DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) FONAMENTS DE COMUNICACIÓ ESTRATÈGICA Codi 12765202
Ensenyament
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
Adreça electrònica sunsi.huertas@urv.cat
natalia.lozano@urv.cat
Professors/es
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
LOZANO MONTERRUBIO, NATALIA
Web http://www.urv.cat/comunicacio
Descripció general i informació rellevant És una assignatura que pretén donar els coneixements de base de la publicitat i les relacions públiques per a aquells alumnes del màster que no tinguin formació prèvia en aquestes disciplines.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació
  AC4 Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer els conceptes bàsics de la publicitat i les relacions públiques. AC1
AC4
BC3
BC4
CC3
Apendre les principals tècniques de la publicitat i les relacions públiques AC1
AC4
BC3
BC4
CC3

Continguts
Tema Subtema
Publicitat Introducció a la publicitat com a procés de comunicació. Conceptes bàsics. Models teòrics de la publicitat. Història de la publicitat. L'anunciant. Les empreses publicitàries. L'estratègia publicitària. El missatge publicitari i la campanya. Els mitjans publicitaris.
Relacions públiques Introducció a les relacions públiques. Conceptes bàsics. Models teòrics.
Història de les rrpp. La comunicació de crisi i de risc. Context i rols dels relacions públiques. Relacions públiques i comunicació de crisi. Tipologia d'organitzacions.
Comunicació política Argumentació i persuasió de les campanyes electorals. Tècniques i estratègies de comunicació política. Comunicació de les institucions públiques.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
0 45 45
 
Atenció personalitzada
8 0 8
 
Proves de desenvolupament
2 10 12
Proves pràctiques
8 0 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Es presentarà l'assignatura, els seus objectius, així com els conceptes i continguts bàsics que es donaran.
Sessió Magistral Es tractarà de classes teòriques en les quals s'explicaran els conceptes bàsics de la publicitat i les relacions públiques.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
L'atenció personalitzada es farà en les sessions introductòries per saber el grau de coneixements en comunicació, publicitat i relacions públiques que posseeix cada alumne segons la seva formació i activitat professional realitzada fins al moment. Igualment, les professores oferiran atenció personalitzada a cada alumne que ho necessiti per a la realització dels exercicis i les pràctiques que es faran o plantejaran a la classe. Es pot demanar cita prèvia a través d'un correu electrònic 24h d'antelació a sunsi.huertas@urv.cat o natalia.lozano@urv.cat

Avaluació
  Descripció Pes
Proves de desenvolupament Examen de desenvolupament de les lectures realitzades per l'alumne. 100 % de la nota final
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Grunig, J. & Hunt, T., Dirección de relaciones públicas, 2003, Gestión 2000

Tellis, G.J., Estrategias de publicidad y promoción, 2001, Addison Wesley

Ortega, Enrique, La comunicación publicitaria, 2004, Pirámide

Fernández Cavia, J. y Huertas, A., Redacción en relaciones públicas, 2009, Pearson/Prentice Hall

Victoria, J.S., Reestructuras del sistema publicitario, 2005, Ariel Comunicación

Wilcox, D., Cameron, G. & Xifra, J., Relaciones públicas. Estrategias y tácticas, 2006, Pearson/Prentice Hall

Tellis, G.J. & Ambler, T., The Sage Handbook of Advertising, 2007, Sage Publications

Complementària

Publicitat:

Pérez Ruiz, M.A. (1996). Fundamentos de las estructuras de la publicidad. Editorial Síntesis, Madrid.

Rodríguez del Bosque, I.; Suárez, A. y García de los Salmones, M.M. (2008). Dirección publicitaria. Editorial UOC, Barcelona.

Pérez-Latre, F. J. (2000). Planificación y gestión de medios publicitarios. Ariel Comunicación, Barcelona.

Sánchez Guzmán, J.R. (1993). Teoría de la publicidad. Tecnos, Madrid.

Hernández Martínez, C. (2004). Manual de creatividad publicitaria. Síntesis, Madrid.

Méndiz, A. (2007). Nuevas formas publicitarias. Univ. de Málaga, Málaga.

Ries, A. & Ries, L. (2003). La caída de la publicidad y el auge de las relaciones públicas. Urano, Barcelona.

Klein, N. (2001). NoLogo. El poder de las marcas. Paidós, Barcelona.

Relacions Públiques:

Agee, W.K.; Ault, P.H.; Cameron, G.T. i Wilcox, D.L. (2001):Relaciones Públicas. Estrategias y tácticas. Addison Wesley, Madrid.

Arceo, J.L. (1999): Tratado de Publicidad y Relaciones Públicas. ICIE, Madrid.

Center, A. H. & Jackson, P. (2003). Public Relations Practices. Managerial Case Studies and Problems. Prentice Hall, New Jersey.

Harrison, S. (2002): Relaciones Públicas: una introducción. Thomson, Australia.

L’Etang, J. & Pieczka, M. (2006). Public Relations. Critical Debates and Contemporary Practice. Laurence Erlbaum Associates, Mahwah, New Jersey.

Tench, R. & Yeomans, L. (2006). Exploring Public Relations. Prentice Hall, Harlow.

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent