’altres i/o empreneduria) |
Objectius |
Competències |
Adquirir pautes metodològiques per poder elaborar una tesi doctoral |
AR4
|
BC2 BC13 BC14
|
CC5
|
Definir les fases de què consta l'elaboració d'una tesi doctoral |
AR4
|
BC2 BC4 BC6 BC13 BC14
|
CC5
|
Conèixer les fonts documentals de cara al desenvolupament del tema de recerca |
AR1
|
BC2 BC6 BC13 BC14 BC15
|
CC2 CC4
|
Saber gestionar la informació obtinguda de manera adequada |
AR1 AR4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC6 BC13 BC14 BC15
|
CC4 CC5
|
Prendre consciència de les habilitats comunicatives que corresponen a aquest tipus de comunicació científica |
AC9 AC10 AR4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC6 BC13 BC14 BC15
|
CC2 CC5 CC6
|
Tema |
Subtema |
Marc legal |
Accés i admissió als estudis oficials de doctorat
Beques per realitzar el doctorat |
Fases de què consta l'elaboració d'una tesi doctoral: decisió, realització i execució |
Selecció de l'àrea de recerca
Selecció de temes possibles de recerca
L'aportació de coneixement d'una tesi
Exploració d'un tema i proposta de tesi
La planificació temporal
Gestió de les activitats relacionades amb la tesi |
Pautes metodològiques per elaborar una tesi doctoral |
Domini de la metodologia adequada de cara al desenvolupament del tema de recerca escollit |
Les fonts documentals per al desenvolupament del tema de recerca |
Tipus de fonts documentals |
Com gestionar la informació |
Selecció de lectures
Prendre notes
Sistemes d'arxiu i codificació |
Les habilitats comunicatives per a la comunicació científica: expressió oral i escrita dels resultats de la recerca |
Redacció del treball: problemes, solucions i estratègies
Presentació i defensa de la tesi |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
10 |
22 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
10 |
18 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7 |
0 |
7 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
10 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
5 |
5 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, de la metodologia i de les activitats d'avaluació |
Sessió Magistral |
Desenvolupament de cadascun dels temes que constitueixen el programa de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Presentació, per part de l'estudiant, dels exercicis que ha preparat de forma autònoma |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Discussió de les solucions que planteja l'estudiant que fa la presentació per part de la resta de la classe |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució d'exercicis d'aplicació dels temes desenvolupats a les sessions magistrals |
Atenció personalitzada |
L'alumne podrà resoldre els dubtes amb el professor relacionats amb els continguts de la matèria. |
|
Atenció personalitzada |
Presentacions / exposicions |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes, exercicis |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
L'alumne serà atès pel professor per resoldre els dubtes i/o problemes que li plantegin els diferents continguts de l'assignatura i també altres qüestions que tinguin a veure amb la matèria. També se l'assessorarà sobre l'elaboració de les pràctiques que hagi de realitzar.
Resolució de dubtes o bé de forma presencial (dimarts de 15h a 17h i
dimecres de 15h a 16h) o bé a través del correu electrònic (antonio.nomdedeu@urv.cat). |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Avaluació de l'argumentació realitzada per resoldre els exercicis plantejats |
40% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Avaluació de les intervencions que realitzen els estudiants a l'aula |
5% |
Resolució de problemes, exercicis |
Avaluació de la correcta aplicació de ls continguts de l'assignatura a qüestions concretes |
15% |
Proves pràctiques |
Avaluació de la correcta consecució dels objectius que es plantegen a l'assignatura mitjançant preguntes de tipus pràctic |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
ALCINA FRANCH, José, Aprender a investigar: métodos de trabajo para la redacción de tesis doctorales (Humanidades y Ciencias Sociales), Compañía Literaria, 1994
ÁLVAREZ-GAYOU JURGENSON, J.L., Cómo hacer investigación cualitativa. Fundamentos y metodología, Paidos Educador, 2003
ARACIL VOLTES, Vicente , Introducción a la investigación científica: ensayo sobre la elaboración de una tesis doctoral, Anroart, 2005
Blaxter, L.; Ch. Hughes; M. Tight, Cómo se hace una investigación, Gedisa, 2005
CASSANY, Daniel, Afilar el lapicero. Guía de redacción para profesionales, Anagrama, 2007
Castelló, M. (coord.), Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Conocimientos y estrategias, Graó, 2007
COLOBRANS DELGADO, Jordi, El Doctorando organizado: la gestión del conocimiento aplicada a la investigación, Mira Editores, 2001
DÖRNYEI, Z., Research methods in Applied Linguistics, Oxford University Press, 2007
ECO, Umberto, Cómo se hace una tesis: técnicas y procedimientos de estudio, investigación y escritura (11ª ed.), Gedisa, 1992
HERNÁNDEZ SAMPIERI, Roberto; FERNÁNDEZ-COLLADO, Carlos; BAPTISTA LUCIO, Pilar, Metodología de la investigación, McGraw-Hill / Iberoamericana Editores, 2006
Icart, M.T. et alii, Elaboración y presentación de un proyecto de investigación y una tesina, Universitat de Barcelona, 2001
JIMÉNEZ RUIZ, Juan Luis , Metodología de la investigación lingüística, Univ. de Alicante, 2007
López Yepes, J. et alii, Las tesis doctorales: producción, evaluación, defensa, Fragua, 2005
MACE, Gordon, Guide d'élaboration d'un projet de recherche en sciences sociales, De Boeck Université: Les Presses de l'Université Laval, 2000
Medina Revilla, A. et alii (coord.), Metodología para la realización de Proyectos de Investigación y Tesis doctorales, Universitas, 2003
Reyes, G., Cómo escribir bien en español, Arco Libros, 2001
Rigo, A.; G. Genesca, Tesis i treballs. Aspectes formals, Eumo Editorial, 2000
Serafini, M.T., Cómo se escribe, Paidós, 1994
SALKIND, Neil J., Métodos de investigación, Prentice Hall Hispanoamericana, 1998
WALKER, Melissa, Cómo escribir trabajos de investigación, Editorial Gedisa- Col. Biblioteca de Educación-Herramientas Universitarias, 2000
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|