Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Conèixer els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com de recerca |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Crear i desenvolupar missatges de caràcter persuasiu que siguin eficaços, correctes i atractius per als diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i les tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la comunicació política, institucional i corporativa |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida |
|
BC8 |
Tenir capacitat innovadora, emprenedora i d’adaptació a les noves situacions |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Objectius |
Competències |
Conèixer els conceptes bàsics de la publicitat i les relacions públiques. |
AC1 AP1
|
BC3 BC5 BC8
|
CC4
|
Apendre les principals tècniques de la publicitat i les relacions públiques |
AP1
|
BC2 BC3 BC5
|
|
Tema |
Subtema |
Publicitat: Tema 1: Introducció a la publicitat com a procés de comunicació. Conceptes bàsics. Tema 2: Models teòrics de la publicitat. Tema 3: Història de la publicitat. Tema 4: L'anunciant. Tema 5: Les empreses publicitàries. Tema 6: Relació agència-anunciant. Tema 7: L'estratègia publicitària. Tema 8: El missatge publicitari i la campanya. Tema 9: La creativitat publicitària. Tema 10: Els mitjans publicitaris: la planificació. Tema 11: Els nous mitjans interactius. Tema 12: Legislació publicitària. Tema 13: El consumidor. Tema 14: La investigació publicitària. Tema 15: La crisi de la publicitat. |
|
Relacions públiques: Tema 16: Introducció a les relacions públiques (rrpp). Conceptes bàsics. Tema 17: Models teòrics. Tema 18: Història de les rrpp. Tema 19: La investigació en rrpp. Tema 20: Planificació i gestió de campanyes. Tema 21: La comunicació interna. Tema 22: Les rrpp financeres. Tema 23: La comunicació de crisi i de risc. Tema 24: La relació amb els mitjans de comunicació. Tema 25: Els nous usos comunicatius d'Internet. Tema 26: L'organització d'esdeveniments: les fires comercials. Tema 27: Organització de congressos i altres tipus d'actes. Tema 28: Patrocini, mecenatge i programes de sponsorització. Tema 29: La marca i la identitat visual corporativa. Tema 30: Rrpp, política i govern. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
8 |
10 |
18 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
32 |
38 |
|
Atenció personalitzada |
|
8 |
8 |
16 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l'assignatura, els seus objectius, així com els conceptes i continguts bàsics que es donaran. |
Sessió Magistral |
Es tractarà de classes teòriques en les quals s'explicaran els conceptes bàsics de la publicitat i les relacions públiques. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
L'assignatura serà també pràctica, per tant, es faran lectures, es plantejaran casos a resoldre i es realitzaran exercicis. Aquests seran avaluats per la professora. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada es farà en les sessions introductòries per saber el grau de coneixements en comunicació, publicitat i relacions públiques que posseeix cada alumne segons la seva formació i activitat professional realitzada fins al moment.
Igualment, la professora oferirà atenció personalitzada a cada alumne que ho necessiti per a la realització dels exercicis i les pràctiques que es faran o plantejaran a la classe. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
L'avaluació de l'assignatura consistirà en la mitjana de les notes de totes les pràctiques i exercicis que es realitzin. |
La mitjana de tots els exercicis pràctics |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Grunig, J. & Hunt, T., Dirección de relaciones públicas, 2003,
Gestión 2000 Tellis, G.J., Estrategias de publicidad y
promoción, 2001, Addison Wesley Ortega, Enrique, La comunicación
publicitaria, 2004, Pirámide Fernández Cavia, J. y Huertas, A., Redacción
en relaciones públicas, 2009, Pearson/Prentice Hall Victoria, J.S., Reestructuras del sistema
publicitario, 2005, Ariel Comunicación Wilcox, D., Cameron, G. & Xifra, J.,
Relaciones públicas. Estrategias y tácticas, 2006, Pearson/Prentice Hall Tellis, G.J. & Ambler, T., The Sage
Handbook of Advertising, 2007, Sage Publications |
Complementària |
|
Publicitat: Pérez Ruiz,
M.A. (1996). Fundamentos de las estructuras de la publicidad. Editorial
Síntesis, Madrid. Rodríguez del
Bosque, I.; Suárez, A. y García de los Salmones, M.M. (2008). Dirección
publicitaria. Editorial UOC, Barcelona. Pérez-Latre,
F. J. (2000). Planificación y gestión de medios publicitarios. Ariel
Comunicación, Barcelona. Sánchez
Guzmán, J.R. (1993). Teoría de la publicidad. Tecnos, Madrid. Hernández
Martínez, C. (2004). Manual de creatividad publicitaria. Síntesis, Madrid. Méndiz, A.
(2007). Nuevas formas publicitarias. Univ. de Málaga, Málaga. Ries, A. &
Ries, L. (2003). La caída de la publicidad y el auge de las relaciones
públicas. Urano, Barcelona. Klein, N.
(2001). NoLogo. El poder de las marcas. Paidós, Barcelona. Relacions
Públiques: Agee, W.K.;
Ault, P.H.; Cameron, G.T. i Wilcox, D.L. (2001):Relaciones Públicas.
Estrategias y tácticas. Addison Wesley, Madrid. Arceo, J.L. (1999): Tratado de Publicidad y Relaciones
Públicas. ICIE, Madrid. Center, A. H. & Jackson, P. (2003). Public Relations
Practices. Managerial Case Studies and Problems. Prentice Hall, New Jersey. Harrison, S. (2002): Relaciones Públicas: una introducción.
Thomson, Australia. L’Etang, J. & Pieczka, M. (2006). Public Relations.
Critical Debates and Contemporary Practice. Laurence Erlbaum Associates,
Mahwah, New Jersey. Tench, R. & Yeomans, L. (2006). Exploring Public
Relations. Prentice Hall, Harlow. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|