DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) PROJECTES DE RECERCA I DIVULGACIÓ DE RESULTATS Codi 12765208
Ensenyament
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Jul., Set.
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
CASTELLÓ COGOLLOS, ENRIC
Adreça electrònica enric.castello@urv.cat
Professors/es
CASTELLÓ COGOLLOS, ENRIC
Web
Descripció general i informació rellevant Aquest curs consta amb una sèrie de seminaris que preparen l'estudiant per dissenyar, executar i redactar projectes de recerca, així com per a presentar resultats d'estudis tant acadèmics com professionals. El curs està especialment indicat per a orientar en l'execució del Treball de Final de Màster, per la qual cosa l'assignatura es molt recomanable per a estudiants que requereixin un reforç en relació al TFM.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret.
  BC8 Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Entendre i dominar els principis, procediments i tècniques necessàries per a realitzar amb solvència projectes de recerca, així com per a comunicar-los. BC1
BC4
BC8
CC3
Conèixer i aplicar els procediments per a publicar textos acadèmics en revistes i col·leccions. BC6
CC4

Continguts
Tema Subtema
1. El disseny d'un projecte: tipus de treball, utilitat, preguntes, aproximacions i metodologies.
2. L'estil acadèmic i divulgatiu: registre, lèxic i sintaxi.
3. Estructura i ordenació d'un treball. Aspectes formals, taules, images, annexos.
4. Les fonts i el seu tractament: cites, referències, bases de dades, repositoris i revistes científiques.
5. Resum executiu i presentació de resultats.
6. Conversió en publicació: articles científics, col·leccions, monografies.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
23 23 46
Treballs
0 20 20
Presentacions / exposicions
0 5 5
 
Atenció personalitzada
3 0 3
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació del curs i objectius.
Sessió Magistral Classes i lectures
Treballs Assajos i treballs
Presentacions / exposicions Presentació a classe
Atenció personalitzada Tutories

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Treballs
Descripció
Tutories on-demand

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Treball acadèmic seguint estructures i guies explicats a classe. 60%
Presentacions / exposicions Presentacions 40%
Altres

Participació

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent.


Fonts d'informació

Bàsica

arzun, Jacques i Henry F. Graff (1992): The Modern researcher. Fort Worth: Harcourt Brace Jovanovich.

Becker, Howard S. (1986): Writing for social scientists. How to start and finish your thesis, book, or article. Chicago and London: The University of Chicago Press.

De la Lama, Alfredo (2006): Estrategias para elaborar investigaciones científicas. Los acuerdos sociales y los procesos creativos de la ciencia. México DF: Trillas.

Gretham, Bryan (2001) How to write better essays. Palgrave MacMillan: London.

Martínez Nicolás, Manuel (2009): "La investigación sobre comunicación en España. Evolución histórica y retos actuales". Revista Latina de Comunicación Social 64 [http://www.ull.es/publicaciones/latina/09/art/01_800_01_investigacion/Manuel_Martinez_Nicolas.html].

Norman, Guy (1999): Cómo escribir un artículo científico en inglés. Madrid: Hélice.

Phillips, E. M. y D. S. Pugh (2005): La tesis doctoral. Un manual para estudiantes y sus directores. Barcelona: Bresca Editorial.

Portocarrero, Gonzalo i Claudia Bielich (2006): ¿Por qué los estudiantes no hacen sus tesis? [www.pucp.edu.pe/departamento/comunicaciones/images/documentos/cap02-gportocarrero.pdf]

Sánchez Tamés, Ricardo (2004): Cómo publicar. Oviedo: Ediciones de la Universidad de Oviedo.

Universitat Rovira i Virgili (2008): Llibre d’estil de les tesis doctorals de la URV [http://www.urv.cat/media/upload/arxius/doctorats_masters/EdPiD/LLIBRE_ESTIL_catv6_web.pdf]

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
MÈTODES QUALITATIUS D'INVESTIGACIÓ EN COMUNICACIÓ/12765102
MÈTODES QUANTITATIUS D'INVESTIGACIÓ EN COMUNICACIÓ/12765103
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent