Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Identificar les tendències actuals en quant a la prevenció, conservació i restauració del patrimoni a nivell nacional i internacional |
|
AC2 |
Identificar els aspectes teòrics que intervenen en la conceptualització del patrimoni cultural i artístic |
|
AC3 |
Aplicar els criteris utilitzats per la difusió i investigació del Patrimoni Artístic |
|
AC4 |
Analitzar les polítiques de conservació i restauració nacionals i internacionals, així com les lleis i normes per a la seva aplicació en l'exercici professional |
|
AC5 |
Adquirir la capacitat per desenvolupar projectes d'investigació, científics, tècnics i analítics encaminats a la conservació del patrimoni històric artístic |
|
AC6 |
Utilitzar els instruments i mètodes d'examen dels béns culturals |
|
AC7 |
Saber aplicar les tècniques més avançades en la conservació, restauració, catalogació, organització i gestió d'arxius i digitalització |
|
AC8 |
Interpretar les obres d'art en el seu context històric i artístic |
|
AC9 |
Desenvolupar una actitud oberta, respectuosa i crítica cap a la diversitat d'expressions artístiques i culturals valorant la importància del diàleg intercultural i la realització d'experiències artístiques compartides |
|
AC10 |
Utilitzar les diferents metodologies d'investigació sobre el patrimoni arquitectònic, escultòric, pictòric, fotogràfic i cinematogràfic de l'Arc Mediterrani y Amèrica Llatina |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret. |
|
BC7 |
Tenir sensibilització en temes mediambientals. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Conèixer el marc teòric i conceptual específic de l'assignatura.
Aprendre a localitzar i processar informació del tema de l'assignatura.
Aprendre a redactar un assaig sobre un dels temes de l'assignatura. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC6 AC7 AC8 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Tema |
Subtema |
1.- Cultura: conceptes i tendències. Els contextos socials a la ciutat i el camp a Europa. L'experiència marítima: del Meditarrani a l'Atlàntic. |
|
2.- La Ibero-Amèrica colonial. Els contextos socials a la ciutat i el camp: colonització, transformació indígena, l'espai urbà, els centres miners, el món rural. |
|
3.- La cultura de la desigualtat: el treball, l'alimentació i el consum, la condició ètnica, la gerarquia social. |
|
4.- Homes, dones, i famílies, a l'era moderna mediterrània i iberoamericana. La religiositat iberoamericana (rituals, festes i diversions). |
|
5.- Les transgressions i la marginalitat a Iberoamèrica: la sexualitat, la màgia, la vagància, el cimarronatge i els palenques, la vida fronterera. |
|
6.- L'educació, la cultura lletrada, les arts i les ciències a la Iberoamèrica colonial. |
|
7.- La literatura, la música i l'art a Iberoamèrica de 1830 a 1930. |
|
8.- Les arts i els canvis socials a Iberoamèrica de 1930 a 1960. |
|
9.- Les arts i els canvis socials a Iberoamèrica des de la dècada de 1960 fins la de 1990. |
|
10.- Les transformacions culturals recents. Comentari final. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Seminaris |
|
15 |
15 |
30 |
Treballs |
|
0 |
14 |
14 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del curs. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament del temari. |
Seminaris |
Presentació i debat per part dels alumnes de lectures i materials assignats. |
Treballs |
El Treball consistirà en un assaig de 10 pàgines com a màxim. |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Atenció als alumnes per orientar i fer seguiment de l'assaig/treball que és necessari presentar. |
|
|
Descripció |
Pes |
Seminaris |
Presentació per part dels alumnes de textos o materials d'estudi assignats. Dins d'aquest concepte, també s'hi inclou l'assistència a classe. |
10% |
Treballs |
Avaluació de l'assaig de 10 pàgines a doble espai com a màxim. Es valorarà les fonts utilitzades, la redacció i el contingut. |
90% |
Altres |
L'assistència a classe és condició necessària per poder aprovar l'assignatura. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Alberto Tenenti, La Edad Moderna: Siglos XVI-XVIII, , 2003
Magdalena Chocano, La América colonial (1492-1763): cultura y vida cotidiana, , 2000
Leslie Bethel, compilador, Historia de América Latina, , 1990-2002
|
|
Complementària |
James Lockhart i Stuart Schwartz., América Latina en la Edad Moderna, , 1992
Stuart B. Schwartz, Cada uno en su ley. Salvación y tolerancia religiosa en el Atlántico ibérico, , 2010
Tomás Gutiérrez Alea , Memorias del subdesarrollo , , 1968
Carlos Diegues , Bye Bye Brasil , , 1980
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
CIUTAT I PATRIMONI A AMÈRICA LLATINA/12775203 | CIUTAT I PATRIMONI EN EL MEDITERRANI MERIDIONAL/12775202 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
METODOLOGIA PER L'ELABORACIÓ D'UN PROJECTE D'INVESTIGACIÓ I D'UN PROJECTE TÈCNIC/12775105 | LA MÚSICA BARROCA DE LES CATEDRALS. D'EUROPA A AMÈRICA/12775205 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CIUTAT I PATRIMONI A AMÈRICA LLATINA/12775203 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|