DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) CULTURES CINEMATOGRÀFIQUES EN INTERNET Codi 12765207
Ensenyament
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
CERDAN LOS ARCOS, JOSE FRANCISCO
Adreça electrònica josetxo.cerdan@urv.cat
Professors/es
CERDAN LOS ARCOS, JOSE FRANCISCO
Web
Descripció general i informació rellevant La asignatura se aproxima a los diferentes fenómenos convergentes entre la cultura cinematográfica e Internet

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació
  AC2 Identificar i interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius de partits polítics, les empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc
  AC3 Analitzar i avaluar l'impacte de l'entorn econòmic, polític, social i mediàtic, així com de les tecnologies de la informació i de la comunicació en la societat del risc, i la seva relació i aplicació en la comunicació estratègica
  AC4 Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants
  AC5 Desenvolupar treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'alt nivell i exigència, dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utiliza per elaborar projectes científics i professionals
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp de la comunicació estratègica.
  BC3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
  BC7 Tenir sensibilització en temes mediambientals.
  BC8 Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
-reconocer los cambios acontecidos en las cultura cinematográfica desde la llegada de Internet. AC2
AC3
AC4
BC2
BC5
BC7
BC8
CC4
CC5
CC6
-estudiar los fenómenos de configuran la cultura cinematográfica contemporánea. AC1
AC2
BC3
BC4
BC5
CC1
CC2
CC3
-entender los procesos de cambio contemporáneos en las culturas cinematográficas como unos procesos complejos y ubicados dentro en un contexto más amplio. AC1
AC3
AC4
BC1
BC2
BC4
CC2
CC3
CC4
-analizar los cambios que la cultura de Internet ha introducido en las formas fílmicas. AC1
AC4
AC5
BC1
BC2
CC1
CC4
CC5
CC6

Continguts
Tema Subtema
1-Making Meaning
-Cine digital
-Web cinema 1: webdocumentary
-Web cinema 2: web series
2- Marketing en la web
-Viral
-Los eventos y los sitios (web)
-Mercados y mercadeo en red
3-Distribución
-Los lugares del mercado: compañías y presencia en Internet
-Consumers culture 1: ¿tipos de negocio?
-Consumers culture 2: comunidades creadoras de cultura.
4-El placer del consumo
-Active fan culture
-Nueva crítica

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
 
Sessió Magistral
7 14 21
Seminaris
6 12 18
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
5 5 10
 
Atenció personalitzada
5 5 10
 
Proves de desenvolupament
4 8 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentación de la asignatura y organización del curso
Sessió Magistral Explicación de los marcos conceptuales y meteorológicos de la asignatura, así como repaso de la principal literatura científica al respecto.
Seminaris Sobre la inserción y presencia de trailers cinematográficos en Internet
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Ejercicios de lecutra y discusión de textos que ilustran alguno de los contenidos de la asignatura.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Los contenidos de la sesión magistral se deben reflejar en el trabajo escrito final. 30%
Seminaris Se elaborará una prueba específica sobre el seminario 10%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Participación en la resolución de los problemas planteados en el aula 10%
Atenció personalitzada Los alumnos deberán consultar con el profesor el trabajo a realizar en el marco de la asignatura 10%
Proves de desenvolupament Trabajo de desarrollo personalizado en el que se analiza alguno de los aspectos vistos en la asignatura 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Es obligatoria la asistenciaal 80% de las sesiones para aprobar la asignatura.


Fonts d'informació

Bàsica Lev Manovich, El lenguaje de los nuevos medios de comunicación, Paidós, si
Raymond Bellour, Entre imágenes: foto, cine, video, Ediciones Colhiure, si
Nicholas Rombes, Cinema in the Digital Age, Wallflower, Si
Angel Quintana, Después del cine, El acantilado, si
Henry Jenkins, Convergence Culture, NYU Press, Si

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent