Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC1 |
Teories de l'adquisició de segones llengües. Fonaments pedagògics i psicològics de l'adquisició de segones llengües, amb especial referència a l'adquisició de l'espanyol i l'anglès |
|
AC2 |
Metodologia de l'ensenyament de llengües. Principis teòrics i aplicacions pràctiques per a optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua |
|
AC3 |
Actituds. coneixements i destreses. Ordenació i estructuració del procés d'aprenentatge segons un model comunicatiu, basat en l'acció (comprensió, producció, interacció i mediació orals i escrites) d'acord amb les orientacions del Marc Comú Europeu de Referència per a les llengües, del Consell d'Europa.) |
|
AC4 |
Fonaments lingüístics. Principis bàsics de les diferents àrees de la lingüística teòrica i aplicada, amb especial incidència en la importància de la pragmàtica en l'ensenyament/aprenentatge de llengües |
|
AC5 |
Confiança en la classe de llengua estrangera. Capacitat per a portar a terme un tasca educativa eficaç tenint en compte l'especificitat de l'ensenyament de llengües |
|
AC6 |
Sensibilitat lingüística i cultural. Capacitat per a fer servir la multiculturalitat i la diversitat lingüística com a eina enriquidora i complementària en l'ensenyament de la llengua |
|
AC7 |
Capacitat per dissenyar i desenvolupar tasques d'ensenyament/aprenentatge. Disseny de materials i activitats orientats a un alumnat específic |
|
AC8 |
Familiaritat i competència en l'ús de les noves tecnologies en la classe de llengua. Ús de les noves tecnologies com a eines per a enriquir l'aprenentatge de segones llengües i per a promoure l'autoaprenentatge i l'aprenentatge continuat |
|
Research |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC1 |
Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa |
|
BC3 |
Flexibilitat. Disponibilitat per a l’adaptació en ambients canviants |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva |
|
BC5 |
Transferibilitat. Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinars relatius a la seva àrea específica |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable |
|
BC8 |
Autoestima professional. Comprendre el valor del propi coneixement i del seu impacte a la societat/comunitat |
|
BC11 |
Treballar en equip i gestionar equips |
|
BC13 |
Aprendre a aprendre |
|
BC14 |
Planificació i organització |
|
BC15 |
Promoure una actitud orientada a la motivació per la qualitat |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC2 |
Ús de les eines específiques de TIC per al desenvolupament professional derivat del curs de postgrau. |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals |
|
CC5 |
Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional |
|
CC6 |
Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (per compte d’altres i/o empreneduria) |
Objectives |
Competences |
-Ser conscient del paper de l'anglès com a llengua internacional en un món canviant i davant de noves realitats socials.
|
AC6
|
BC3
|
CC3 CC6
|
-Capacitat d'adaptació a contextos internacionals i multiculturals. |
AC6
|
BC3 BC5 BC6
|
CC3
|
-Capacitat d'ensenyar l'anglès per a situacions i propòsits diferents. |
AC1 AC2 AC3 AC5 AC7
|
BC1 BC2 BC3 BC5 BC8 BC11 BC13 BC15
|
CC6
|
-Preparar el futur professor d'anglès per a optimitzar el procés d'aprenentatge i fer-lo més efectiu. |
AC1 AC2 AC3 AC5 AC7 AC8
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC13 BC14 BC15
|
CC5 CC6
|
-Familiaritzar-se amb l'ús de l'anglès en una varietat de contextos acadèmics i professionals. |
AC3 AC4 AC6
|
BC3 BC5 BC6
|
CC3
|
-Capacitat de dissenyar cursos i materials per a l'aprenentatge d'anglès adaptats a les necessitats específiques dels estudiants. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC7 AC8
|
BC1 BC2 BC3 BC5 BC6 BC8 BC13 BC14
|
CC2 CC4 CC6
|
-Conéixer aspectes de lingüística i d'ensenyament de llengües directament rellevants a l'aprenentatge d'anglès per a finalitats específiques: desenvolupament de les destreses comunicatives, anàlisi del discurs i el gènere, ús de les TIC, etc. |
AC1 AC2 AC4 AC5 AC8
|
BC5
|
CC2 CC4
|
Topic |
Sub-topic |
1. Introduction to ESP |
1.1 What is ESP?
1.2 Definitions of ESP
1.3 Approaches to ESP
1.4 Characterizing ESP courses
1.5 Classifications of ESP |
2. Evolution of ESP: Approaches and Trends |
2.1 Origins and evolution of ESP
2.2 Different approaches to ESP
2.3 Analysis of sample materials representing different trends |
3. ESP Now: The ESP Teacher and the Learner |
3.1 An Overview of ESP teaching today
3.2 The multidisciplinary nature of ESP
3.3 Current trends in ESP
3.4 Roles of the ESP teacher
3.5 The ESP learner |
4. Genre Analysis |
4.1 Language analysis in ESP
4.2 Basic concepts in genre analysis
4.3 Types of genres
4.4 Approaches to genre in ESP teaching. |
5. Course Design: Needs Analysis and Syllabus Design |
5.1 Course design: basic concerns
5.2 Needs analysis in ESP
5.3 Needs analysis and evaluation
5.4 Approaches and methods
5.5 Examples of needs analysis
5.6 Bases for syllabus design
5.7 Different approaches to ESP courses |
6. ESP Teaching Practice: Skills, Methods and Materials |
6.1 Skills and Methods.
6.1.1 Teaching skills in ESP
6.1.2 Using texts in ESP: Authenticity, TALO vs TAVI
6.2 Materials
6.2.1 Approach to language in ESP
6.2.2 Materials selection and Development
6.2.3 Task design
6.2.4 Analyzing samples of ESP materials |
7. Information Technology in ESP |
7.1 Has IT changed ESP practice?
7.2 Information Technology in ESP
7.3 Making the most of IT in ESP
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
|
Problem solving, classroom exercises |
|
10 |
5 |
15 |
Forums of discussion |
|
2 |
10 |
12 |
Presentations / expositions |
|
6 |
10 |
16 |
Assignments |
|
1 |
12 |
13 |
Practicums/Case studies |
|
8 |
8 |
16 |
|
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Cada tema incluirá al menos una actividad introductoria ("Warm-up activity") cuya finalidad será despertar el interés de los estudiantes y ayudarlos a situar un aspecto concreto dentro del diseño de un curso de ESP. |
Problem solving, classroom exercises |
A lo largo del curso se formularán diferentes situaciones propias de un curso de ESP que constituirán ejercicios de práctica relacionados con la temática de la asignatura y que los estudiantes tendrán que resolver satisfactoriamente. |
Forums of discussion |
Se propondrán actividades dentro y fuera del aula a través de las TIC en las que los estudiantes debatirán sobre temas relacionados con la temática del curso y podrán transferir y aplicar sus conocimientos. |
Presentations / expositions |
A final de curso, los estudiantes presentarán de forma oral el resultado de su trabajo sobre una situación real o simulada en la que tendrán que aplicar los conocimientos adquiridos sobre ESP. |
Assignments |
Los estudiantes plantearán una situación real o simulada sobre el diseño de un curso de ESP y tendrán que desarrollar todas las fases del diseño del curso, reflexionando sobre cada fase, tomando decisiones y ofreciendo un resumen del producto final. |
Practicums/Case studies |
Los estudiantes se enfrentarán a la situación simulada de tener que evaluar diferentes muestras de materiales de ESP y determinar para qué tipo de alumnado o de cursos son útiles. En este análisis crítico, los estudiantes aplicarán los conocimientos teóricos adquiridos a lo largo de las diferentes sesiones. |
Personal tuition |
Las dudas de los estudiantes se podrán resolver en el aula, fuera de ella o a través del correo electrónico. |
|
Presentations / expositions |
Assignments |
|
Description |
Els estudiants podran fer consultes via correu electrònic i rebre assessorament sobre el desenvolupament dels treballs pràctics de l'assignatura. |
|
|
Description |
Weight |
Problem solving, classroom exercises |
A final de curs i de forma individual, els estudiants hauran de demostrar mitjançant una prova escrita que són capaços de fer front a una situació d'ESP. Aquesta prova tindrà un pes de 30 % sobre la nota final. |
30% |
Forums of discussion |
L'assistència i la participació activa en els foros de discussió dins de l'aula i fora d'ella formaran part de la pràctica habitual a classe i tindran un pes de 15 % sobre la nota final |
15% |
Presentations / expositions |
A partir del resultat del seu treball escrit sobre un cas particular d'ESP, l'estudiant farà una presentació oral davant de la resta de participants. |
20% |
Assignments |
Tenint en compte tots els elements que intervenen en el disseny d'un curs d'ESP, els estudiants presentaran per escrit el curs que han dissenyat per una situació d'ESP concreta, així com els materials docents que utilizaran o els de la seva pròpia creació. Aquesta activitat tindrà un pes de 15 % sobre la nota final. |
15% |
Practicums/Case studies |
Mitjançant una taula que contempla diferents aspectes i conceptes, els estudiants hauran de presentar la seva anàlisi crítica de tot un seguit de mostres de materials d'ESP. Aquesta activitat tindrà un pes del 20 % a la nota final. |
20% |
|
Other comments and second exam session |
Prova escrita final: L'estudiant haurà de demostrar que és capaç de detectar les errades més importants i els punts forts en el disseny d'un hipotètic curs d'ESP, o bé haurà de ser capaç de desenvolupar o adaptar una tasca de material d'ESP publicat per a les necessitats concretes d'un grup d'estudiants d'ESP. Presentació oral i treball: El treball que l'estudiant realitzi per escrit i que després presenti oralment es podrà fer en grup si hi ha un nombre significatiu d'estudiants matriculats al curs. Aquest treball haurà de ser original i servirà per demostrar que efectivament l'estudiant ha assimilat els coneixements del curs. PLAGI: Si una part d'aquest treball no és original i s'ha plagiat, l'estudiant suspendrà el curs. El plagi constitueix una seriosa ofensa acadèmica que no es tolerarà en aquest curs. S'espera que l'estudiant universitari tingui un comportament acadèmic íntegre i responsable. Ús i tinença de dispositius de comunicació i transmissió durant les proves avaluatives (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster): A l'inici dels examens els estudiants apagaran completament els seus dispositius de comunicació (mòbil o tableta o portàtil) i el/s deixaran a la motxilla o a la taula del professor si no porten bossa o motxilla. Durant la realització de les proves està totalment prohibit tenir algun d'aquests dispositius encesos, així com contestar missatges o trucades. El no compliment d'aquestes mesures comportarà la inmediata retirada del full d'examen i la qualificació de 0 en l'examen. |
Basic |
Tony Dudley-Evans & Maggie Jo St John, Developments in English for Specific Purposes: A Multidisciplinary Approach, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1998
Michael H. Long (ed.), Second Language Needs Analysis, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 2005
T. Hutchinson & A. Waters, English for Specific Purposes: A Learning-Centred Approach, Cambirdge University Press, Cambridge: UK, 1987
J. Flowerdew & M. Peacock (eds.), Research Perspectives on English for Academic Purposes, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 2001
P. Robinson, ESP Today: A Practitioner's Guide, Prentice Hall, Hemel Hempstead: UK, 1991
E. Alcaraz, El inglés profesional y académico, Alianza Editorial, Madrid, 2000
J. Swales, Genre Analysis, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1990
R.R. Jordan, English for Academic Purposes, Cambridge University Press, Cambridge: UK, 1997
E. Arnó Macià, A. Soler Cervera, C. Rueda Ramos (eds.), Information Technology in Languages for Specific Purposes: Issues and Prospects, Springer, New York: USA, 2006
|
Aquest bibliografia recull alguns llibres bàsics per a entendre els conceptes i temes clau en ESP. |
Complementary |
, English for Specific Purposes, ,
, Journal of English for Academic Purposes, ,
, Ibérica: Journal of the European Association of Languages for Specific Purposes, ,
|
Conjunt de revistes sobre l'àrea d'ESP. Poden donar a l'estudiant una bona perspectiva del treball que s'està fent en aquest àmbit. |
Subjects that continue the syllabus |
TRADUCCIÓ ANGLESA/125232204 | REDACCIÓ PROFESSIONAL EN ANGLÈS/125232207 | TEACHING SPANISH FOR SPECIFIC PURPOSES/125232214 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
SECOND LANGUAGE ACQUISITION/125232111 | TEACHING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE: MATERIALS AND TECHNIQUES/125232120 | METODOLOGIA DE L'ENSENYAMENT DE L'ANGLÈS/125232208 | NEW TECHNOLOGIES IN FOREIGN LANGUAGE CLASSES/125232216 |
|
|
Other comments |
Caldrà llegir els articles i capítols de llibre recomanats al programa del curs per cadascun dels temes per seguir el curs de forma efectiva. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|