Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació |
|
AC2 |
Identificar i interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius de partits polítics, les empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc |
|
AC5 |
Desenvolupar treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'alt nivell i exigència, dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utiliza per elaborar projectes científics i professionals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp de la comunicació estratègica. |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectius |
Competències |
Conèixer els conceptes bàsics de l'anàlisi de mitjans, com mediatització, frame analysis, i d'altres. |
AC1
|
BC2
|
|
Conèixer els principals mètodes d'anàlisi de textos mediàtics |
AC1 AC2 AC5
|
BC3
|
CC3
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció a l'anàlisi del text mediàtic |
Qüestions epistemològiques i metodològiques |
2. El concepte de mediatització i repercussions al missatge |
Societat, política i economia |
3. L'anàlisi del contingut i temàtic |
Tècniques bàsiques |
4. Els marcs interpretatius |
Aproximacions quantitatives i qualitatives |
5. Discursos, narratives i storytelling |
L'estudi del relat |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Treballs |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
20 |
22 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció de l'assignatura en classe presencial |
Sessió Magistral |
Sessions ordinàries de classe |
Treballs |
Assaig escrit |
Resolució de problemes, exercicis |
Exercicis de lectures i simulació de projectes |
Atenció personalitzada |
Atenció de l'estudiant en tutoríes |
|
Descripció |
Tutories sobre l'assaig i treball individual |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Assaig escrit sobre el contingut de l'assignatura |
50% |
Resolució de problemes, exercicis |
Exercicis de lectura i de simulació de projectes |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a las convocatorias de evaluación indicadas en la normativa académica de grado y máster vigente. Durante el curso se realiza una serie de ejercicios sobre los artículos trabajados o planteamientos metodológicos. Los estudiantes deberán entregar un ensayo corto al final del curso en relación al contenido de la asignatura y a lecturas realizadas. |
Bàsica |
Altheide, David, Qualitative media analysis, Sage: Thousand Oaks, 1996
Fog, K. Et al , Storytelling. Branding in practice, Copenhagen: Springer-Sigma., 2010
Grandi, R, Texto y contexto en los medios de comunicación, Barcelona: Bosch, 1995
Herman, L. & Vervaeck, B. , Handbook of Narrative Analysis, Lincoln and London: University of Nebraska Press., 2005
Krippendorff, K. , Content Analysis. An introduction to its methodology, London: Sage., 2004
Matheson, D. , Media Discourses. Analysing Media Texts. , Maidenhead: Open University Press., 2005
Núñez, A. , ¡Será mejor que lo cuentes!: Los relatos como herramientas de comunicación. , Empresa Activa: Barcelona. , 2007
Reese, S. D., Gandy, O. H. Jr. & Grant, A, Framing Public Life. Perspectives on Media and our Understanding of the Social World. , Mahwah, NJ: Laurence Erlbaum., 2003
Reissner, S. y Pagan, V. , Storytelling in Management Practice, New York: Routlege., 2013
Salmon, Ch, Storytelling. La máquina de fabricar historias y formatear las mentes. , Barcelona: Península., 2008
Bourdieu, P, Language and symbolic power, Cambridge: Polity Press., 1992
Castelló, E., La mediatización del conflicto político. Conflictos y narrativas en el contexto español., Barcelona: Laertes., 2012
Winning with Words. The Origins and Impact of Political Framing, Schaffner, Brian F. and Sellers, Patrick, London: Routledge., 2010
Castelló, E, Identidades mediáticas. Introducción a las teorías, métodos y casos., , 2008
Boje, David M, Storytelling Organizational Practices, Routledge. London, 2014
Thier, Karin, Storytelling in Organizations : A Narrative Approach to Change, Brand, Project and Knowledge Management, Berlin, Germany : Springer., 2018
Castelló, Enric, Comunicación y ser de la organización, Tirant lo Blanch Humanidades, 2019
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Las lecturas de la asignatura son en buena parte en inglés. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|