Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació |
|
AC2 |
Identificar i interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius de partits polítics, les empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc |
|
AC3 |
Analitzar i avaluar l'impacte de l'entorn econòmic, polític, social i mediàtic, així com de les tecnologies de la informació i de la comunicació en la societat del risc, i la seva relació i aplicació en la comunicació estratègica |
|
AC4 |
Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp de la comunicació estratègica. |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
- Reflexionar sobre el concepte de ciència i de paradigmes científics. |
AC1 AC4
|
BC1 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC2 CC3 CC4
|
- Conèixer els mètodes d'accés al coneixement científic. |
AC1 AC2 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC3 CC4 CC5
|
- Dissenyar, planificar i projectar investigacions quantitatives. |
AC1 AC2 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6
|
CC3 CC4 CC5
|
- Analitzar i interpretar dades i informacions quantitatives |
AC1 AC2 AC3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6
|
- Valorar la conveniència de la integració metodològica. |
AC1 AC2 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6
|
- Elaborar conclusions i redactar consideracions i propostes d'investigació. |
AC1 AC2 AC4
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC8
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC6
|
- Conèixer i utilitzar programari informàtic pel tractament de dades quantitatives. |
AC3
|
BC3
|
CC2
|
Tema |
Subtema |
La pràctica de la investigació quantitativa. |
La investigació quantitativa: Antecedents, enfocaments i metodologia.
- El disseny, la planificació i l'execució de les investigacions quantitatives. La formulació d'hipòtesis i definició de variables.
- La metodologia quantitativa. Tècniques i instruments de recollida d'informació. Criteris de rigor. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
35 |
0 |
35 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
0 |
15 |
Treballs |
|
20 |
0 |
20 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, comentari dels criteris d'avaluació i recollida d'informació de l'alumnat. |
Sessió Magistral |
És l'explicació oral, per part de la professora, dels continguts teòrics bàsics de l´assignatura. Normalment, aquesta exposició es farà amb el suport de mitjans audiovisuals. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Consisteix en la realització d´exercicis pràctics utilitzant les tecnologies de la informació i la comunicació. Normalment, aquestes pràctiques es realitzaran a l´aula d´ordinadors amb l'orientació de la professora. |
Treballs |
Fer un qüestionari. Fer exercicis concrets amb l'SPSS (inserció i tractament de les dades). |
Atenció personalitzada |
|
|
Sessió Magistral |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Descripció |
Atenció personalitzada inicial i seguiment al llarg de tot el curs.
Hores d’atenció als alumnes al despatx i consultoria telemàtica a través del correu electrònic i del xat de l’assignatura.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es realitzan diferents pràctiques a l'aula d'informàtica per a que l'alumnat aprengui a utilitzar programari de metodologia quantitativa que els servirà per desprès fer tots els treballs plantejats. |
10% |
Treballs |
Els treballs, descrits a l'apartat de metodologies, serviran per avaluar tota l'assignatura.
La teoria i sessions pràctiques a l'aula d'informàtica serviran per donar els elements necessaris per a que l'alumnat pugui resoldre amb èxit tots aquests treballs.
|
90% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, , ,
|
-ANDER-EGG, E. (1980): Técnicas de investigación social. Buenos Aires: El CidEditor. -ARNAL, J., DEL RINCÓN, D. i LATORRE, A. (1992): Investigación educativa.Barcelona: Labor. -BERHARD, H. R. (2006) Research methods in anthropology: qualitative andquantitative approaches. Oxford: AltaMira Press. -BUNGE, M. (1985): La investigación científica. Barcelona: Ariel. - GÓMEZ, A.; DÍEZ, J.; ORMAZÁBAL, J.; FLECHA, R.; VILÀ, R. (en prensa). Estadística básica aplicada a la educación. Madrid: Editorial Síntesis. -RINCON, D. i altres (1995): Técnicas de investigación en ciencias sociales.Madrid: Dykinson. - SIERRA BRAVO, R. (1992): Técnicas de investigaciónsocial. Teoría y ejercicios. Madrid: Paraninfo. |
Complementària |
|
BLANCHET, A i altres (1989) Técnicas de investigación en
Ciencias sociales, Madrid: Narcea. COOK,
T. D. i REICHARDT, Ch. S. (Eds.) (1986): Métodos cualitativos y cuantitativos
en investigación evaluativa. Madrid: Morata. PONS, I. (1993) Programación de la investigación social,
Madrid: CIS SIEGEL,
S. (1991): Estadística no paramétrica aplicada a las ciencias de la conducta.
México: Trillas. TEJADA,
J. (1997): El proceso de investigación científica. Barcelona: Fundació La
Caixa-EUI Santa Madrona. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|