DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) PROJECTES DE RECERCA I DIVULGACIÓ DE RESULTATS Codi 12765208
Ensenyament
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
LÓPEZ LÓPEZ, BERNAT
Adreça electrònica bernat.lopez@urv.cat
Professors/es
LÓPEZ LÓPEZ, BERNAT
Web
Descripció general i informació rellevant This seminar is aimed at providing the students with the knowledge, concepts and skills needed to scholarly design, organize, develop, present and disseminate their research projects, starting with their doctoral thesis.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret.
  BC8 Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
To understand and to master the principles, the procedures and the techniques needed to successfully design and develop a complex research project, like a doctoral thesis or similar. BC1
BC4
BC8
CC3
Knowing and mastering the procedures and the techniques involved in elaborating and publishing academic texts, mainly scholarly papers and oral presentations in conferences and seminars. BC6
CC4

Continguts
Tema Subtema
1. Scientific dissemination and tenure track: how the anglo-saxon model of "publish or perish" has been adopted in the Spanish academy. The evaluating agencies and the criteria to validate your research activity.
2. Disseminating your research: the genres of the academic literature. Dissemination platforms: academic journals, monographs, collective books. Main Spanish and anglo-saxon academic publishers. Blind peer review: pros and cons.
3. Evaluating scholarly publications. ISI web of knowledge and other indexes. Academic journals in the field of Communication Studies. Presentation of the Catalan Journal of Communication and Cultural Studies.
4. The research monograph and the research article. Structure. Language usage: vocabulary and style considerations. Writing in English.
5. Bibliographical and documental sources: selection, quotaton and citation, translation, list of sources. Paraphrase and plagiarism. Main academic on line databases.
6. Footnotes, figures, tables, annexes. Other formal aspects of the monography or the research article.
7. The doctoral process: technical and practical considerations.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
23 23 46
Treballs
0 25 25
 
Atenció personalitzada
3 0 3
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presenting the seminar: objectives, contents, development, sources, assessment
Sessió Magistral Classroom lectures. Selected readings by the students.
Treballs Writing an assignment dealing with the contents and the objectives of the seminar.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Treballs
Descripció
Personal tutoring on demand.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs The students will be asked to write a short essay bearing on the contents of the seminar and the selected readings. 100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Barzun, Jacques i Henry F. Graff (1992): The Modern researcher. Fort Worth: Harcourt Brace Jovanovich.

Becker, Howard S. (1986): Writing for social scientists. How to start and finish your thesis, book, or article. Chicago and London: The University of Chicago Press.

De la Lama, Alfredo (2006): Estrategias para elaborar investigaciones científicas. Los acuerdos sociales y los procesos creativos de la ciencia. México DF: Trillas.

Martínez Nicolás, Manuel (2009): "La investigación sobre comunicación en España. Evolución histórica y retos actuales". Revista Latina de Comunicación Social 64 [http://www.ull.es/publicaciones/latina/09/art/01_800_01_investigacion/Manuel_Martinez_Nicolas.html].

Norman, Guy (1999): Cómo escribir un artículo científico en inglés. Madrid: Hélice.

Phillips, E. M. y D. S. Pugh (2005): La tesis doctoral. Un manual para estudiantes y sus directores. Barcelona: Bresca Editorial.

Portocarrero, Gonzalo i Claudia Bielich (2006): ¿Por qué los estudiantes no hacen sus tesis? [www.pucp.edu.pe/departamento/comunicaciones/images/documentos/cap02-gportocarrero.pdf]

Sánchez Tamés, Ricardo (2004): Cómo publicar. Oviedo: Ediciones de la Universidad de Oviedo.

Universitat Rovira i Virgili (2008): Llibre d’estil de les tesis doctorals de la URV [http://www.urv.cat/media/upload/arxius/doctorats_masters/EdPiD/LLIBRE_ESTIL_catv6_web.pdf]

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent