Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació |
|
AC2 |
Identificar i interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius de partits polítics, les empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc |
|
AC3 |
Analitzar i avaluar l'impacte de l'entorn econòmic, polític, social i mediàtic, així com de les tecnologies de la informació i de la comunicació en la societat del risc, i la seva relació i aplicació en la comunicació estratègica |
|
AC4 |
Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants |
|
AC5 |
Desenvolupar treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'alt nivell i exigència, dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utiliza per elaborar projectes científics i professionals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp de la comunicació estratègica. |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Diferenciar los principales aspectos conceptuales sobre estrategias, tácticas, acciones y herramientas de comunicación. |
AC1
|
BC2
|
CC2 CC3
|
Saber proyectar Planes de Comunicación. |
AC2 AC4
|
BC3 BC4 BC5 BC8
|
CC3 CC5
|
Conocer y saber aplicar las principales herramientas de medición y evaluación de Comunicación |
AC3 AC5
|
BC1 BC2 BC4 BC5
|
CC2
|
Tema |
Subtema |
1. Conceptos Básicos |
1.1 Estrategia
1.2 Planificación Estratégica
1.3 Estrategia de Comunicación |
2. El Plan de Comunicación |
2.1 Análisis Estratégico
2.2 Formulación Estratégica
2.3 Implementación Estratégica
|
3. Evaluación en Comunicación |
3.1 Definiciones y principios
3.2 Tipologías de evaluación |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
30 |
40 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de los aspectos relevantes de la asignatura |
Sessió Magistral |
Exposición y debate de las tendencias más importantes y metodologías en el campo de la gestión estratégica de la Comunicación. Se hará en forma de seminario, interactuando con los alumnos. La metodología es eminentemente participativa/interactiva en la exposición conceptual y metodológica de la materia, y ligada estrechamente a los ejemplos. Se apoyará en lecturas de la principal bibliografía sobre el tema, que deberán leer para su exposición y debate en el aula. Se deberá completar estas lecturas básicas con la de otros artículos, libros o capítulos de libros que se recomendarán y, sobre todo, aquellos que los propios alumnos busquen por su cuenta y puedan aportar al grupo. |
Resolució de problemes, exercicis |
Realización de Ejercicios prácticos: La parte de ejercitación es la realización de ejercicios y casos prácticos relacionados con los diferentes aspectos de cada tema, en los cuales los asistentes se dividen en grupos, que trabajan para establecer soluciones a las diferentes cuestiones planteadas, basadas en las premisas teóricas establecidas y en los conocimientos y experiencias de cada participante. Cada equipo debe posteriormente presentar las ideas y decisiones adoptadas por el grupo |
Atenció personalitzada |
Atención personal con el estudiante sobre las temáticas de clase. |
|
Descripció |
Se realizarán tutorías personales y de grupos para guiar a los estudiantes en la realización de las diferentes actividades de la asignatura.
Horario de Tutoría: solicitar tutoría al profesor por email (paul.capriotti@urv.cat). |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Se realizarán ejercicios prácticos durante las sesiones de clase. Se deberán realizar informes de TODOS los ejercicios prácticos. Es obligatoria la asistencia a TODAS las sesiones donde se realicen y debatan los ejercicios prácticos, ya que constituyen la base de la evaluación de la asignatura |
90% |
Altres |
Otras actividades evaluatorias (participación en clase, lecturas, etc.) |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Evaluación continuada. Se tendrán en cuenta 2 aspectos: 1) Asistencia e interés del alumno al seminario, espíritu participativo, búsqueda y comprensión de materiales complementarios. También se realizarán informes sobre las lecturas de la asignatura. 2) Desarrollo de Ejercicios Prácticos. Se irán desarrollando de forma individual o grupal, en función del tipo de ejercicio a realizar, con la supervisión y tutorización por parte del profesor. Consistirá en la propuesta de ideas o soluciones a los diferentes cuestionamientos o planteamientos de cada ejercicio. Un aspecto fundamental de la evaluación consistirá también en la exposición razonada en clase de las soluciones desarrolladas para cada ejercicio. |
Bàsica |
|
Capriotti, Paul: Branding Corporativo. Fundamentos para la Gestión Estratégica de la Identidad Corporativa, Libros de la Empresa, Santiago de Chile, 2009 (disponible en pdf en www.bidireccional.net). |
Complementària |
|
MATILLA, K. (2008). Los modelos de planificación en la Teoría de las Relaciones Públicas. Barcelona, España (UOC). |
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DIRECCIÓ ESTRATÈGICA D'IDENTITAT I COMUNICACIÓ/12765106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|