DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) COMUNICACIÓ INSTITUCIONAL Codi 12765217
Ensenyament
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Estudis de Comunicació
Coordinador/a
OLIVAN RIGAU, CINTA
Adreça electrònica cinta.olivan@urv.cat
Professors/es
OLIVAN RIGAU, CINTA
Web
Descripció general i informació rellevant Esta asignatura está diseñada para que los estudiantes comprendan y puedan desarrollar profesionalmente el rol estratégico de la comunicación en organizaciones públicas e instituciones, como elemento fundamental para dar servicio a la comunidad y trabajar por el interés general des de los valores democráticos. Los contenidos combinan la base teórica fundamental para la gestión de la comunicación en una institución y el estudio de su aplicación práctica en casos reales.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació
  AC3 Analitzar i avaluar l'impacte de l'entorn econòmic, polític, social i mediàtic, així com de les tecnologies de la informació i de la comunicació en la societat del risc, i la seva relació i aplicació en la comunicació estratègica
  AC4 Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC2 Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp de la comunicació estratègica.
  BC3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
  BC5 Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aprendre i compartir coneixements, metodologia i habilitats fonamentals per a la gestió de la comunicació institucional AC1
AC3
AC4
BC1
BC2
BC3
BC5

Continguts
Tema Subtema
1. Principis estratègics bàsics de la Comunicació Institucional
2. L'organització de la comunicació en una institució.
3. Aspectes legals rellevants per a la gestió de la comunicació institucional.
4. Resolució de casos pràctics.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
18 36 54
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
6 9 15
Resolució de problemes, exercicis
3 0 3
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció de l'assignatura
Sessió Magistral Contingut de l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Anàlisi de casos
Resolució de problemes, exercicis Anàlisi de casos
Atenció personalitzada Tutories

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Tutorías on demand. Contacten con bartomeu.navarro@urv.cat

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Anàlisi de casos i exercicis 50%
Resolució de problemes, exercicis Treball sobre un cas 50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Els estudiants matriculats a la URV segueixen el sistema ECTS i tenen dret a les convocatòries d'avaluació indicades a la normativa acadèmica de grau i màster vigent.


Fonts d'informació

Bàsica , , ,

BEL MALLÉN, José Ignacio (2004): Comunicar para crear valor. Barañáin: EUNSA.

BENAVIDES, J. et al. (2001): Dirección de comunicación empresarial e institucional. Barcelona: Gestió 2000.

CAPRIOTTI PERI, P. (2009): Branding Corporativo. Fundamentos para la gestión estratégica de la Identidad Corporativa, Chile.

CASTILLO, Antonio (2009): Comunicación organizacional, teorías y estudios. Madrid: CELAYA, J. (2009): La empresa en la web 2.0., Gestión 2000, Barcelona.

FERNÁNDEZ COLLADO, C. (2005): La comunicación en las organizaciones, Ed. Trillas, España.

MARTINEZ SOLANA, Y. (2004): La Comunicación Institucional. Análisis de sus problemas y soluciones. Madrid: Fragua.

PUIG PICART, Toni (2004): La comunicación municipal cómplice con los ciudadanos. Barcelona: Paidós.

SOTELO ENRIQUEZ, C. (2001): Introducción a la comunicación institucional. Barcelona: Ariel.

VILLAFAÑE, Justo (2013): La buena empresa. Propuesta para una teoría de la reputación corporativa. Pearson Educación.

XIFRA TRIADÚ, Jordi (2000): Teories i models de les relacions públiques. Valencia: Edicions 3i4.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent