DATOS IDENTIFICATIVOS 2014_15
Asignatura (*) ESTUDIOS DE CASO Código 12815106
Titulación
Antropología Urbana, Migraciones e Intervención Social (2013)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Obligatoria Primer AN
Lengua de impartición
Català
Departamento Antropologia, Filosofia i Treball Social
Coordinador/a
ROCA GIRONA, JORDI
Correo-e jordi.roca@urv.cat
Profesores/as
ROCA GIRONA, JORDI
Web
Descripción general e información relevante Presentación de las diferentes temáticas y visiones disciplinarias, experiencias de investigación y/o intervención que ilustren, complementen y diversifiquen los contenidos de las asignaturas del Master. Se invitarán académicos, investigadores y profesionales de reconocido prestigio que puedan presentar sus experiencias de intervención, de investigación básica y aplicada refereidos a los ámbitos del Master: Antropología Urbana, Migraciones e Intervención Social.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
  Comun
  AC4 Reconèixer els principals problemes que afecten els processos de transformació social a partir del fet migratori i la ciutadania, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals
  AC5 Utilitzar les habilitats metodològiques i coneixements especialitzats en tècniques d'investigació i intervenció que permetin l'estudi de la complexitat de les problemàtiques dels entorns metropolitans, els processos migratoris i la multiculturalitat, així com l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per analitzar i assessorar sobre les fonts del problema i com abordar-los
Tipo B Código Competencias Transversales
  Comun
  BC2 Resolver problemas complejos de forma efectiva.
  BC8 Gestionar proyectos técnicos o profesionales.
Tipo C Código Competencias Nucleares
  Comun
  CC3 Gestionar la información y el conocimiento.
  CC6 Definir y desarrollar el proyecto académico y profesional.

Objetivos de aprendizaje
Objetivos Competencias
Presentar exemples pràctics de recerca i/o intervenció relacionats amb els àmbits del Master. AC5
BC8
CC3
Invitar a especialistes de reconegut prestigi en els àmbits del Master per a compartir la seva experiència amb els/les alumnes en sessions pensades en format de seminari. AC4
BC2
CC6

Contenidos
tema Subtema
Sesión Introductoria

Presentación de las diversas sesiones e invitados / as del curso.
Sesiones reservaqdes especialistas invitados.

Se trata de una asignatura miscelánea que cuenta con sesiones reservadas a varios especialistas.
Sesión final recapitulatòria

Sesión dedicada a debatir sobre las sesiones realizadas a lo largo del curso.

Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase Horas fuera de clase (**) Horas totales
Actividades introductorias
1 0 1
 
Sesión magistral
15 4 19
Seminarios
10 10 20
Debates
8 16 24
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria
14 30 44
Trabajos
10 30 40
 
Atención personalizada
2 0 2
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Activitats encaminades a la presa de contacte, presentar l'assignatura i recollir informació dels estudiants, mitjançant l'ús de fòrums de presentació, sessions presencials mitjançant webconferència (Adobe Connect), presentacions gravades en vídeo pel professor i / o documentació publicada a l'aula virtual (Moodle) per a la seva lectura pels estudiants.
Sesión magistral Exposició per part dels convidats dels continguts de l'assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Exposició dels continguts de l'assignatura mitjançant webconferència (Adobe Connect).
Seminarios Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
En un context virtual o semipresencial:
Treball en profunditat sobre un tema (monogràfic), ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional mitjançant webconferència (Adobe Connect), publicació de materials en diversos formats i altres eines de l'aula virtual.
Debates Activitat de debat sobre els temes exposats.
En un context virtual o semipresencial:
Activitats on, individualment o en grup, els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d'eines síncrones com el xat o la webconferència (Adobe Connect) i / o asíncrones com el fòrum del Campus Virtual (Moodle)
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura a l'aula virtual (Moodle): webconferència (Adobe Connect), Fòrums ...
Trabajos Treballs que realitza l'estudiant.
En un context virtual o semipresencial:
Treballs que realitza l'estudiant a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa.
Treballs que realitzen per grups els estudiants a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa.
El grup d’estudiants col·labora per a l'assoliment d'un objectiu comú i cada membre contribueix amb els seus coneixements i aprenentatges al coneixement i aprenentatge del grup
Atención personalizada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
En un context virtual o semipresencial:
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines.

Atención personalizada
 
Trabajos
descripción
Es preveu un mínim d'una tutoria obligatòria per alumne (presencial o virtual) per tal de guiar i assessorar el treball de l'alumne.

Evaluación
  descripción Peso
Debates El debat es realitzarà a partir dels continguts exposats pels professors convidats en les sessions al llarg del curs. 10%
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria Es plantegen algunes qüestions als estudiants relatives a les presentacions dels convidats i a la bibliografia específica que hagin recomanats els esmentats professors. 30%
Trabajos El treball consistirà a fer una presentació crítica i conjunta i interrelacionada dels continguts presentats pels diferents professors convidats. 50%
Otros

Assistència (presencial) i participació

10%
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fuentes de información

Básica

Aquesta assignatura en ser miscel.lània i estructurar-se a partir de la participació de diversos professors/es convidats/des, no compta amb bibliografia de referència inicial. La bibliografia serà, en tot cas, aquella que els professors esmentein i recomanin a les seves sessions.

Complementaria

Recomendaciones


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.