Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC8 |
Aprofundir en el coneixement de les ciències de l'antiguitat relacionades amb l'arqueologia: Història, Filologia clàssica, Epigrafia i Numismàtica i Història de l'Art Clàssic. |
|
AC9 |
Conèixer les línies de recerca actuals de l'arqueologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col•laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Objectius |
Competències |
Conèixer els mecanismes científics de la difusió del coneixement en els àmbits de l'Arqueologia, les Ciències de l'Antiguitat i el Patrimoni Històric-artístic. |
AC8 AC9
|
BC4 BC5 BC6 BC8
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6
|
Tema |
Subtema |
1. Mecanismes científics de la difusió del coneixement en els àmbits de l'Arqueologia, les Ciències de l'Antiguitat i el Patrimoni Històric-artístic. La situació a Europa.
2. Llegislació vigent sobre Arqueologia i Patrimoni.
3. Realització de projectes cientifics i convocatories principals de recerca: Catalunya / Espanya / Europa / Fundacions i bancs.
4. Les publicacions cientifiques, normes generals.
5. Congressos, reunions científiques i seminaris especialitzats.
6. Aproximació a les revistes científiques de l'especialitat i als criteris d'indexació: normes ISI, Latinex, Carhus +, etc.
7. Museus y exposicions.
8.La socialització del coneixement: activitats d'alta divulgació. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
5 |
10 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
0 |
15 |
Seminaris |
|
10 |
0 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
0 |
35 |
35 |
|
Proves mixtes |
|
0 |
5 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
introducció a la materia |
Sessió Magistral |
Exposició de les diferentes questions |
Seminaris |
Participació en seminaris d'especialitat dessemvolupats a l'ICAC |
Atenció personalitzada |
Seguiment de la materia |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Sessió Magistral |
Proves mixtes |
|
Descripció |
El professor és a disposició de l'alumne via mail i tutories per a qualsevol qüestió |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
Treball |
50 |
Atenció personalitzada |
Introducció sense evaluació |
10% |
Proves mixtes |
Participació als seminaris |
40 |
Altres |
Treball escrit amb presentació al grup. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
E. ABADAL, L. RIUS 2008: Revistas científicas de las universidades
españolas: acciones básicas para aumentar su difusión e impacto.
Revista Española de Documentación Científica, 31.2: 240-260. X.L. ARMADA 2009: Indicadores bibliométricos, visibilidad y calidad de revistas científicas: en torno a Revista d’Arqueologia de Ponent, RAP, 19, 7-28. E. DELGADO et alii 2007: La edición de revistas científicas: directrices, criterios y modelos de evaluación. FECYT. Madrid. A. MALALANA et alii 2007: Visibilidad internacional de las revistas españolas de Historia. Scripta Nova. Revista Electrónica de Geografía y Ciencias Sociales. Barcelona: Universidad de Barcelona, 1 de marzo de 2007, vol. XI, núm. 234. http://www.erevistas.csic.es/especial_revistas/revistas73.htm http://www.doaj.org/ |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|