Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC2 |
Estudiar els nous moviments socials i religiosos, tenint especialment en compte processos polítics i religiosos d'ordre global/transnacional i dinàmiques de conflicte social, polític i religiós en ebullició constant, incorporant l'esperit crític i la capacitat d'observació i anàlisi requerides |
|
AC3 |
Identificar i avaluar les conseqüències de les transformacions i dinàmiques plurals i fluctuants de les ciutats contemporànies, tal com s'expressen en els àmbits urbanístic, patrimonial-turístic, lúdic i del gènere i la forma en que articulen noves formes d'expressió i interacció en els espais urbans |
|
AC4 |
Reconèixer els principals problemes que afecten els processos de transformació social a partir del fet migratori i la ciutadania, prenent en consideració els tres actors principals en el desenvolupament de les polítiques socials: l'administració, la societat civil organitzada i els operadors internacionals |
|
AC5 |
Utilitzar les habilitats metodològiques i coneixements especialitzats en tècniques d'investigació i intervenció que permetin l'estudi de la complexitat de les problemàtiques dels entorns metropolitans, els processos migratoris i la multiculturalitat, així com l'elaboració de projectes de recerca bàsica o aplicada per analitzar i assessorar sobre les fonts del problema i com abordar-los |
|
AC7 |
Dissenyar projectes vinculats amb els processos migratoris, així com projectes multidisciplinaris on s'articulin els diferents rols dels àmbits professionals implicats en l'estudi i intervenció sobre les migracions |
|
AC8 |
Dissenyar, implementar i avaluar els plans d'intervenció negociant la prestació de serveis amb les persones implicades |
|
AC11 |
Analitzar i sistematitzar la informació que proporciona l'exercici professional per a crear noves estratègies que donin resposta a situacions socials emergents |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp d'estudi. |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
|
CC6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. Analitzar la importància dels estudis de cas en el context de les Ciències Socials
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
|
Presentacions / exposicions |
Exposició per part des estudiants de la part del treball que estan elaborant |
Pràctiques de camp/sortides |
Sortides de camp per a l'anàlisi d'experiències concretes sobre el terreny |
Treballs |
El treball consisteix en la participació dels estudiants en l'elaboració d'un estudi de cas.
El grup d’estudiants col·labora per a l'assoliment d'un objectiu comú i cada membre contribueix amb els seus coneixements i aprenentatges al coneixement i aprenentatge del grup |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Presentació de la part de l'estudi de cas que realiza un grup d'alumnes |
10% |
Pràctiques de camp/sortides |
Sortides de camp per analitzar experiències concretes |
20% |
Treballs |
El treball consistirà en la realització d'un estudi de cas fet conjuntament per tots els alumnes organitzats en grups.
És un treball que es presenta per a l'avaluació de tres assignatures del master: "Estudis de cas", "Societat del Benestar i Polítiques socials" i "Tercer Sector i Participació Social". |
60% |
Altres |
Participació activa en les diferentes activitats plantejades |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|