DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) CAMPANYES DE COMUNICACIÓ I AVALUACIÓ DE RESULTATS Codi 12765107
Ensenyament
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
MARCA FRANCES, GUILLEM
Adreça electrònica guillem.marca@urv.cat
Professors/es
MARCA FRANCES, GUILLEM
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació
  AC3 Analitzar i avaluar l'impacte de l'entorn econòmic, polític, social i mediàtic, així com de les tecnologies de la informació i de la comunicació en la societat del risc, i la seva relació i aplicació en la comunicació estratègica
  AC4 Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants
  AC5 Desenvolupar treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'alt nivell i exigència, dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utiliza per elaborar projectes científics i professionals
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp de la comunicació estratègica.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
  BC8 Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Diferenciar estrategies, táctiques, accions i enines de comunicació i relacions públiques AC1
BC2
CC2
CC3
Recordar els diferents models de relacions públiques per a la seva posterior aplicació en el planejament de campanyes AC1
AC3
BC2
CC2
Conèixer les diferents tipologies de resultats de comunicació y relacions públiques AC1
BC2
CC1
CC2
Projectar campanyes de comunicació i de relacions públiques AC4
Verificar la correcta implementació de les campanyes de comunicació i relacions públiques utilitzant diferents models d'avaluació AC3
AC5
BC1
BC2
BC4
BC5
CC2
Col·laborar en la realiutzació de campanyes de comunicació AC4
BC2
BC8
CC3
CC4
CC5

Continguts
Tema Subtema
Relacions públiques estratégiques Funció directiva de les relacions públiques
Rol professional
Models de planificació estratègica
Fases de recerca i d'avaluació
Fase de recerca en la planificació de les relacions públiques Recerca en comunicació
Tipologies de recerca
Recerca ¿on?
Mètodes de recopilació de dades
Propòsits i objectius en comunicació Tipologies de propòsits
Tipologies d'objectius
Característiques
Les tàctiques en les relacions públiques
Avaluació en comunicació i relacions públiques Definicions i principis
Tipologies d'avaluació
Problemes amb l'avaluació
Resultats d'avaluació en comunicació Tipologia de resultats d'avaluació
Medició de resultats
Models d'avaluació en relacions públiques
Mètriques 2.0 Establiment de KPI
Eines de mesura online

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
10 20 30
Presentacions / exposicions
3 6 9
Mètode del cas (dret)
3 6 9
 
Atenció personalitzada
3 0 3
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Plantejament de les sessions i desenvolupament d'un cas pràctic previ a les sessions magistrals
Sessió Magistral Desenvolupamnet dels continguts per part del docent
Presentacions / exposicions Presentació per part de l'alumne dels casos pràctics
Mètode del cas (dret) Ressolució de casos pràctics per part de l'alumne
Atenció personalitzada Seguiment de la ressolució del cas final de l'assignatura

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Seguiment de l'alumne en el desenvolupament del darrer cas pràctic de l'assignatura

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Exposició a classe 30%
Mètode del cas (dret) Ressolució correcta del cas 70%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent