DADES IDENTIFICATIVES 2013_14
Assignatura (*) DIFUSIÓ I TRANSFERÈNCIA DEL CONEIXEMENT EN ARQUEOLOGIA Codi 12805218
Ensenyament
Arqueologia Clàssica (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Únic anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
RUIZ DE ARBULO BAYONA, JOAQUIN
Adreça electrònica joaquin.ruizdearbulo@urv.cat
Professors/es
RUIZ DE ARBULO BAYONA, JOAQUIN
Web
Descripció general i informació rellevant Conèixer els mecanismes científics de la difusió del coneixement en els àmbits de l'Arqueologia, les Ciències de l'Antiguitat i el Patrimoni Històric-artístic.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC8 Aprofundir en el coneixement de les ciències de l'antiguitat relacionades amb l'arqueologia: Història, Filologia clàssica, Epigrafia i Numismàtica i Història de l'Art Clàssic.
  AC9 Conèixer les línies de recerca actuals de l'arqueologia.
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
  BC5 Treballar en equip de forma col•laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret.
  BC8 Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer els mecanismes científics de la difusió del coneixement en els àmbits de l'Arqueologia, les Ciències de l'Antiguitat i el Patrimoni Històric-artístic. AC8
AC9
BC4
BC5
BC6
BC8
CC1
CC2
CC3
CC4
CC5
CC6

Continguts
Tema Subtema
1. Mecanismes científics de la difusió del coneixement en els àmbits de l'Arqueologia, les Ciències de l'Antiguitat i el Patrimoni Històric-artístic. La situació a Europa.
2. Llegislació vigent sobre Arqueologia i Patrimoni.
3. Realització de projectes cientifics i convocatories principals de recerca: Catalunya / Espanya / Europa / Fundacions i bancs.
4. Les publicacions cientifiques, normes generals.
5. Congressos, reunions científiques i seminaris especialitzats.
6. Aproximació a les revistes científiques de l'especialitat i als criteris d'indexació: normes ISI, Latinex, Carhus +, etc.
7. Museus y exposicions.
8.La socialització del coneixement: activitats d'alta divulgació.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
5 5 10
 
Sessió Magistral
15 0 15
Seminaris
10 0 10
 
Atenció personalitzada
0 35 35
 
Proves mixtes
0 5 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries introducció a la materia
Sessió Magistral Exposició de les diferentes questions
Seminaris Participació en seminaris d'especialitat dessemvolupats a l'ICAC
Atenció personalitzada Seguiment de la materia

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Proves mixtes
Descripció
El professor és a disposició de l'alumne via mail i tutories per a qualsevol qüestió

Avaluació
  Descripció Pes
Sessió Magistral Treball 50
Atenció personalitzada Introducció sense evaluació 10%
Proves mixtes Participació als seminaris 40
Altres

Treball escrit amb presentació al grup.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

E. ABADAL, L. RIUS 2008: Revistas científicas de las universidades españolas: acciones básicas para aumentar su difusión e impacto. Revista Española de Documentación Científica, 31.2: 240-260.

X.L. ARMADA 2009: Indicadores bibliométricos, visibilidad y calidad de revistas científicas: en torno a Revista d’Arqueologia de Ponent, RAP, 19, 7-28.

E. DELGADO et alii 2007: La edición de revistas científicas: directrices, criterios y modelos de evaluación. FECYT. Madrid.

A. MALALANA et alii 2007: Visibilidad internacional de las revistas españolas de Historia. Scripta Nova. Revista Electrónica de Geografía y Ciencias Sociales. Barcelona: Universidad de Barcelona, 1 de marzo de 2007, vol. XI, núm. 234.

http://www.erevistas.csic.es/especial_revistas/revistas73.htm

http://www.doaj.org/

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent