Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació |
|
AC4 |
Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants |
|
AC5 |
Desenvolupar treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'alt nivell i exigència, dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utiliza per elaborar projectes científics i professionals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp de la comunicació estratègica. |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Es pretén que els alumnes aprenguin sobre comunicació estratègica dels territoris, ja sigui pel que fa a l'àmbit turístic com a nivell global.
Els alumnes aprendran què són les marques turístiques o de destinacions i el seu ús en la comunicació dels territoris.
També es coneixerà l'ús de les noves tecnologies de la informació en la comunicació dels territoris i les seves marques. |
AC1 AC4 AC5
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC7
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5
|
Tema |
Subtema |
1. El concepte de marques territori: marques ciutat, marques de destinació, etc.
2. La comunicació de les marques territori a través del marketing i de les relacions públiques.
3. La creació i la comunicació de les marques territori a través dels llocs web. Potencialitats i limitacions. La interactivitat. La concordança de la marca.
4. La comunicació de les marques territori a través dels social media.
5. La comunicació de crisi de les marques territori a través dels mitjans socials. |
1.1. Definicions i conceptes.
1.2. Les funcions de les marques territori.
1.3. Les seves limitacions.
2.1. Les limitacions del marketing i les potencialitats de les relacions públiques.
3.1. Característiques de les webs per a una bona comunicació de les marques territori.
4.1. Usos i potencialitats dels social media.
4.2. Usos per part de les destinacions.
4.3. Usos per part dels públics.
5.1. Tipus de crisi en els territoris i les destinacions.
5.2. Com gestionar la comunicació de crisi a través dels mitjans socials.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
25 |
45 |
Sessió Magistral |
|
7 |
20 |
27 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Els alumnes/as seran informats a l'inici de l'assignatura del seu temari, del seu funcionament, del que s'espera d'ells i dels treballs pràctics que hauran de realitzar. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El professor/a proposarà la realització de treballs pràctics durant l'assignatura que els alumnes hauran de realitzar i lliurar correctament. |
Sessió Magistral |
L'assignatura també constarà de classes o sessions magistrals on el professor/a explicarà els continguts teòrics. |
Atenció personalitzada |
L'alumne podrà dirigir-se al professor, anar al seu despatx o tenir tutories quan ho sol·liciti. |
|
Descripció |
Els alumnes tindran una atenció personalitzada a través de la disponibilitat del professor/a en hores de tutoria quan els alumnes ho sol·licitin i tinguin dubtes respecte a la realització de les pràctiques que han de realitzar. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es proposaran 3 pràctiques o treballs a realitzar al llarg de tota l'assignatura. La mitjana dels tres serà la nota final. |
100% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent. L'avaluació d'aquesta assignatura és avaluació continuada. Els alumnes aniran lliurant les pràctiques que proposi el professor/a al llarg de l'assignatura. |
Bàsica |
Jordi de San Eugenio, Manual de comunicación turística, Documenta Universitaria, 2011
G. Ashworth and M. Kavaratzis, Towards Effective Place Brand Management, Edwar Elgar, 2010
Gretzel, Law and Fuchs, Information and Communication Technologies in Tourism, Springer Wien, 2010
TURITEC, Actas del Congreso TURITEC, Universidad de Málaga, 2012
Assumpció Huertas, La comunicación de los territorios, los destinos y sus marcas, UOC Ediciones, 2014
Assumpció Huertas (Ed.), La comunicación de los destinos turísticos y sus marcas a través de los medios sociales, Universitat Rovira i Virgili, 2016
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE COMUNICACIÓ ESTRATÈGICA/12765202 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|