Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Avaluar la informació actualitzada en els diferents camps d'investigació |
|
AC2 |
Tenir capacitat de decisió analítica |
|
AC3 |
Conduir protocols d'anàlisi tècnica |
|
AC4 |
Avaluar restes fòssils i decidir en intervenció arqueològica preventiva |
|
AC5 |
Planificar la intervenció arqueològica de prospecció i excavació |
|
AC7 |
Capacitar-se en el tractament i registre de dades |
|
AC8 |
Avaluar i decidir en la conservació i restauració |
|
AC9 |
Planificar projectes d'investigació |
|
AC10 |
Organitzar equips d'investigació |
|
AC11 |
Tenir capacitat d'investigació, generació de paradigma i demostració |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi. |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
1.- Conèixer i avaluar les obres gràfiques de les societats prehistòriques d'acord a una dinàmica temporal
|
AC1 AC9 AC11
|
BC1 BC2 BC3 BC8
|
CC1 CC3 CC5
|
2.- Comprensió del fet gràfic com un procés social vinculat a les produccions humanes
|
AC1 AC2 AC9 AC11
|
BC1 BC2 BC3 BC6 BC8
|
CC1 CC3 CC4 CC5
|
3.- Avaluació contextual de l'art prehistòric
|
AC1 AC2 AC10 AC11
|
BC2 BC3 BC6 BC8
|
CC3 CC4
|
4.- Aplicació de les tècniques del treball de camp (aixecament i registre documental)
|
AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC8 AC9 AC10
|
BC4 BC8
|
CC2 CC3
|
5.- Avaluació de les variables de l'estudi (temes, tècniques i estil)
|
AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC8 AC9 AC10
|
BC4 BC8
|
CC1
|
6.- Avaluació i crítica dels sistemes de datació
|
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC8 AC9
|
BC3 BC8
|
CC2 CC3
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió teòrica de situació del grafisme en la història i desenvolupament dels conceptes que expliquen el grafisme en el Plistocè. Activitats personals dels estudiants per avaluar bibliografia històrica i buscar referències bibliogràfiques i a la xarxa. |
Sessió Magistral |
Sessions teòriques per avaluar i discutir continguts adquirits en la fase prèvia |
Pràctiques de camp/sortides |
Visita de camp sobre art paleolític (zona cantàbrica)
Visita de camp sobre art llevantí i esquemàtic (zona llevantina)
|
Treballs |
Treball escrit sobre algun dels temes que es desenvolupen en cada un dels blocs temàtics |
Atenció personalitzada |
- Aclariment de les qüestions concretes relatives als blocs temàtics concrets
- Ampliació dels recursos i bibliografia
- Desenvolupament dels interessos personals que els alumnes puguin tenir sobre els temes concrets que se desenvolupen en els blocs temàtics. |