Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació |
|
AC4 |
Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectius |
Competències |
Conèixer els conceptes bàsics de la publicitat i les relacions públiques. |
AC1 AC4
|
BC3 BC4
|
CC3
|
Apendre les principals tècniques de la publicitat i les relacions públiques |
AC1 AC4
|
BC3 BC4
|
CC3
|
Tema |
Subtema |
Publicitat |
Introducció a la publicitat com a procés de comunicació. Conceptes bàsics. Models teòrics de la publicitat. Història de la publicitat. L'anunciant. Les empreses publicitàries. L'estratègia publicitària. El missatge publicitari i la campanya. Els mitjans publicitaris. |
Relacions públiques |
Introducció a les relacions públiques. Conceptes bàsics. Models teòrics.
Història de les rrpp. La comunicació de crisi i de risc. Context i rols dels relacions públiques. Relacions públiques i comunicació de crisi. Tipologia d'organitzacions. |
Comunicació política |
Argumentació i persuasió de les campanyes electorals. Tècniques i estratègies de comunicació política. Comunicació de les institucions públiques. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
0 |
45 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
10 |
12 |
Proves pràctiques |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l'assignatura, els seus objectius, així com els conceptes i continguts bàsics que es donaran. |
Sessió Magistral |
Es tractarà de classes teòriques en les quals s'explicaran els conceptes bàsics de la publicitat i les relacions públiques. |
Atenció personalitzada |
|
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada es farà en les sessions introductòries per saber el grau de coneixements en comunicació, publicitat i relacions públiques que posseeix cada alumne segons la seva formació i activitat professional realitzada fins al moment.
Igualment, les professores oferiran atenció personalitzada a cada alumne que ho necessiti per a la realització dels exercicis i les pràctiques que es faran o plantejaran a la classe. Es pot demanar cita prèvia a través d'un correu electrònic 24h d'antelació a sunsi.huertas@urv.cat o natalia.lozano@urv.cat |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves de desenvolupament |
Examen de desenvolupament de les lectures realitzades per l'alumne. |
100 % de la nota final |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Grunig, J. & Hunt, T., Dirección de relaciones públicas, 2003,
Gestión 2000 Tellis, G.J., Estrategias de publicidad y
promoción, 2001, Addison Wesley Ortega, Enrique, La comunicación
publicitaria, 2004, Pirámide Fernández Cavia, J. y Huertas, A., Redacción
en relaciones públicas, 2009, Pearson/Prentice Hall Victoria, J.S., Reestructuras del sistema
publicitario, 2005, Ariel Comunicación Wilcox, D., Cameron, G. & Xifra, J.,
Relaciones públicas. Estrategias y tácticas, 2006, Pearson/Prentice Hall Tellis, G.J. & Ambler, T., The Sage
Handbook of Advertising, 2007, Sage Publications |
Complementària |
|
Publicitat: Pérez Ruiz,
M.A. (1996). Fundamentos de las estructuras de la publicidad. Editorial
Síntesis, Madrid. Rodríguez del
Bosque, I.; Suárez, A. y García de los Salmones, M.M. (2008). Dirección
publicitaria. Editorial UOC, Barcelona. Pérez-Latre,
F. J. (2000). Planificación y gestión de medios publicitarios. Ariel
Comunicación, Barcelona. Sánchez
Guzmán, J.R. (1993). Teoría de la publicidad. Tecnos, Madrid. Hernández
Martínez, C. (2004). Manual de creatividad publicitaria. Síntesis, Madrid. Méndiz, A.
(2007). Nuevas formas publicitarias. Univ. de Málaga, Málaga. Ries, A. &
Ries, L. (2003). La caída de la publicidad y el auge de las relaciones
públicas. Urano, Barcelona. Klein, N.
(2001). NoLogo. El poder de las marcas. Paidós, Barcelona. Relacions
Públiques: Agee, W.K.;
Ault, P.H.; Cameron, G.T. i Wilcox, D.L. (2001):Relaciones Públicas.
Estrategias y tácticas. Addison Wesley, Madrid. Arceo, J.L. (1999): Tratado de Publicidad y Relaciones
Públicas. ICIE, Madrid. Center, A. H. & Jackson, P. (2003). Public Relations
Practices. Managerial Case Studies and Problems. Prentice Hall, New Jersey. Harrison, S. (2002): Relaciones Públicas: una introducción.
Thomson, Australia. L’Etang, J. & Pieczka, M. (2006). Public Relations.
Critical Debates and Contemporary Practice. Laurence Erlbaum Associates,
Mahwah, New Jersey. Tench, R. & Yeomans, L. (2006). Exploring Public
Relations. Prentice Hall, Harlow. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|