DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) TEORIES DE LA COMUNICACIÓ Codi 12765201
Ensenyament
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
CAPRIOTTI PERI, VICENTE-PAUL
Adreça electrònica paul.capriotti@urv.cat
Professors/es
CAPRIOTTI PERI, VICENTE-PAUL
Web
Descripció general i informació rellevant L’assignatura de Teories de la Comunicació és una assignatura de Complements de Formació. Presenta els fonaments teòrics dels autors clàssics i la recerca en l’àmbit de la comunicació i dels mitjans. Els continguts es centren en l'explicació del fenomen comunicatiu.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC2 Identificar i interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius de partits polítics, les empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc
  AC5 Desenvolupar treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'alt nivell i exigència, dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utiliza per elaborar projectes científics i professionals
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp de la comunicació estratègica.
  BC3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Definir i comprendre els debats i conceptes bàsics de la teoria de la comunicació. AC5
CC2
CC3
CC4
Conèixer i analitzar la investigació en comunicació, les diferents metodologies i els principals resultats. AC2
BC1
BC2
BC3

Continguts
Tema Subtema
Teorías de la Comunicación en las Organizaciones 1.1 Modelo Conceptual
1.2 Origen de la Información
1.3 Circulación de la Información
1.4 Consumo de la Información

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
4 0 4
 
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada
22 0 22
Treballs
0 45 45
 
Atenció personalitzada
4 0 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Lectura de documentació escrita / gràfica elaborada Lecturas obligatorias y complementarias de los contenidos teóricos de la asignatura.
Treballs Redacció d'un treball d'anàlisi a partir del dossier de lectures facilitat.
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.

Veure l'apartat específic d'Atenció Personalitzada.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
L'atenció personalitzada es farà en les sessions introductòries per saber el grau de coneixements en comunicació que posseeix cada alumne segons la seva formació i activitat professional realitzada fins al moment. Igualment, les professores oferiran atenció personalitzada a cada alumne que ho necessiti per a la realització dels exercicis i les pràctiques que es faran o plantejaran a la classe. Es pot demanar cita prèvia a través d'un correu electrònic.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Realització de dos treballs d'anàlisi i desenvolupament 100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

AVALUACIÓ

Els alumnes hauran de lliurar els les pràctiques o treballs que se'ls demani en l'avaluació continuada.


Fonts d'informació

Bàsica

Capriotti, P. (1999). Planificación Estratégica de la Imagen Corporativa. Barcelona: Ariel. Disponible online en www.bidireccional.net

Capriotti, P. (2009). Branding Corporativo. Santiago (Chile): Libros de la Empresa. Disponible online en www.bidireccional.net

 

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent