Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació |
|
AC2 |
Identificar i interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius de partits polítics, les empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc |
|
AC3 |
Analitzar i avaluar l'impacte de l'entorn econòmic, polític, social i mediàtic, així com de les tecnologies de la informació i de la comunicació en la societat del risc, i la seva relació i aplicació en la comunicació estratègica |
|
AC4 |
Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants |
|
AC5 |
Desenvolupar treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'alt nivell i exigència, dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utiliza per elaborar projectes científics i professionals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp de la comunicació estratègica. |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
-reconocer los cambios acontecidos en las cultura cinematográfica desde la llegada de Internet. |
AC2 AC3 AC4
|
BC2 BC5 BC7 BC8
|
CC4 CC5 CC6
|
-estudiar los fenómenos de configuran la cultura cinematográfica contemporánea. |
AC1 AC2
|
BC3 BC4 BC5
|
CC1 CC2 CC3
|
-entender los procesos de cambio contemporáneos en las culturas cinematográficas como unos procesos complejos y ubicados dentro en un contexto más amplio. |
AC1 AC3 AC4
|
BC1 BC2 BC4
|
CC2 CC3 CC4
|
-analizar los cambios que la cultura de Internet ha introducido en las formas fílmicas. |
AC1 AC4 AC5
|
BC1 BC2
|
CC1 CC4 CC5 CC6
|
Tema |
Subtema |
1-Making Meaning
|
-Cine digital
-Web cinema 1: webdocumentary
-Web cinema 2: web series
|
2- Marketing en la web
|
-Viral
-Los eventos y los sitios (web)
-Mercados y mercadeo en red
|
3-Distribución
|
-Los lugares del mercado: compañías y presencia en Internet
-Consumers culture 1: ¿tipos de negocio?
-Consumers culture 2: comunidades creadoras de cultura. |
4-El placer del consumo
|
-Active fan culture
-Nueva crítica
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
7 |
14 |
21 |
Seminaris |
|
6 |
12 |
18 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
5 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
8 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación de la asignatura y organización del curso |
Sessió Magistral |
Explicación de los marcos conceptuales y meteorológicos de la asignatura, así como repaso de la principal literatura científica al respecto. |
Seminaris |
Sobre la inserción y presencia de trailers cinematográficos en Internet |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Ejercicios de lecutra y discusión de textos que ilustran alguno de los contenidos de la asignatura. |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Los contenidos de la sesión magistral se deben reflejar en el trabajo escrito final. |
30% |
Seminaris |
Se elaborará una prueba específica sobre el seminario |
10% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Participación en la resolución de los problemas planteados en el aula |
10% |
Atenció personalitzada |
Los alumnos deberán consultar con el profesor el trabajo a realizar en el marco de la asignatura |
10% |
Proves de desenvolupament |
Trabajo de desarrollo personalizado en el que se analiza alguno de los aspectos vistos en la asignatura |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es obligatoria la asistenciaal 80% de las sesiones para aprobar la asignatura. |
Bàsica |
Lev Manovich, El lenguaje de los nuevos medios de comunicación, Paidós, si
Raymond Bellour, Entre imágenes: foto, cine, video, Ediciones Colhiure, si
Nicholas Rombes, Cinema in the Digital Age, Wallflower, Si
Angel Quintana, Después del cine, El acantilado, si
Henry Jenkins, Convergence Culture, NYU Press, Si
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|