DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) ESTUDIS DE CAS Codi 12815106
Ensenyament
Antropologia Urbana, Migracions i Intervenció Social (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Català
Departament Antropologia, Filosofia i Treball Social
Coordinador/a
ROCA GIRONA, JORDI
Adreça electrònica joanjosep.pujadas@urv.cat
jordi.roca@urv.cat
mariamontserrat.soronellas@urv.c
dolors.comasdargemir@urv.cat
Professors/es
PUJADAS MUÑOZ, JOAN JOSEP
ROCA GIRONA, JORDI
SORONELLAS MASDEU, MARIA MONTSERRAT
COMAS D'ARGEMIR CENDRA, MARIA DOLORS
Web
Descripció general i informació rellevant Presentación de las diferentes temáticas y visiones disciplinarias, experiencias de investigación y/o intervención que ilustren, complementen y diversifiquen los contenidos de las asignaturas del Master. Se invitarán académicos, investigadores y profesionales de reconocido prestigio que puedan presentar sus experiencias de intervención, de investigación básica y aplicada refereidos a los ámbitos del Master: Antropología Urbana, Migraciones e Intervención Social.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC2 Estudiar els nous moviments socials i religiosos, tenint especialment en compte processos polítics i religiosos d'ordre global/transnacional i dinàmiques de conflicte social, polític i religiós en ebullició constant, incorporant l'esperit crític i la capacitat d'observació i anàlisi requerides
  AC3 Identificar i avaluar les conseqüències de les transformacions i dinàmiques plurals i fluctuants de les ciutats contemporànies, tal com s'expressen en els àmbits urbanístic, patrimonial-turístic, lúdic i del gènere i la forma en que articulen noves formes d'expressió i interacció en els espais urbans
  AC4 Reconèixer els principals problemes que afecten els processos de transformació social a partir del fet migratori i la ciutadania, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals
  AC5 Utilitzar les habilitats metodològiques i coneixements especialitzats en tècniques d'investigació i intervenció que permetin l'estudi de la complexitat de les problemàtiques dels entorns metropolitans, els processos migratoris i la multiculturalitat, així com l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per analitzar i assessorar sobre les fonts del problema i com abordar-los
  AC7 Dissenyar projectes vinculats amb els processos migratoris, així com projectes multidisciplinaris on s'articulin els diferents rols dels àmbits professionals implicats en l'estudi i intervenció sobre les migracions
  AC8 Dissenyar, implementar i avaluar els plans d'intervenció negociant la prestació de serveis amb les persones implicades
  AC11 Analitzar i sistematitzar la informació que proporciona l'exercici professional per a crear noves estratègies que donin resposta a situacions socials emergents
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC2 Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi.
  BC3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació.
  BC5 Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
  BC8 Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Presentar exemples pràctics de recerca i/o intervenció relacionats amb els àmbits del Master. AC5
BC8
CC3
Invitar a especialistes de reconegut prestigi en els àmbits del Master per a compartir la seva experiència amb els/les alumnes en sessions pensades en format de seminari. AC4
BC2
CC6
AC2
AC3
AC4
AC5
AC7
AC8
AC11
BC2
BC3
BC5
BC8
CC3
CC5
CC6

Continguts
Tema Subtema
Sessió Introductòria

Presentació de les diverses sessions i invitats/des del curs.
Presentació del concepte i l'àmbit acadèmic dels Estudis de Cas en el context de l'Antropologia.
Sessió reservada a especialistes invitats.

Sessió en la qual un/dos especialista/es convidats presenten la seva recerca i/o experiència d'intervenció.
Dues sortides de camp. Programació de dues sortides de camp en les quals els estudiants podran conèixer experiències de recerca i intervenció que serviran de fonament per al treball de les assignatures vinculades (Migracions i Multiculturalitat i una optativa).

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
15 4 19
Seminaris
10 10 20
Debats
8 16 24
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
14 30 44
Treballs
10 30 40
 
Atenció personalitzada
2 0 2
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Activitats encaminades a la presa de contacte, presentar l'assignatura i recollir informació dels estudiants, mitjançant l'ús de fòrums de presentació, sessions presencials mitjançant webconferència (Adobe Connect), presentacions gravades en vídeo pel professor i / o documentació publicada a l'aula virtual (Moodle) per a la seva lectura pels estudiants.
Sessió Magistral Exposició per part dels convidats dels continguts de l'assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Exposició dels continguts de l'assignatura mitjançant webconferència (Adobe Connect).
Seminaris Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
En un context virtual o semipresencial:
Treball en profunditat sobre un tema (monogràfic), ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional mitjançant webconferència (Adobe Connect), publicació de materials en diversos formats i altres eines de l'aula virtual.
Debats Activitat de debat sobre els temes exposats.
En un context virtual o semipresencial:
Activitats on, individualment o en grup, els estudiants argumenten i confronten idees sobre un tema determinat, mitjançant l'ús d'eines síncrones com el xat o la webconferència (Adobe Connect) i / o asíncrones com el fòrum del Campus Virtual (Moodle)
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
En un context virtual o semipresencial:
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura a l'aula virtual (Moodle): webconferència (Adobe Connect), Fòrums ...
Treballs Treballs que realitza l'estudiant.
En un context virtual o semipresencial:
Treballs que realitza l'estudiant a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa.
Treballs que realitzen per grups els estudiants a partir de material i referències de l'aula virtual i que lliura a través de la mateixa.
El grup d’estudiants col·labora per a l'assoliment d'un objectiu comú i cada membre contribueix amb els seus coneixements i aprenentatges al coneixement i aprenentatge del grup
Atenció personalitzada Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
En un context virtual o semipresencial:
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, webconferència (Adobe Connect), xat o altres eines.

Atenció personalitzada
 
Treballs
Descripció
Es preveu un mínim d'una tutoria obligatòria per alumne (presencial o virtual) per tal de guiar i assessorar el treball de l'alumne.

Avaluació
  Descripció Pes
Debats El debat es realitzarà a partir dels continguts exposats pels professors convidats en les sessions al llarg del curs. 10%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Es plantegen algunes qüestions als estudiants relatives a les presentacions dels convidats i a la bibliografia específica que hagin recomanats els esmentats professors. 30%
Treballs El treball consistirà a fer una presentació crítica i conjunta i interrelacionada dels continguts presentats pels diferents professors convidats. 50%
Altres

Assistència (presencial) i participació

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Aquesta assignatura en ser miscel.lània i estructurar-se a partir de la participació de diversos professors/es convidats/des, no compta amb bibliografia de referència inicial. La bibliografia serà, en tot cas, aquella que els professors esmentein i recomanin a les seves sessions.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent