DADES IDENTIFICATIVES 2014_15
Assignatura (*) LES TIC APLICADES A LA CONSERVACIÓ I DIFUSIÓ DEL PATRIMONI Codi 12775106
Ensenyament
Patrimoni Artístic i Cooperació Cultural (2012)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
4 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
SALCEDO MILIANI, ANTONIO ENRIQUE
Adreça electrònica antonio.salcedo@urv.cat
0
Professors/es
SALCEDO MILIANI, ANTONIO ENRIQUE
LANAU FRANCH, PILAR
ALFONSO MUÑOZ, MIREIA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC3 Aplicar els criteris utilitzats per la difusió i investigació del Patrimoni Artístic
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Aprendre a aprendre.
  BC3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret.
  BC8 Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
AC3
BC1
BC3
BC4
BC5
BC6
BC8
CC1
CC2
CC3
CC4

Continguts
Tema Subtema
Introducció




Definició
Avantatges i desavantatges
Eines 2.0 i 3.0
Les TIC i el Patrimoni Cultura
Cultura digital i llenguatge hipermedia
Avantatges i deavantatges
Marketing
Les TIC’s als museus
Redefinició de museu i públic
Base de dades
Avantatges i usos de les TIC’s
Exemples reals
Treball final

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
16 0 16
Seminaris
20 0 20
 
Atenció personalitzada
4 0 4
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Basada en respondre els dubtes i les motivacions de l’alumnat.
Sessió Magistral Basada en exposicions formals, a càrrec del professor.
Seminaris Basada en la pràctica, recerca i anàlisi de la matèria donada a classe.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Seminaris
Descripció
Descripció A més de les consultes habituals en cada sessió de classe, l'alumne disposarà de la plataforma moodle amb la finalitat de contrastar, consultar i completar les informacions que li siguin precises per millorar el desenvolupament de la preparació de l'assignatura

Avaluació
  Descripció Pes
Seminaris Treball pràctic que permeti valorar i avaluar els coneixements adquirits en l'assignatura 60% de la nota final
Altres

Participació a classe, amb assistència mínima al 80% de les sessions.

40% de la nota final
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica CARRERAS MONFORT, CÈSAR. , Evaluación TIC en el patrimonio cultural: metodologías y estudio de casos , ,
CARRERAS MONFORT, CÈSAR; MUNILLA CABRILLANA, GLÒRIA., Patrimonio Digital, Barcelona, Editorial UOC, 2005.
SPRÜNKER, JANINE; MUNILLA, GLÒRIA., Educació, museus i TIC: Materials i activitats a Internet, Barcelona, Editorial UOC,, 2009
LEIVA-AGUILERA, JAVIER., estión de la reputación online: crea fácilmente tu estrategia de presencia en la Red, Editorial UOC,

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Per seguir amb aprofitament l'assignatura, és aconsellable tenir coneixements bàsics d’informàtica i Internet.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent