Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Identificar les tendències actuals en quant a la prevenció, conservació i restauració del patrimoni a nivell nacional i internacional |
|
AC5 |
Adquirir la capacitat per desenvolupar projectes d'investigació, científics, tècnics i analítics encaminats a la conservació del patrimoni històric artístic |
|
AC7 |
Saber aplicar les tècniques més avançades en la conservació, restauració, catalogació, organització i gestió d'arxius i digitalització |
|
AC9 |
Desenvolupar una actitud oberta, respectuosa i crítica cap a la diversitat d'expressions artístiques i culturals valorant la importància del diàleg intercultural i la realització d'experiències artístiques compartides |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectius |
Competències |
Introducció a la interpretació del patrimoni del Barroc a través de la Història de la Música
Assolir flexibilitat interdisciplinària ( arquitectura en relació a la música) |
AC1 AC5
|
BC1 BC5
|
CC3
|
visió panoràmica comparativa Europa.Amèrica |
AC7 AC9
|
BC1
|
CC2 CC3
|
Tema |
Subtema |
1. La Venecia de los Gabrielli. Música y arquitectura: Policoralidad. |
|
2. Roma y el Oratorio: ciudad y espacios de recepción. Filippo Neri versus Giacomo Carissimi. |
|
3. El proselitismo de los Jesuítas. La música y sus funciones en las primeras misiones americanas. |
|
4. El Barroco musical, de Bolivia a Perú, de Ciudad de Mexico a California Juan de Araujo, Manuel de Sumaya y su época. |
|
5. De la Catedral de Sucre a los Salones de Cuzco. Música profana y mestizaje. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Fòrums de discussió |
|
5 |
15 |
20 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
5 |
10 |
15 |
Treballs |
|
4 |
12 |
16 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación inicial y elementos de debate en el aula |
Sessió Magistral |
Las sesiones irán siempre acompañadas de audiciones musicales |
Fòrums de discussió |
Creación de espacios de discusión a través de los foros viruales |
Pràctiques de camp/sortides |
Asistencia a espectáculos |
Treballs |
Trabajo sumativo |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
Es necesario para superar la asignatura establecer contacto personalizado a través de las tutorías que se concertaran a l inicio |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Asistencia a las sesiones y participación activa en el aula |
30% |
Fòrums de discussió |
Foros virtuales sobre crónicas de espectáculos y temas afines al programa de la asignatura,
Debate alrededor de las actividades externas
|
15% |
Pràctiques de camp/sortides |
Asistencia a eventos musicales de interés para el perfil investigador del estudiantado |
5% |
Treballs |
Trabajo individual según líneas de investigación |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Claude Palisca, El ideal barroco, , http://www.sohns-musica.com.ar/Barroco.html
Lauro Ayestarán, El barroco musical hispanoamericano, Universitat de Texas, http://www.jstor.org/stable/779800
Carlos Páramo Bonilla, "Música colonial": la invención sonora del barroco hispanoamericano, Universidad externado de Colombia, http://acontratiempo.bibliotecanacional.gov.co/?ed
Lorenzo Bianconi, El siglo XVII en Historia de la música, vol. 5, Turner música, Madrid 1986
Richard Taruskin, The seventeenth and eighteenth centuries, The Oxford history of western music, vol. 2, Oxford University Press, New York: 2005
|
Bibliografia de referencia sobre el período . Friederich Blume: Renaissance and baroque music: a comprehensive
survey (New York: Faber and Faber, 1969; original alemán de 1968).
- George J. Buelow (ed.): The late Baroque era: from 1680s to 1740, Man and Music, vol. 4 (Londres: Macmillan, 1993)
- Manfred Bukofzer: La música en la época barroca: de Monteverdi a Bach
(Madrid: Alianza Editorial, 1986 y 1998, original de 1947)
- Tim Carter: Music in late Renaissance and early Baroque Italy (Londres: Batsford 1992).
- Tim Carter y John Butt (Eds.) The Cambridge History of
Seventeenth-Century Music. (Cambridge: Cambridge University Press,
2005).
- Philip G. Downs: La música clásica (Madrid: Akal, 1998).
- John Walter Hill: La música barroca. (Madrid: Akal, 2008; original 2005)
- Claude Palisca: La música del barroco (Buenos Aires: Victor Lerú, 1983; original de 1968).
- Nino Pirrota: Music and Culture in Italy from de Middle Ages to the Baroque (Cambridge: Massachusetts, 1984).
- Curtis Price (ed.): The Early Baroque Era: From the late 16th century
to th 1660s, Man and Music, vol. 3 (Londres: Macmillan, 1993). |
Complementària |
, http://elsfogonsdemefist.wix.com/ars-alchimia#!__ars-alchimica-catal, ,
, http://www.baroquemusic.org/index.html, ,
Rosa Tamarit Sumalla, Maria Magdalena.ecce mulier: música plor i èxtasi en l'adveniment del Barroc, Tarragona 2011, Arola
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
CIUTAT I PATRIMONI A AMÈRICA LLATINA/12775203 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ANÀLISI I INTERPRETACIÓ DE L'ART EN RELACIÓ AL TERRITORI/12775101 |
|
|
Altres comentaris |
Es importante haber consultado la bibliografia y haber adquirido nociones básicas sobre la música del Renacimiento y el Barroco. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|