DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) DISSENY D' EXPERIÈNCIES Codi 12765218
Ensenyament
Comunicació Estratègica en la Societat del Risc (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Geografia
Coordinador/a
NEL·LO ANDREU, MARTA GEMMA
Adreça electrònica martagemma.nello@urv.cat
Professors/es
NEL·LO ANDREU, MARTA GEMMA
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura es cursa en anglés al Campus de Vilaseca. La creació de nous productes turístics és la clau per a millorar la competitivitat d'una destinació. Per a això, és importnat conèixer noves tendències de l'activitat així com les dinàmiques dels mercats i consumidors. Analitzarem productes i activitats turístiques emergents i innovadores, així com la seva comunicació.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC2 Identificar i interpretar els processos i els fenòmens informatius i comunicatius de partits polítics, les empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc
  AC4 Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants
  AC5 Desenvolupar treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'alt nivell i exigència, dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utiliza per elaborar projectes científics i professionals
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Profundiza en el conocimiento de un tema concreto de la comunicación en las empresas, instituciones y organizaciones, ya sea un sector especializado o en algunas herramientas y técnicas de comunicación y/o investigación. AC2
AC4
CC2
CC3
Domina los procesos, estructuras e instrumentos de un tema específico de la comunicación de patrimonio, territorio y turismo. AC4
AC5
BC3
BC4
BC5
BC6
CC3
Desarrolla estrategias de comunicación en un ámbito especializado de comunicación. AC4
BC3
CC3

Continguts
Tema Subtema
Avui en dia els turistes volen aprendre, descobrir y viure experiències úniques. Ells busquen interactuar. Volen conèixer com viu altre gent y visitar llocs insòlits i poc coneguts.
Per proporcionar una experiència memorable, no es pot improvisar. Es requereix d'una extensa planificació i esforç.

Tema 1. Nuevas tendencias y dinámicas de los mercados turísticos. Condicionantes del desarrollo de nuevos productos y actividades de ocio.


Tema 2. Tendencias emergentes y factores estratégicos para la renovación, desarrollo y comunicación de nuevos productos turísticos.

Tema 3. La experiència... l'objectiu. Definició. El Mix de moltes coses. El producte de moltes idees. La suma de molts detalls.

Tema 4. Tipología de nuevos productos y actividades turísticas. Formas innovadoras de distribución. Análisis de casos.

Tema 5. Condicionantes en la producción y comunicación del sector del ocio.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
14 8 22
Treballs
5 20 25
Presentacions / exposicions
3 9 12
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
4 7 11
 
Atenció personalitzada
2 1 3
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Sesión destinada a introducir la asignatura. Su estructura y el sistema de evaluación.
Sessió Magistral Exposición contenidos téoricos de la asignatura
Treballs El trabajo permitirá aplicar los conocimientos e instrumentos explicados y tratados en las diferentes sesiones así como poner de manifiesto la capacidad creativa del alumno. El tema y el guión del trabajo, así como los criterios serán explicados en clase.
Presentacions / exposicions Presentar y comunicar el trabajo de la asignatura realizado por el alumno.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Análisis, reflexión y debate de casos prácticos así como artículos propuestos.
Atenció personalitzada Seguimiento de los trabajos y dudas.

Atenció personalitzada
 
Treballs
Descripció
La atención personalizada se realizará durante toda la asignatura para poder orientar y hacer el seguimiento del trabajo final así como de las dudas que se puedan presentar.

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Creación de un producto innovador 45%
Presentacions / exposicions Exposición del trabajo 15%
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Selección y análisis de productos y de casos. Artículos. 30%
Altres

Participación en clase


10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Los estudiantes matriculados en la URV siguen el sistema ECTS y tienen derecho a las convocatorias de evaluación indicadas en la normativa académica de grado y máster vigente.


Fonts d'informació

Bàsica AAVV, The Future of travel. The new vocabulary of travel and tourism, Know, recurso electrónico
Shone,P. , Contemporary tourist experience. Concepts and consequences, Sharpley, 2012
Morgan, M. ; Lugosi, P. , The tourism and leisure experience, Channel view publications, 2010
Agnete, S. Eide D. et al. , Handbook of research on Innovation in Tourism Industries, Edward Elgar Publising, 2014
OMT , Manual de Desarrollo de Productos turísticos, OMT, 2013
OMT, Panorama OMT del Turismo Internacional 2015, OMT, 2015
, World Travel Market Report, ,
Colin Shaw, The DNA of Customer Experience, Palgrave Macmillan UK, 2007
Book by Isabelle Frochot and Wided Batat, Marketing and Designing the Tourist Experience, Goodfellow Publishers, 2013
Andre Rossi, Maurizio Goetz, Tourist Experience Design , Hoepli, 2011
Nina K. Prebensen, Joseph S. Chen, Muzaffer Uysal, Creating Experience Value in Tourism, Cabi, 2014
Mike PressRachel Cooper, The Design Experience: The Role of Design and Designers in the Twenty-First Century, Routledge, 2017
AAVV, The Design, Experience and Practice of Networked Learning, Springer International Publishing, 2016
Bert Smit, Frans Melissen, Sustainable Customer Experience Design: Co-creating Experiences in Events, Tourism and Hospitality, Routledge, 2018

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
IMPORTANT. Assignatura a impartir a la Facultat de Turisme de Geografia (Vila-seca). Aquesta assignatura és equivalent a l'assignatura EXPERIENCE DESIGN (21655203). El llenguatge de l'assignatura és en anglès.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent