DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) INVESTIGACIÓ SOBRE LA FORMACIÓ DE TRADUCTORS Codi 12735107
Ensenyament
Traducció i Estudis Interculturals (2010)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
SCOTT-TENNENT BASALLOTE, CRISTÓBAL ESTEBAN
Adreça electrònica cristobalesteban.scotttennent@ur
Professors/es
SCOTT-TENNENT BASALLOTE, CRISTÓBAL ESTEBAN
Web
Descripció general i informació rellevant This course will consider the scope and possibilities of empirical research projects dealing with translator training.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Recerca
  AR2 Dominar les normes de l’anglès acadèmic avançat
  AR3 Aplicar els metallenguatges de les teories actuals de la traducció a nivell avançat
  AR4 Dominar els paradigmes metodològics de la investigació actual sobre la traducció i la interpretació a nivell avançat
  AR6 Comprendre els principis dels estudis descriptius de la traducció
  AR9 Comprendre les investigacions principals sobre la traducció i la interpretació
Tipus B Codi Competències Transversals
  Recerca
  BR3 Resoldre problemes de manera efectiva
  BR4 Aplicar coneixements i habilitats en entorns nous o no familiars i en contextos multidisciplinaris relatius a la seva àrea específica
  BR5 Considerar la ètica i la integritat intel•lectual com a valors essencials en la pràctica professional
  BR6 Treballar en equip i gestionar equips
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Recerca
  CR3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CR4 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com ciutadà/na i com professional (Ciutadania)
  CR5 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat (Orientació professional)

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
To train and guide students in designing and applying empirical research studies in the field of translator education. AR2
AR3
AR4
AR6
AR9
BR3
BR4
BR5
BR6
CR3
CR4
CR5

Continguts
Tema Subtema
1. Potential objects of research
2. Operational definitions
3. Selection of subjects
4. Controlling variables
5. Control groups
6. Data-gathering instruments
7. Compiling data
8. Statistical significance
9. Problems of generalization
10. The limitatiions of quantitative and qualitative methodology

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 5 5
 
Pràctiques a través de TIC
0 35 35
Treballs
0 30 30
 
Atenció personalitzada
5 0 5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Location and acquisition of reading materials; organization of working groups; preliminary tutorials.
Pràctiques a través de TIC Reading of required materials; completion of weekly tasks.
Treballs Individual assignments on a topic selected by the student but related to the contents of the course.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Pràctiques a través de TIC
Descripció
Location and acquisition of reading materials; organization of working groups; preliminary tutorials.

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC Completion of weekly tasks 50
Treballs Completion of individual assignments, 50
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent