DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) CAMPANYES DE COMUNICACIÓ I AVALUACIÓ DE RESULTATS Codi 12765107
Ensenyament
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
CAPRIOTTI PERI, VICENTE-PAUL
Adreça electrònica paul.capriotti@urv.cat
Professors/es
CAPRIOTTI PERI, VICENTE-PAUL
Web
Descripció general i informació rellevant Esta asignatura plantea los aspectos claves de la Planificación Estratégica de Comunicación en una organización, tanto desde una perspectiva analítica como de aplicación práctica.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació
  AC2 Identificar i interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius de partits polítics, les empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc
  AC3 Analitzar i avaluar l'impacte de l'entorn econòmic, polític, social i mediàtic, així com de les tecnologies de la informació i de la comunicació en la societat del risc, i la seva relació i aplicació en la comunicació estratègica
  AC4 Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants
  AC5 Desenvolupar treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'alt nivell i exigència, dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utiliza per elaborar projectes científics i professionals
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp de la comunicació estratègica.
  BC3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
  BC8 Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Diferenciar los principales aspectos conceptuales sobre estrategias, tácticas, acciones y herramientas de comunicación. AC1
BC2
CC2
CC3
Saber proyectar Planes de Comunicación. AC2
AC4
BC3
BC4
BC5
BC8
CC3
CC5
Conocer y saber aplicar las principales herramientas de medición y evaluación de Comunicación AC3
AC5
BC1
BC2
BC4
BC5
CC2

Continguts
Tema Subtema
1. Conceptos Básicos 1.1 Estrategia
1.2 Planificación Estratégica
1.3 Estrategia de Comunicación
2. El Plan de Comunicación 2.1 Análisis Estratégico
2.2 Formulación Estratégica
2.3 Implementación Estratégica
3. Evaluación en Comunicación 3.1 Definiciones y principios
3.2 Tipologías de evaluación

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
15 15 30
Resolució de problemes, exercicis
10 30 40
 
Atenció personalitzada
3 0 3
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación de los aspectos relevantes de la asignatura
Sessió Magistral Exposición y debate de las tendencias más importantes y metodologías en el campo de la gestión estratégica de la Comunicación. Se hará en forma de seminario, interactuando con los alumnos. La metodología es eminentemente participativa/interactiva en la exposición conceptual y metodológica de la materia, y ligada estrechamente a los ejemplos. Se apoyará en lecturas de la principal bibliografía sobre el tema, que deberán leer para su exposición y debate en el aula. Se deberá completar estas lecturas básicas con la de otros artículos, libros o capítulos de libros que se recomendarán y, sobre todo, aquellos que los propios alumnos busquen por su cuenta y puedan aportar al grupo.
Resolució de problemes, exercicis Realización de Ejercicios prácticos: La parte de ejercitación es la realización de ejercicios y casos prácticos relacionados con los diferentes aspectos de cada tema, en los cuales los asistentes se dividen en grupos, que trabajan para establecer soluciones a las diferentes cuestiones planteadas, basadas en las premisas teóricas establecidas y en los conocimientos y experiencias de cada participante. Cada equipo debe posteriormente presentar las ideas y decisiones adoptadas por el grupo
Atenció personalitzada Atención personal con el estudiante sobre las temáticas de clase.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Se realizarán tutorías personales y de grupos para guiar a los estudiantes en la realización de las diferentes actividades de la asignatura. Horario de Tutoría: solicitar tutoría al profesor por email (paul.capriotti@urv.cat).

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis Se realizarán ejercicios prácticos durante las sesiones de clase. Se deberán realizar informes de TODOS los ejercicios prácticos. Es obligatoria la asistencia a TODAS las sesiones donde se realicen y debatan los ejercicios prácticos, ya que constituyen la base de la evaluación de la asignatura 90%
Altres

Otras actividades evaluatorias (participación en clase, lecturas, etc.)

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Evaluación continuada. Se tendrán en cuenta 2 aspectos:

1) Asistencia e interés del alumno al seminario, espíritu participativo, búsqueda y comprensión de materiales complementarios. También se realizarán informes sobre las lecturas de la asignatura.

2) Desarrollo de Ejercicios Prácticos. Se irán desarrollando de forma individual o grupal, en función del tipo de ejercicio a realizar, con la supervisión y tutorización por parte del profesor. Consistirá en la propuesta de ideas o soluciones a los diferentes cuestionamientos o planteamientos de cada ejercicio. Un aspecto fundamental de la evaluación consistirá también en la exposición razonada en clase de las soluciones desarrolladas para cada ejercicio.


Fonts d'informació

Bàsica

Capriotti, Paul: Branding Corporativo. Fundamentos para la Gestión Estratégica de la Identidad Corporativa, Libros de la Empresa, Santiago de Chile, 2009 (disponible en pdf en www.bidireccional.net).

Complementària

MATILLA, K. (2008). Los modelos de planificación en la Teoría de las Relaciones Públicas. Barcelona, España (UOC).

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA D'IDENTITAT I COMUNICACIÓ/12765106

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent