DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ EN LÍNIA Codi 12765108
Ensenyament
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer Jul., Set.
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
BLANCO DOBLADO, ALBA
Adreça electrònica alba.blanco@urv.cat
Professors/es
BLANCO DOBLADO, ALBA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura està dissenyada perquè els estudiants comprenguin el paper estratègic que té la comunicació en mitjans digitals , i aprenguin a planificar i implementar accions i mesurar els seus resultats. Els continguts estan estructurats en diferents blocs: aquests van des de definir un pla de comunicació i màrqueting digital, la selecció de les principals plataformes i eines, la creació d'indicadors i el mesurament i interpretació dels resultats. En les sessions d'aquesta assignatura es compaginen l'exposició teòrica dels conceptes principals, amb l'anàlisi de casos reals i exercicis pràctics.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC2 Identificar i interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius de partits polítics, les empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc
  AC3 Analitzar i avaluar l'impacte de l'entorn econòmic, polític, social i mediàtic, així com de les tecnologies de la informació i de la comunicació en la societat del risc, i la seva relació i aplicació en la comunicació estratègica
  AC4 Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants
  AC5 Desenvolupar treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'alt nivell i exigència, dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utiliza per elaborar projectes científics i professionals
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Entendre l'evolució i les característiques d'Internet com a eina de comunicació AC3
Entendre la dinàmica dels processos d'innovacio en la comunicació de les organitzacions AC3
BC3
Dissenyar estratègies de comunicació efectives a Internet AC2
AC3
AC4
AC5
Gestionar la relació amb els públics a la xarxa BC6
CC2
CC3
Conèixer les principals eines i plataformes per treballar la comunicació online AC4
BC1
CC2

Continguts
Tema Subtema
1. Pla comunicació i màrketing online 1.1 Anàlisis de mercat
1.2 Establir objectius
1.3 Selecció d'eines i plataformes
2.Visibilitat a la Xarxa 2.1 Posicionament i visibilitat natural a cercadors SEO
2.2 Posicionament SEM en buscadores
2.3 Visibilitat a portals
2.4 Remarketing
2.5 Les xarxes d'afiliació
3. Social media 3.1 Pla de social media
3.2 Reputación online
3.3 Monitoritzar
3.4 Calendari d'execució
3.5 ROI
3.6 Eines de treball
4.Mesurar e interpretar resultats 4.1 Analitica
4.2 Google Analytics
5. Nous canals i tendències 5.1 Nous canals i tendències

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
12 0 12
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
5 20 25
Supòsits pràctics/ estudi de casos
2 10 12
Debats
2 0 2
Treballs
15 5 20
 
Atenció personalitzada
3 0 3
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes. Presentació dels continguts de l'assignatura i explicació de l'avaluació.
Sessió Magistral Exposició dels continguts del curs.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Activitats encaminades a ficar en pràctica els nous continguts.
Supòsits pràctics/ estudi de casos Analitzar en comú casos actuals
Debats Debatir sobre noticies actuals i tendències
Treballs Activitats encaminades a ficar en pràctica els nous continguts.
Atenció personalitzada Temps reservat per atendre i resoldre dubtes amb els alumnes.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes amb els alumnes.

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Activitats encaminades a ficar en pràctica els nous continguts. 20%
Supòsits pràctics/ estudi de casos Analitzar en comú casos actuals 20%
Debats Debat sobre notícies actuals i tendències 20%
Treballs Activitats encaminades a ficar en pràctica els nous continguts 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent.


Fonts d'informació

Bàsica , , ,

Abbate, J. (1999). Inventing the Internet. MIT Press.

Aced, C. et al (2009).  Visibilidad.  Cómo gestionar la reputación online. Barcelona: Ediciones Gestión 2000.

Anderson, C. (2008). Long Tail, The, Revised and Updated Edition: Why the Future of Business is Selling Less of More. Hyperion.

Borges, B. (2009). Marketing 2.0: Bridging the Gap Between Seller and Buyer Through Social Media Marketing. Wheatmark.

Celaya, J. (2009). La empresa en la web 2.0. Gestión 2000. [Available online]

Del Valle, E. (2016). Google Adwords: Trucos y Estrategias Para el Éxito. 

Meerman, D. (2010). The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Blogs, News Releases, Online Video, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly.Wiley.

Safko, L et al (2010). The Social Media Bible: Tactics, Tools, and Strategies for

Business Success (2nd edition). John Wiley & Sons.

Weinberg, T. (2009). The New Community Rules: Marketing on the Social Web. O'Reilly.

Zarrella, D. (2009). The Social Media Marketing Book. O'Reilly.

Google, (2018) Academies for Ads, https://landing.google.com/academyforads/

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent