DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 12695301
Ensenyament
Ensenyament de Llengües Estrangeres (Esp. Llengua Estrangera/Ang.) (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
12 Treball fi de màster Primer AN
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
IGLESIA MARTÍN, SANDRA
Adreça electrònica sandra.iglesia@urv.cat
joseantonio.moreno@urv.cat
isabel.gibert@urv.cat
alicia.madrona@urv.cat
lismarycristina.castillo@urv.cat
Professors/es
IGLESIA MARTÍN, SANDRA
MORENO VILLANUEVA, JOSE ANTONIO
GIBERT ESCOFET, MARIA ISABEL
MADRONA CAO, MARIA ALICÍA
CASTILLO MARENGO, LISMARY CRISTINA
Web
Descripció general i informació rellevant El objetivo de esta asignatura es que el alumno aplique los contenidos teóricos vistos en las diferentes asignaturas del máster a la programación de clases de español y a la programación de una unidad didáctica para un mínimo de tres sesiones de clase.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC2 Metodologia de l'ensenyament de llengües. Principis teòrics i aplicacions pràctiques per a optimitzar el rendiment de l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua
  AC5 Confiança en la classe de llengua estrangera. Capacitat per a portar a terme un tasca educativa eficaç tenint en compte l'especificitat de l'ensenyament de llengües
  AC7 Capacitat per dissenyar i desenvolupar tasques d'ensenyament/aprenentatge. Disseny de materials i activitats orientats a un alumnat específic
  Recerca
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Creativitat. Desenvolupar idees i projectes originals
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable
  BC10 Lideratge
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals
  CC5 Gestió del temps per al desenvolupament acadèmic i professional
  CC6 Desenvolupament de processos d’incorporació al món del treball (per compte d’altres i/o empreneduria)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Ser capaz de realizar una observación crítica y posterior evaluación personal de las clases de E/LE efectuadas por un docente oficial. AC2
BC6
CC6
Saber preparar e impartir unas sesiones docentes a diversos niveles de enseñanza de español, aplicando las enseñanzas recibidas en el programa AC5
BC2
BC10
CC4
CC5
Que el alumnado demuestre sus capacidades docentes y el dominio y la gestión de las habilidades en clase de E/LE AC5
BC10
CC5
Que el alumnado demuestre de manera práctica los conocimientos y las destrezas adquiridos durante el desarrollo del Máster AC7
BC1
CC4
CC5

Procediments de selecció
Procediments

Los alumnos proponen el tema del trabajo final de máster que realizarán y se les asignará un tutor de entre el profesorado del mismo.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 1 0 1
 
Selecció/assignació del treball de fi de màster 1 0 1
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster 7 0 7
Elaboració del treball de fi de màster 0 290 290
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster 1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación de la asignatura y de la metodología de seguimiento de la misma.
Selecció/assignació del treball de fi de màster Planteamiento previo del tema, elección pactada del docente tutor/a del mismo y selección de los puntos clave de la Unidad didáctica propuesta.
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster El alumno tendrá reuniones con su tutor de trabajo de final de máster en diferentes momentos de desarrollo del mismo (mínimo 3).
Elaboració del treball de fi de màster El alumno elaborará el trabajo de acuerdo a los presupuestos del Máster.
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Defensa oral i pública per part dels estudiants del treball de fi de màster.

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Activitats Introductòries
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster
Selecció/assignació del treball de fi de màster
Descripció
Tutorización a partir del mes de marzo del desarrollo y evolución de la Unidad Didáctica elegida por parte de un docente del programa. Tutoritzación del planteamiento, desarrollo y posterior aplicación de las unidades docentes correspondientes a las diez horas de clase impartidas por el alumno bajo supervisión de un tutor o tutora del programa.

Criteris i procediments d’avaluació
  Descripció Pes
Elaboració del treball de fi de màster Se evaluará la adaptación del trabajo a los presupuestos del Máster y la demostración de la adquisición de las competencias del mismo. 35%
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Se evaluará la presentación y defensa pública del trabajo ante un tribunal de tres profesores. 15%
Altres

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Véase bibliografía básica de la asignatura "Programación de unidades didácticas".

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
El TFM s'avalua en convocatòria única i continuada, sense possibilitat d'avaluació única final
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent