DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) COMUNICACIÓ ESTRATÈGICA DE LES MARQUES TERRITORI Codi 12765211
Ensenyament
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Jul., Set.
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
Adreça electrònica sunsi.huertas@urv.cat
Professors/es
HUERTAS ROIG, MARIA ASUNCION
Web
Descripció general i informació rellevant En aquesta assignatura del màster es pretén donar a conèixer què són les marques territori, les marques turístiques, les identitats dels territoris i la seva importància en la comunicació territorial. Igualment analitzarem la comunicació de les destinacions turístiques i les seves marques a través dels llocs web i els mitjans socials.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació
  AC4 Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants
  AC5 Desenvolupar treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'alt nivell i exigència, dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utiliza per elaborar projectes científics i professionals
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp de la comunicació estratègica.
  BC3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC7 Tenir sensibilització en temes mediambientals.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Es pretén que els alumnes aprenguin sobre comunicació estratègica dels territoris, ja sigui pel que fa a l'àmbit turístic com a nivell global. Els alumnes aprendran què són les marques turístiques o de destinacions i el seu ús en la comunicació dels territoris. També es coneixerà l'ús de les noves tecnologies de la informació en la comunicació dels territoris i les seves marques. AC1
AC4
AC5
BC1
BC2
BC3
BC4
BC7
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5

Continguts
Tema Subtema
1. El concepte de marques territori: marques ciutat, marques de destinació, etc.
2. La comunicació de les marques territori a través del marketing i de les relacions públiques.
3. La creació i la comunicació de les marques territori a través dels llocs web. Potencialitats i limitacions. La interactivitat. La concordança de la marca.
4. La comunicació de les marques territori a través dels social media.
5. La comunicació de crisi de les marques territori a través dels mitjans socials.
1.1. Definicions i conceptes.
1.2. Les funcions de les marques territori.
1.3. Les seves limitacions.
2.1. Les limitacions del marketing i les potencialitats de les relacions públiques.
3.1. Característiques de les webs per a una bona comunicació de les marques territori.
4.1. Usos i potencialitats dels social media.
4.2. Usos per part de les destinacions.
4.3. Usos per part dels públics.
5.1. Tipus de crisi en els territoris i les destinacions.
5.2. Com gestionar la comunicació de crisi a través dels mitjans socials.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
20 25 45
Sessió Magistral
7 20 27
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Els alumnes/as seran informats a l'inici de l'assignatura del seu temari, del seu funcionament, del que s'espera d'ells i dels treballs pràctics que hauran de realitzar.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària El professor/a proposarà la realització de treballs pràctics durant l'assignatura que els alumnes hauran de realitzar i lliurar correctament.
Sessió Magistral L'assignatura també constarà de classes o sessions magistrals on el professor/a explicarà els continguts teòrics.
Atenció personalitzada L'alumne podrà dirigir-se al professor, anar al seu despatx o tenir tutories quan ho sol·liciti.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes tindran una atenció personalitzada a través de la disponibilitat del professor/a en hores de tutoria quan els alumnes ho sol·licitin i tinguin dubtes respecte a la realització de les pràctiques que han de realitzar.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es proposaran 3 pràctiques o treballs a realitzar al llarg de tota l'assignatura. La mitjana dels tres serà la nota final. 100%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent.

L'avaluació d'aquesta assignatura és avaluació continuada. Els alumnes aniran lliurant les pràctiques que proposi el professor/a al llarg de l'assignatura.


Fonts d'informació

Bàsica Jordi de San Eugenio, Manual de comunicación turística, Documenta Universitaria, 2011
G. Ashworth and M. Kavaratzis, Towards Effective Place Brand Management, Edwar Elgar, 2010
Gretzel, Law and Fuchs, Information and Communication Technologies in Tourism, Springer Wien, 2010
TURITEC, Actas del Congreso TURITEC, Universidad de Málaga, 2012
Assumpció Huertas, La comunicación de los territorios, los destinos y sus marcas, UOC Ediciones, 2014
Assumpció Huertas (Ed.), La comunicación de los destinos turísticos y sus marcas a través de los medios sociales, Universitat Rovira i Virgili, 2016

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
FONAMENTS DE COMUNICACIÓ ESTRATÈGICA/12765202
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent